فشار خون از بیماری‌های شایع و خطرناکی است که با مصرف غذاهای چرب و پر نمک در حال افزایش است. این بیماری می‌تواند منجر به عارضه قلبی و مرگ شود. اگر شما یا یکی از اعضای خانواده‌تان دچار فشار خون هستیداین مقاله برای شماست. با شناختن غذاها و نوشیدنی‌هایی که باعث کاهش سریع فشار خون می‌شود به خود و اطرافیانتان کمک کنید.

برای کاهش فشار خون فوری این مواد غذایی و نوشیدنی ها را فراموش نکنید

گیاهان دارویی

گیاهان دارویی متنوعی در عطاری ‌ها وجود دارد که برای کنترل فشار خون توصیه می‌شود. از ساده‌ترین نمونه یعنی دارچین در عطاری‌ها موجود است. می‌توانید از عطاری آنلاین اقلام مورد نظر خود را تهیه کنید و زمانی که حال مساعدی ندارید در کمترین زمان دارو و اقلام مورد نیاز خود را تحویل بگیرید. خرید از عطاری اینترنتی یک گزینه عالی برای خرید داروهای گیاهی تازه است.

زنجبیل

زنجبیل از داروهای مناسب برای کاهش فشار خون بالا است. فشار خون بالا به قلب شما آسیب می‌رساند. یه یا دو قاشق چای خوری از پودر زنجبیل تازه را درون آب جوش حل کنید و اجازه دهید خنک شود و سپس میل کنید. زنجفیل یک معجون معجزه آسا برای کاهش آنی فشار خون است.

بلغور جو دوسر

این غلات کامل سالم، سیرکننده و کم سدیم است. همچنین سرشار از فیبر است که به کنترل وزن و فشار خون شما کمک می‌کند. جو دو سر رول شده یا استیل برش خورده خود را با آب یا شیر کم چرب بپزید. شکر قهوه‌ای را با کشمش یا موز جایگزین کنید تا کمی شیرین شود. مصرف روزانه توصیه شده برای این ترکیب از جو دوسر 3-5 فنجان پخته شده (غلات سبوس دار، برنج و ماکارونی) است.

چغندر

برای کاهش فشار خون فوری این مواد غذایی و نوشیدنی ها را فراموش نکنید

یک مطالعه نشان می‌دهد که نوشیدن 2 فنجان ترکیبی از سه قسمت چغندر و یک قسمت آب سیب می‌تواند فشار خون سیستولیک (عدد بالا) را تنها در چند ساعت کاهش دهد. مردان ممکن است مزایای بیشتری نسبت به زنان ببینند. فشار سیستولیک بالا می‌تواند احتمال سکته مغزی را افزایش دهد. چغندر پخته شده و سبزی چغندر که حاوی مقدار زیادی پتاسیم است، جایگزین خوبی هستند. مصرف روزانه توصیه شده برای چغندر حدود 2 فنجان (سبزیجات خام یا پخته یا آب سبزیجات) است.

سیر

سیر می‌تواند چیزی بیش از یک طعم دهنده غذایی برای شما باشد. همچنین ممکن است در افزایش سطح اکسید نیتریک که رگ‌های خونی را گشاد می‌کند، نقش داشته باشد. هرچه رگ‌های خونی شما آرام‌تر باشند، قلب شما برای پمپاژ خون از طریق آنها کمتر کار می‌کند. که به پایین نگه داشتن فشار خون شما کمک می‌کند. مصرف روزانه توصیه شده 1-2 حبه سیر است. در نظر داشته باشید اگر دائم از سیر استفاده کنید و به یکباره سیر را از رژیم خود حذف کنید ممکن است دچار مشکلات فشار شوید. مصرف دادم سیر ممکن است باعث افت فشار شود. از سیر دو تا سه بار در هفته استفاده کنید و اگر دچار فشار خون شدید شدید مصرف آن می‌تواند فشار خون را به سرعت کاهش دهد.

پسته

از آجیل بدون نمک استفاده کنید. گردو و بادام می‌تواند منبع خوبی از چربی‌های سالم باشد که به قلب شما کمک می‌کند. اما برای فشار خون بالا، بهترین انتخاب شما پسته است. به نظر می‌رسد که آنها قوی ترین تأثیر را در کاهش فشار خون بالا و پایین دارند. پسته به متعادل شدن فشار خون کمک می‌کند. میزان مصرف توصیه شده 1-2 فنجان در هفته است.

انار

نوشیدن منظم آب انار ممکن است به کاهش فشار خون شما کمک کند. اما مراقب شکر اضافه شده باشید. همچنین، آب میوه‌ها فیبر دریافتی از میوه را ندارند. بنابراین حتما فیبر را از سایر غذاها اضافه کنید تا به سلامت قلب و روده هایتان کمک کند. مصرف روزانه توصیه شده: 2-3 فنجان آب انار است. ترجیحا خودتان تهیه کنید تا از مواد افزودنی و شکر اجتناب شود.

روغن زیتون

پلی فنول‌ها، که آنتی اکسیدان‌های محافظ هستند، در روغن زیتون باعث برتری آن نسبت به روغن‌های دیگر می‌شود. پلی فنول‌ها سلامت رگ‌های خونی را بهبود می‌بخشد و به آنها کمک می‌کند تا حالت ارتجاعی داشته باشند. این یک انتخاب هوشمندانه برای یک چربی سالم است. از آن به جای کره، روغن گیاهی یا روغن کانولا در آشپزی خود استفاده کنید. مصرف روزانه توصیه شده 2-3 قاشق چایخوری (به صورت روغن، سس مایونز، یا سس سالاد) است.

حبوبات و لوبیا

روزانه یک فنجان نخود، عدس، لوبیا گاربانزو یا لوبیا می‌تواند فشار خون شما را کنترل کرده و حتی آن را کاهش دهد. حبوبات و لوبیا سرشار از فیبر هستند و می‌توانند به پیشگیری از بیماری عروق کرونر قلب نیز کمک کنند. مصرف روزانه توصیه شده 1 فنجان (لوبیا و نخود پخته) است.

سبزیجات سبز

نمک باعث می‌شود بدن شما به مایعات بیشتری وابسته شود. این باعث افزایش حجم خون و فشار روی شریان‌ها می‌شود که باعث بالا رفتن فشار خون شما می‌شود. بشقاب خود را با سبزیجات برگدار مانند اسفناج، کلم بروکلی، کلم پیچ یا کلم پیچ پر کنید تا پتاسیم افزایش یابد. این ماده معدنی به دفع سدیم از بدن شما از طریق ادرار کردن کمک می‌کند و دیواره رگ‌های خونی شما را نرم می‌کند. مصرف روزانه توصیه شده 3-6 فنجان (سبزیجات برگدار خام) است.

زغال اخته

برای کاهش فشار خون فوری این مواد غذایی و نوشیدنی ها را فراموش نکنید

رنگدانه‌هایی که به زغال اخته، توت فرنگی و شاه توت رنگ غنی می‌دهند، برای رگ‌های خونی شما نیز مفید هستند و آنتوسیانین نام دارند. این یک ترکیب طبیعی است که می‌تواند به دیواره‌های شریان‌ها برای کاهش فشار خون و بهبود سلامت قلب کمک کند تا عریض‌تر و انعطاف‌پذیرتر شوند. مصرف روزانه توصیه شده: 2-3 فنجان (میوه‌های یخ زده یا تازه) است.

ماست

کلسیم یک عامل کلیدی برای فشار خون خوب است زیرا به رگ‌های خونی شما کمک می‌کند تا زمانی که لازم است سفت و نرم شوند. ماست ساده و کم چرب راه خوبی برای اضافه کردن کلسیم به رژیم غذایی بدون قند یا چربی زیاد است. به دنبال تغییر طعم هستید؟ مقداری انواع توت‌ها را برای شیرینی طبیعی و طعمی بهتر به ماست خود اضافه کنید.

ماهی چرب

یکی دیگر از منابع خوب کلسیم، ماهی‌های استخوان دار، مانند ماهی سالمون کنسرو شده یا ساردین است. ماهی‌های روغنی مانند ماهی خال مخالی و ساردین نیز حاوی امگا 3 هستند. امگا3 اسیدهای چربی هستند که سلامت را تقویت می‌کنند و به قلب شما کمک می‌کنند. مطالعات روی مکمل‌های روغن ماهی نشان می‌دهد که ممکن است فشار خون شما را کاهش دهند، به خصوص اگر فشار خون بالا متوسط یا شدید باشد. مصرف روزانه توصیه شده 3-6 اونس (ماهی، گوشت بدون چربی و مرغ) توصیه می‌شود. برای مطالعه بیشتر درمورد ماهی های چرب و کاهش خون این مطلب را از دست ندهید.

دانه‌ها

دانه‌های بدون نمک مانند کدو تنبل، کتان و آفتابگردان را به سالاد، ماست یا بلغور جو دوسر اضافه کنید تا فشار خون خود را کاهش دهید. دانه‌ها منبع مواد معدنی حیاتی مانند منیزیم هستند که به کنترل فشار خون و آرامش رگ‌های خونی کمک می‌کند. مصرف روزانه توصیه شده 1-1.5 قاشق غذاخوری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha