آووکادو عمدتاً در مناطق استوایی، گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می کند. اولین مهاجرانی که از این میوه بسیار مفید استفاده کردند، تمدن های آمریکای مرکزی باستان و آمریکای جنوبی بودند.آووکادو زود برداشت می شود و سپس اجازه داده می شود تا به تدریج برسد. شاخص آووکادو رسیده پوست آن است. اگر نرم باشد و با فشار دادن آرام تکان بخورد، میوه کاملا رسیده است.

بهترین زمان خوردن آووکادو

حقایق تغذیه ای میوه آووکادو

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلثی فای می، با توجه به مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی (NCBI)، جدول زیر حقایق تغذیه ای برای حدود یک دوم یا 68 گرم آووکادو را بررسی می کند:

توضیح مختصر میزان ماده مغذی
مقدار انرژی تامین شده توسط غذا یا نوشیدنی ۱۱۴ کالری
نوعی کربوهیدرات که توسط بدن قابل هضم نیست ۶ گرم فیبر
مقدار کل قندهای طبیعی و افزوده شده ۰.۲ گرم قند
یک ماده معدنی ضروری که به تنظیم تعادل مایعات کمک می کند 345 میلی گرم پتاسیم
یک ماده معدنی ضروری که به تنظیم تعادل مایعات کمک می کند 5.5 میلی گرم سدیم
یک ماده معدنی ضروری که در بسیاری از عملکردهای بدن نقش دارد ۱۹.۵ میلی گرم منیزیم
یک ویتامین محلول در چربی که برای بینایی و سلامت پوست مهم است 43 میکروگرم (μg) ویتامین A
یک ویتامین محلول در چربی که به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند 1.3 میلی گرم ویتامین E
یک ویتامین محلول در چربی که در لخته شدن خون نقش دارد 14 میکروگرم ویتامین K
یک ویتامین محلول در آب که به بدن کمک می کند تا انرژی غذا را مصرف و ذخیره کند 0.2 میلی گرم ویتامین B6
نوعی چربی سالم که می تواند به بهبود سطح کلسترول کمک کند 6.7 گرم اسیدهای چرب غیر اشباع

فواید شگفت انگیز میوه آووکادو برای سلامتی

بسیاری از مردم فکر می کنند که خوردن آووکادو به دلیل محتوای کالری بالایی که دارد چاق کننده است. با این حال، آووکادو فقط از چربی های سالم تشکیل شده است و مقدار کافی اسیدهای چرب تک غیراشباع (MUFA) را به بدن ارائه می دهد.

به طور طبیعی این میوه حاوی نزدیک به 20 ویتامین و مواد معدنی است. افزودن آووکادو به سبزیجات می تواند برای ما بسیار مفید باشد. برای درک بهتر ارزش این میوه شگفت انگیز، بیایید نگاهی به دوازده مزیت باورنکردنی خوردن منظم آووکادو بیندازیم.

1. خوردن آووکادو به کاهش وزن کمک می کند

آووکادو سرشار از فیبر و کربوهیدرات است به همین دلیل باعث کاهش وزن می شود. یک مطالعه نشان می دهد افرادی که بعد از غذا آووکادو می خورند 23 درصد بیشتر احساس رضایت می کنند.

آنها همچنین در مقایسه با کسانی که میوه نمی خوردند، 28 درصد کمتر میل به خوردن هر ماده غذایی برای حداقل 5 ساعت داشتند. بنابراین، اگر آووکادو در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود، به طور طبیعی کالری کمتری مصرف می شود.

آووکادو به بهبود متابولیسم کمک می کند و وجود آنتی اکسیدان ها به خنثی کردن برخی رادیکال های آزاد کمک می کند.

2. آووکادو از بینایی افراد محافظت می کند

آووکادو سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است و حتی باعث جذب آنتی اکسیدان از سایر غذاها می شود. دو آنتی اکسیدان که برای حفظ سلامت چشم بسیار مهم هستند، لوتئین و زآگزانتین می باشند که هر دو در آووکادو وجود دارد.

این دو کاروتنوئید با فیلتر کردن نور آبی مضر از آسیب چشم جلوگیری می کنند و در نتیجه سلول های چشم سالم را حفظ می کنند. این به نوبه خود خطر ابتلا به آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را در بزرگسالان کاهش می دهد.

3. آووکادو خطر ابتلا به بیماری های قلبی و کلسترول را کاهش می دهد

در سبک زندگی پرمشغله امروزی، بیماری های مرتبط با قلب به طور فزاینده ای رایج شده اند. کلسترول بالا، فشار خون، سکته مغزی، سطح تری گلیسیرید تنظیم نشده و غیره باعث مرگ و میر نابهنگام زیادی می شود.

آووکادو برای کاهش خطر بیماری های قلبی شناخته شده است. آنها می توانند به طور قابل توجهی کلسترول تام را کاهش دهند، تری گلیسیرید خون را تا 20٪ کاهش دهند، لیپوپروتئین با چگالی بالا را تا 11٪ افزایش دهند و HDL را تا 22٪ کاهش دهند.

4. آووکادو سرشار از فیبر است

فیبر، یک ماده گیاهی غیرقابل هضم است که به بهبود فرآیند هضم کمک می کند، افزایش قند خون را کاهش می دهد و به کاهش وزن کمک می کند. آووکادو منبع غنی فیبر است و در هر 100 گرم 7 گرم فیبر دارد.

آووکادو دارای فیبر محلول (25%) و نامحلول (75%) می باشد. اولی آب را جذب می کند و آن را به ژل تبدیل می کند در حالی که دومی حرکت مواد را در طول هضم بهبود می بخشد. کسانی که از هضم ضعیف یا یبوست رنج می برند می توانند از خوردن آووکادو سود بسیار زیادی ببرند.

5. آووکادو حاوی سطوح بالایی از پتاسیم است

آووکادو دارای سطوح بسیار بالایی پتاسیم است که به حفظ گرادیان های الکتریکی در بدن کمک می کند. پتاسیم سطوح اضافی سدیم را در بدن شما از بین می برد که باعث کاهش فشار خون می شود.

مطالعاتی مانند انتشارات سلامت هاروارد اشاره کرده اند که مصرف این ماده معدنی باعث کاهش فشار خون در شریان های شما می شود، به خصوص اگر از فشار خون بالا رنج می برید.

مطالعه ای که توسط مجله پزشکی نیوانگلند انجام شد، نشان داد که پتاسیم خطر ابتلا به سنگ کلیه را تا 51 درصد در مردان و 35 درصد در میان زنان کاهش می دهد.

6. آووکادو ارزش غذایی چشمگیری دارد

آووکادو شامل ویتامین K، فولات، ویتامین C، ویتامین B5، پتاسیم، ویتامین E، ویتامین B6، منیزیم، مس، محلول در چربی، آهن، ویتامین A، ویتامین B2، ویتامین B3، روی، منگنز، و فسفر است.

آنها همچنین دارای چربی های تک غیراشباع، 2 گرم پروتئین، اسید اولئیک و تنها 2 کربوهیدرات خالص هستند. علاوه بر این، هیچ اثری از سدیم وجود ندارد. تمام این مواد مغذی در یک وعده 100 گرمی این میوه مغذی وجود دارد. گنجاندن آن در رژیم غذایی به شما کمک می کند تا از تمام این مواد مغذی یکجا استفاده کرده و سود فراوانی ببرید.

7. آووکادو مانع از رشد سرطان می شود

آووکادو به طور بالقوه می تواند در درمان سرطان نقش داشته باشد. محققان دریافته اند که فیتوکمیکال های استخراج شده از آووکادو می توانند رشد سلول های پیش سرطانی و سرطانی را به میزان قابل توجهی مهار کنند.

آنها همچنین به تکثیر سلول های سیستم ایمنی به نام لنفوسیت ها کمک می کنند. خوردن آووکادو حتی می تواند آسیب کروموزومی ناشی از داروی شیمی درمانی، سیکلوفسفامید را محدود کند.

نیمی از آووکادوی خام دارای 82 میکروگرم فولات است و خطر ابتلا به سرطان های معده، روده بزرگ، پانکراس و حتی دهانه رحم را کاهش می دهد.

یک مطالعه در سال 2013 روی آووکادو نشان داد که این میوه به پیشگیری از سرطان سینه نیز کمک می کند.

آووکادو

8. آووکادو از پوکی استخوان جلوگیری می کند

ماده مغذی ضروری برای سلامت استخوان ها ویتامین K است. یک چهارم نیاز روزانه به این ویتامین را می توان تنها از نصف آووکادو به دست آورد.

خوردن یک رژیم غذایی غنی از ویتامین D، کلسیم و ویتامین K می تواند استخوان های سالمی را حفظ کند، زیرا دومی به جذب کلسیم و همچنین کاهش دفع کلسیم از طریق ادرار کمک می کند.

9. آووکادو منجر به عمل ضد میکروبی می شود

فعالیت های میکروبی خاصی مانند فعالیت های ناشی از اشریشیا کلی یکی از دلایل اصلی مسمومیت غذایی است. آووکادو حاوی موادی است که دارای فعالیت ضد میکروبی هستند که می تواند از عفونت و آلرژی جلوگیری کند.

10. با خوردن آووکادو می توانید بارداری راحتی داشته باشید

آووکادو دارای مقادیر قابل توجهی فولات است که به عنوان یک ماده مغذی ضروری برای بارداری سالم شناخته شده است. مصرف کافی و تجویز شده آن می تواند خطرات مرتبط با سقط جنین و نقص لوله عصبی را کاهش دهد. علاوه بر این، وجود ویتامین B6 همچنین به غلبه بر حالت تهوع صبحگاهی، حالت تهوع، استفراغ و بی‌حالی کمک می‌کند.

این میوه حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 است که برای رشد جنین مفید است. همچنین دارای آنتی اکسیدان هایی است که از آسیب سلولی جلوگیری می کند.

11. آووکادو سلامت پوست شما را تضمین می کند

آووکادو دارای کاروتنوئیدهایی است که التهاب پوست ناشی از UV را کاهش می دهد. روغن آووکادو از پوست در برابر آسیب های پوستی محافظت می کند.

سطح بالای بتاکاروتن موجود در آووکادو از پوست در برابر اثرات مخرب مختلف خورشید محافظت می کند.

تحقیقات نشان می دهد که مصرف روزانه آووکادو ممکن است به افزایش کشسانی و استحکام پوست صورت منجر شود.

12. آووکادو سلامت دهان را بهبود می بخشد

مصرف آووکادو از بوی بد دهان جلوگیری می کند. بوی بد دهان عموماً به دلیل تجمع باکتری در روده و معده ایجاد می شود. آووکادو می تواند به راحتی سوء هاضمه را درمان کرده و به خلاص شدن از شر باکتری ها کمک کند. همچنین محتوای پتاسیم موجود در آن با پوسیدگی دندان مبارزه می کند و در نتیجه به حفظ سلامت دهان و دندان کمک می کند.

آووکادو

دستور العمل های سالم آووکادو

آووکادو علاوه بر اینکه فواید شگفت انگیزی برای سلامتی به شما می دهد، یکی از متنوع ترین و خوشمزه ترین موادی است که می توانید به انواع غذاها اضافه کنید.

این احتمالا تنها میوه‌ای است که بافت‌های مختلف مانند کرم کره، ویتامین‌ها و مواد معدنی میوه‌ها و پروتئین گوشت را علاوه بر طعمی کاملاً آجیلی ترکیب می‌کند.

در اینجا برخی از دستور العمل های هیجان انگیز آووکادو وجود دارد که می توانید از آنها برای افزودن این غذای اضافی به وعده های غذایی خود استفاده کنید:

1. سالاد ذرت و آووکادو

این احتمالاً سالم ترین دستور پخت آووکادو است، در حالی که تهیه آن نیز آسان است.

یک کاسه بردارید و مقداری دانه ذرت تازه، فلفل دلمه ای، خیار، هویج و آووکادو را در آن بریزید. مقداری آبلیمو و سس دلخواهتان را اضافه کنید. آن را کاملا مخلوط کنید و از فواید سلامتی این سالاد خوشمزه لذت ببرید.

2. گواکاموله

فقط آووکادو را از پوسته بیرون بیاورید و کمی لیموترش و مقداری جعفری و نعنا به آن اضافه کنید. همه چیز را کاملاً له کنید تا خمیر صافی ایجاد شود. چاشنی متناسب با کام خود را به آن اضافه کنید و از یکی از خامه ای ترین و در عین حال سالم ترین چاشنی هایی که آماده کرده اید، لذت ببرید.

3. آووکادو و گشنیز

فقط مقداری آووکادو، سیر و فلفل خرد شده، نعناع و جعفری خرد شده بردارید و با ماست خامه ای مخلوط کنید. برای چند ثانیه به شدت مخلوط کنید. دیپ آووکادو گشنیز شما آماده مصرف است.

4. سالاد مرغ کبابی

مقدار زیادی آووکادو بردارید و آن را با تکه های مرغ آبدار، کاهو، گوجه گیلاسی، انار و مقداری آجیل مخلوط کنید. کمی روغن زیتون و آب لیمو به آن اضافه کنید و یک میان وعده سالم و سیر کننده میل کنید.

5. ماهی تن سرخ شده با آووکادو و اسفناج

ماهی تن را سرخ کرده و مقداری برگ اسفناج و مقدار زیادی آووکادو به آن اضافه کنید. ماهی تن سرخ شده شما با آووکادو و اسفناج آماده سرو است.

6. سالاد هندی آووکادو

مقداری گوجه فرنگی خرد شده، پیاز، خیار، هویج و پنیر دلمه خرد شده بردارید. چند عدد فلفل سبز به آن را اضافه کنید و یک لیموی تازه را با مقداری چاات ماسالا به آن بیافزایید. آن را کاملا مخلوط کنید و از یک سالاد هندی سالم لذت ببرید.

7. ساندویچ مرغ و آووکادو

رب آووکادو را بردارید و به خوبی روی نان بمالید. حالا سینه مرغ تابه ای و مقداری پیاز ترشی را به نان اضافه کنید و روی آن را با کمی کاهو تزیین کنید.

میوه آووکادو را چگونه می خورند؟

آووکادو میوه ای است که می توان آن را به صورت خام در سالاد و دیپ اضافه کرد یا به صورت پوره درآورد و روی نان تست پخش کرد.

آووکادو

بهترین زمان برای خوردن آووکادو چه زمانی است؟

یک آووکادوی رسیده را می توان در هر زمانی از روز به عنوان یک افزودنی خوشمزه به هر وعده غذایی مصرف کرد.

آیا آووکادو باعث افزایش وزن می شود؟

نه، برعکس، آووکادو سرشار از فیبر و کربوهیدرات است و در نتیجه باعث کاهش وزن می شود. آنها همچنین به عنوان یک ضد سرکوب کننده عمل می کنند. آووکادو به بهبود متابولیسم کمک می کند و وجود آنتی اکسیدان ها به خنثی کردن برخی رادیکال های آزاد کمک می کند

آیا خوردن آووکادو هر روز اشکالی ندارد؟

بله، خوردن یک آووکادو در روز فواید زیادی برای سلامتی دارد. آووکادو که سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان های مختلف است، برای سلامت قلب، چشم، گوارش و دهان بسیار مفید است. همچنین اثرات ضد میکروبی را افزایش می دهد و از رشد سرطان جلوگیری می کند.

آووکادو با بدن زنان چه می کند؟

آووکادو با توزیع مجدد چربی های احشایی در بین زنان مرتبط است. آنها همچنین به عنوان تسهیل کننده بارداری راحت تر شناخته شده اند. مصرف متوسط آن می تواند خطرات مرتبط با سقط جنین و همچنین نقص لوله عصبی را کاهش دهد. علاوه بر این، وجود ویتامین B6 همچنین به غلبه بر حالت تهوع صبحگاهی، حالت تهوع یا استفراغ و بی‌حالی کمک می‌کند. این میوه حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 است که برای رشد جنین مفید است. همچنین دارای آنتی اکسیدان هایی است که از آسیب سلولی جلوگیری می کند.

آیا آووکادو چربی شکم را می سوزاند؟

بله، آووکادو سرشار از فیبر و کربوهیدرات کم است و در نتیجه باعث کاهش وزن می شود. این منجر به احساس سیری برای مدت طولانی می شود و در نتیجه مصرف کالری کمتری را در پی دارد. آووکادو به بهبود متابولیسم و وجود آنتی اکسیدان ها به خنثی کردن برخی رادیکال های آزاد کمک می کند.

چند آووکادو باید در هفته بخورم؟

مصرف روزانه آووکادو نباید بیشتر از یک عدد باشد. بنابراین، 2 عدد در هفته یعنی نصف آووکادو در روز قابل قبول است.

آیا می توانم آووکادو را در شب بخورم؟

بله، خوردن آووکادو در شب می تواند به شما کمک کند خواب با کیفیت تری داشته باشید زیرا سرشار از پتاسیم است که کارایی خواب را افزایش می دهد و الگوهای خواب را بهبود می بخشد.

آووکادو را صبح یا شب بخوریم؟

آووکادو را می توان در هر زمانی از روز به عنوان یک افزودنی خوشمزه به هر وعده غذایی مصرف کرد. خوردن آن در طول روز مجموعه‌ای از مزایای خاص خود را دارد، مانند بهبود جریان خون و کاهش قند خون همراه با مصرف کالری کمتر در حالی که خوردن آن در شب ممکن است به شما کمک کند بهتر بخوابید.

چه کسانی باید از خوردن آووکادو اجتناب کنند؟

افراد مبتلا به بیماری های کبدی باید از خوردن آووکادو خودداری کنند. مادران شیرده نیز باید مصرف آووکادو خود را کنترل کنند زیرا ممکن است تولید شیر را کاهش دهد یا به غده پستانی آسیب برساند. افرادی که از حساسیت مفرط رنج می برند نیز باید از آووکادو اجتناب کنند زیرا ممکن است باعث واکنش های پوستی یا استفراغ شود.

آیا آووکادو بر پریود شما تأثیر می گذارد؟

بله، آووکادو برای پریود عالی است. آنها نه تنها دردهای قاعدگی را کاهش می دهند، بلکه فیبر بالا، ویتامین ها و مواد معدنی ضروری مانند منیزیم و پتاسیم، هورمون های بدن را متعادل می کنند و به مبارزه با ناراحتی کمک می کنند.

آیا مصرف زیاد آووکادو مضر است؟

بله، خوردن بیش از حد آووکادو می تواند باعث نفخ، درد معده، استفراغ و اسهال شود. همچنین در صورت مصرف زیاد می تواند باعث خارش دهان و تورم زبان شود.

آووکادو

فواید آووکادو برای پوست

آبرسان و مرطوب کننده

به گزارش سلامت نیوز به نقل از موستلا، نکته کلیدی برای داشتن پوست هیدراته و مرطوب، در واقع چربی است.لایه ای از روغن روی پوست به جلوگیری از خشک شدن پوست کمک می کند.

پوستی که آب را نگه می دارد، مرطوب و انعطاف پذیر می ماند. حفظ یک سد پوستی سالم بسیار مهم است و روغنی مانند روغن موجود در آووکادو می تواند نقش کلیدی در حفظ این خط دفاعی مهم داشته باشد.

در عین حال، آووکادو مواد مغذی ای را تامین می کند که پوستی انعطاف پذیر را سالم نگه می دارد. ویتامین های A، D و E موجود در آووکادو می توانند به مرطوب نگه داشتن پوست شما کمک کنند.

التهاب را کاهش می دهد

آووکادو علاوه بر کمک به هیدراتاسیون، می تواند به از بین بردن التهاب در بدن نیز کمک کند.

التهاب می تواند ناشی از هر تعدادی از مشکلات پوستی مانند پسوریازیس، کهیر یا بثورات پوستی باشد. مصرف روغن آووکادو به طور خاص می تواند به کاهش اثرات التهاب منجر شود.

به جلوگیری از آسیب پوستی کمک می کند

وقتی بیرون هستید، با تشعشعات مضر خورشید مواجه می شوید. شاید بیشترین نگرانی، اشعه ماوراء بنفش (UV) آن باشد. پوست شما خط دفاعی اصلی شما در برابر این اشعه است، اما ممکن است در اثر قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید نیز آسیب ببیند.

خبر خوب این است که آووکادو حاوی لوتئین و زآگزانتین است و هر دو از این نوع تشعشعات محافظت می کنند.

خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد

از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست می تواند منجر به ایجاد علائم، خطوط و چین و چروک شود.

مطالعات اخیر نشان می دهد که مصرف صحیح چربی ها،به ویژه چربی های تک غیراشباع سالم، می تواند خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش دهد.

آووکادو سرشار از آن چربی های سالم است که می تواند خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود ببخشد.

مواد مغذی را برای تسکین و شفا فراهم می کند

پوست شما برای بهبود و احساس بهتر به  عناصر مختلفی احتیاج دارد. مهمترین عناصر سازنده ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات خاصی مانند چربی های سالم و اسید اولئیک هستند که همه آنها را آووکادو می تواند تامین کند.

فواید خاص آووکادو برای شرایط پوستی

خشکی پوست

آووکادو حاوی ویتامین B کمپلکس است که معمولاً بیوتین نامیده می شود. بیوتین روغن آووکادو که روی سطح پوست اعمال می شود، می تواند به کاهش خشکی پوست کمک کند.

اگزما

اگر تا به حال مبتلا به اگزما بوده اید یا فردی را می شناسید که مبتلا به اگزما شده است، می دانید که چقدر می تواند ناراحت کننده و تحریک کننده باشد.

طبق گفته کتابخانه ملی پزشکی، اگزما می تواند به عنوان درماتیت نیز شناخته شود. پوست خشک و خارش دار و بثورات از مشخصه های آن است. ممکن است توسط محرک هایی مانند صابون ها، پارچه ها و مواد شیمیایی موجود در محصولات مراقبت شخصی ایجاد شود.

خراشیدن پوست فقط آنها را بدتر می کند و باعث تورم و خارش بیشتر پوست شما می شود. عصاره آووکادو می تواند با آبرسانی به پوست و کاهش خارش به تسکین علائم اگزما کمک کند.

اما اگزما یک بیماری ساده برای درمان نیست. مطمئن شوید که از مرطوب کننده مناسب استفاده کرده و محیط خود را برای شناسایی محرک های احتمالی که می توانید از آنها دوری کنید، نظارت کنید.

آکنه

شکلات، غذاهای چرب و  چربی بیش از حد پوست یا نداشتن روتین برای پاکسازی پوست همگی می توانند از دلایل رایج برای ظاهر شدن آکنه باشند. منافذ مسدود شده و فولیکول های مو در واقع ریشه مشکل هستند. و تحریک پوست شما (مالیدن بیش از حد یا برداشتن روغن های محافظ آن) می تواند شرایط را بدتر کند.

روغن های موجود در آووکادو می تواند به محافظت مناسب از پوست شما کمک کند و تحریک و التهاب را به حداقل برساند. این به نوبه خود می تواند باعث کاهش یا جلوگیری از بروز جوش شود. روغن آووکادو همچنین به لطف اسید لوریک منجر می شود که خود دارای خواص ضد میکروبی است که در صورت استفاده از آن به عنوان یک پاک کننده می تواند به شما کمک کند آکنه را تحت کنترل خود درآورید.

آفتاب سوختگی

بنا به دلایلی، ممکن است آفتاب سوختگی را با همان درجه نگرانی که سایر سوختگی های پوستی جدی انجام می دهیم، درمان نکنیم. 

خوشبختانه، روغن آووکادو می تواند با کمک به پوست آسیب دیده، رطوبت پوست را بازگرداند، پوست را تسکین دهد و لایه ای روغنی محافظتی ایجاد کند و به تسکین علائم آفتاب سوختگی کمک می کند.

البته پیشگیری بهتر از درمان عوارض ناشی از آفتاب سوختگی است. مطمئن شوید که ضدآفتاب مناسب پوستتان را استفاده می کنید.

خشکی پوست سر

شوره سر، خشکی پوست سر  از جمله مشکلات پوست سر هستند که آووکادو می تواند به تسکین آنها کمک کند.

آووکادو می تواند خشکی را کاهش دهد و سلامت کلی پوست را بهبود بخشد که منجر به سلامت پوست سر و تسکین علائم می شود.

علائم پیری

همه آن مواد مغذی قدرتمند، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی موجود در آووکادو ممکن است نقش مهمی در جوان نگه داشتن پوست شما داشته باشند.

به عنوان مثال، اسید اولئیک ممکن است با التهاب مبارزه کند و به جلوگیری از چین و چروک کمک کند و ویتامین C همچنین ممکن است از چین و چروک و لکه های تیره جلوگیری کند. علاوه بر این، آنتی اکسیدان های موجود در آووکادو ممکن است از DNA محافظت کرده و از پیری پوست جلوگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha