رییس گروه بیمارهای واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: قارچ‌های خودرو در طبیعت، سمی و مرگ‌آور هستند و مردم به هیچ عنوان از آنها مصرف نکنند.

قارچ‌های خودرو در طبعیت سمی و مرگ‌آور هستند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر«علی منصوری» افزود: تمام قارچ‌هایی که در طبیعت پرورش می‌یابند سمی هستند و ممکن است برخی از آنها قابل خوردن باشند اما تشخیص آنها به سختی ممکن است، بنابراین از خوردن آنها باید خودداری شود.

وی بیان کرد: خوردن قارچ‌های سمی به طور قطع برای سلامت مضر است و عوارض جبران ناپذیری بر سلامت فرد دارد.

رییس گروه بیمارهای واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه: فصل بهار زمان رشد انواع قارچ و داروهای گیاهی در بستر طبیعت است و مردم باید از مصرف روئیدنی‌های ناشناخته بپرهیزند.

دکتر منصوری افزود: قارچ سفید با عنوان «آمانیتا» فوقق‌العاده خطرناک است و خوردن آن موجب آسیب جدی به سیستم بدنی و حتی مرگ می‌شود.

وی بیان کرد: این نوع از قارچ سفید رنگ موجب می‌شود تا افراد به اشتباه آن را برای خوردن بچینند و مصرف کنند و تا زمان بروز علایم مصرف، افراد از سمی بودن آن مطلع نمی‌شوند و با اسهال و استفراغ به مراکز مراجعه می‌کنند که دیرهنگام است.

رییس گروه بیمارهای واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تمام قارچ‌های رنگی سمی هستند و افراد با مشاهده در طبیعت نباید به آنها دست بزنند.

دکتر منصوری افزود: در صورت مصرف قارچ‌های ناشناخته باید افراد به سرعت به پزشک مراجعه کنند و هرگونه تاخیر می‌تواند موجب اختلال کبدی و مرگ را رقم زند.

بهار سال گذشته در مناطق مختلف کشور، اخبار متعددی از مسمومیت با قارچ سمی در رسانه‌ها منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha