هنوز نامه یا درخواستی برای این طرح جدید به این سازمان ارسال نشده است.

پاسخ محیط زیست به زمزمه راه‌اندازی پالایشگاه در میانکاله: هنوز به محیط زیست نامه نداده‌اند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه پیام ما، احداث پتروشیمی در میانکاله سال گذشته با تلاش سازمان حفاظت محیط زیست متوقف شد، اما چند روزی است که دوباره زمزمه‌هایی از آغاز اجرای این طرح، البته چند کیلومتر دورتر از مکان قبلی، به گوش می‌رسد. سازمان محیط زیست می‌گوید هنوز نامه یا درخواستی برای این طرح جدید به این سازمان ارسال نشده است.
مدیر کل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست درباره این خبر به ایرنا گفت: احداث و اجرای هر طرح نیازمند داشتن مطالعات زیست محیطی در قالب ارزیابی محیط زیستی مورد تأیید سازمان حفاظت محیط زیست است. بنابراین اگر قرار باشد هر طرح در هر مکانی از کشور اجرا شود باید حتما گزارش ارزیابی زیست محیطی داشته باشد؛ حالا شمال کشور که محدودیت‌های خاص خود را دارد و طبق برنامه آمایش سرزمین و محدودیت‌هایی که وجود دارد، رفتار خواهد شد.
سعید کریمی افزود: البته از آنجا که گفته می‌شود مکان اجرای طرح تغییر کرده است؛ بنابراین به معنای این است که طرح جدیدی در حال شکل گیری است؛ در واقع هر گزارش ارزیابی محیط زیستی در هر گوشه‌ای از کشور مخصوص همان مکان خاص است؛ بنابراین وقتی در آن مکان اتفاق نیفتاد و یا با اجرای آن طرح موافقت نشده است به این معناست که آن طرح دیگر تمام شده است. بعد از آن ممکن است دولت یا بخش خصوصی تصمیم بگیرد که آن را در مکان دیگری اجرا کند که می‌تواند مثلا در فاصله ۲۰ یا دو هزار کیلومتری مکان قبلی باشد؛ بنابراین نگاه ما به چنین مساله‌ای این است که طرح جدیدی مطرح می‌شود و در صورتی که گزارش آن را دریافت کنیم، باید دوباره درباره آن اظهار نظر کنیم.
او ادامه داد: البته در فواصل کوتاه شاید یک سری مسائل مشترک میان طرح‌ها وجود داشته باشد اما در مجموع، طرح جدیدی محسوب می‌شود.
کریمی درباره اینکه آیا تاکنون گزارش یا درخواستی برای مکان جدید احداث پتروشیمی به سازمان محیط زیست ارسال شده است، گفت: هنوز گزارش یا درخواستی برای ما نیامده است و تا زمانی که نیاید نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم اما در مجموع می‌دانیم که استان‌های شمالی کشور به لحاظ زیست محیطی حساس هستند و تصمیم‌گیری‌ها باید با حساسیت بیشتری انجام شود.
همچنین عطااله کاویانی، مدیرکل محیط زیست استان مازندران دراین‌باره گفت: تاکنون نامه، درخواست یا مکاتبه‌ای برای پتروشیمی میانکاله در نقطه‌ای دیگر در مازندران با سازمان محیط زیست صورت نگرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha