یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
کد خبر: 354606

تنوع طرح و رنگ دستمال‌های توالت باعث شده‌است بعضی به جای انتخاب و استفاده از دستمال توالت ساده به سراغ نوع رنگی و معطر آن بروند. درصورتی که طبق نظر کارشناسان، استفاده از این نوع دستمال‌ها در درازمدت آسیب‌زننده و خطرناک است.

گول ظاهر دستمال توالت رنگی و معطر را نخورید!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، از سال 1987، سازمان غذا و داروی آمریکا بعد از آزمایش روی نمونه‌های حیوانی، استفاده از رنگ ها ‌ و عطرها را در صنایع داروسازی ممنوع‌کرد، اما هنوز دستمال‌های رنگی و معطر تولیدمی‌شوند. در این مطلب به بعضی از مضرات مصرف دستمال توالت رنگی و معطر اشاره‌می‌کنیم.

ترکیبات عجیب دستمال توالت

یکی از مواد به‌کار رفته در دستمال توالت کلر است. این دستمال‌ها بیشتر از شانه تخم‌مرغ، بطری‌های پلاستیکی و مواد بازیافتی بی‌کیفیت تهیه می‌شوند. اگر دستمال توالت معطر باشد یا رنگ‌های مختلفی در آن به کار رفته باشد میزان مواد شیمیایی به کار رفته در آن افزایش پیدامی‌کند. در دستمال‌های معطر از الکل و پروکسیدها نیز استفاده می‌شود.

دردسرساز برای زنان

ورود مواد به‌کاررفته در دستمال توالت به واژن و رحم، احتمال ابتلا به انواع سرطان از جمله سرطان دهانه رحم را افزایش‌می‌دهد. همچنین مواد به‌کاررفته در این دستمال‌ها احتمال ترشحات غیرعادی از دستگاه تناسلی و بروز قارچ و عفونت را بالامی‌برند. این حساسیت یا عفونت ممکن است برای مقعد هم رخ دهد و درمان آن بیمار را با چالش‌های زیادی روبه‌رو می‌کند.


عفونت ادراری

گاهی قارچ‌هایی که در ناحیه تناسلی به وجود می‌آید به دستگاه ادرار آسیب وارد می‌کند و باعث عفونت ادراری می‌شوند. عفونت ادراری باعث سوزش و مشکلات زیادی می‌شود و درمان آن معمولا مشکل است. همچنین اصلا نیازی نیست که کودکان خود را با دستمال توالت خشک‌کنید. به جای این کار بهتر است روزانه لباس‌ زیر کودک را عوض‌کنید تا جلوی بروز هرگونه عفونت و قارچی را بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha