یک کارشناس سارمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

رگبار پراکنده باران در بیشتر استان‌ها/نفوذ گرد و خاک به استان‌های غربی و شمال‌غرب کشور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت چند روز آینده کشور گفت: امروز و فردا در ساعت‌های بعد از ظهر برای شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، بخش‌هایی از اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده باران همراه با رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی ابتدا در مناطق غرب، شمال غرب کشور و جنوب غرب استان‌هایی که در دامنه زاگرس مرکزی و البرز مرکزی واقع شده اند و همچنین سواحل شمالی رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه روز چهارشنبه نیز همین شرایط بارشی را در نوار شمالی کشور و زاگرس مرکزشاهد هستیم، افزود: روز پنج‌شنبه این بارش‌ها به شمال شرق کشور محدود می‌شود.

رفیعی با بیان اینکه دیده دیگر نفوذ گرد و غبار است که با توجه به تشکیل توده گردوخاک بر روی کشور عراق احتمال نفوذ آن به استان‌های غربی و شمال غرب وجود دارد، اظهار کرد: دریای خزر برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه و نیمه شمالی خلیج فارس نیز از بعد از ظهر دوشنبه و طی روز سه شنبه مواج و متلاطم است.

وی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: تهران امروز صاف تا کمی ابری است که در آخر وقت با وزش باد شدید همراه است و بیشینه دمای امروز تهران ۳۰ درجه بالای صفر و کمینه دما ۱۷ درجه بالای صفر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha