اگر در حین یا بعد از رابطه جنسی دچار خشکی یا درد واژن می‌شوید، روان کننده می‌تواند به ایجاد احساس بهتر در رابطه جنسی کمک کند.

نحوه استفاده از روان کننده برای رابطه جنسی بهتر

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث، روان کننده، ژل یا مایعی است که در حین رابطه جنسی روی اندام تناسلی اعمال می شود تا به افزایش رطوبت کمک کند.

روان کننده به جلوگیری از اصطکاک بیش از حد کمک می کند که ممکن است رابطه جنسی را ناراحت کننده یا حتی دردناک کند، به خصوص اگر خشکی واژن یا رابطه مقعدی دارید.

بنابراین، چه از رابطه جنسی نفوذی واژینال لذت ببرید، چه از رابطه مقعدی، در اینجا نحوه استفاده از روغن برای رابطه جنسی بهتر ذکر شده است:

روان کننده مناسب را انتخاب کنید

بسته به ترجیحات جنسی یا نیازهای شما، یک روان کننده مناسب برای همه وجود دارد.

برخی از آنها در زمان استفاده از کاندوم بهتر از دیگران هستند. برخی دیگر از روان کننده ها نیز می توانند مدت زمان بیشتری سالم مانده و معاشقه را طولانی تر کنند.

روان کننده بر پایه آب

روان کننده های مبتنی بر آب محبوب ترین و در دسترس ترین گزینه روان کننده هستند.

زنان ممکن است کمتر با روان کننده های سیلیکونی برای اندام تناسلی خود تحریک شوند. روان کننده مبتنی بر آب را می توان با کاندوم سیلیکونی استفاده کرد.

این روان کننده ها ممکن است حاوی مواد افزودنی مانند گلیسیرین برای کمک به حفظ رطوبت و مواد نگهدارنده برای جلوگیری از رشد میکروبی در محصول باشند . با این حال، این افزودنی ها می توانند باعث تحریک شوند.

بسیاری از روان کننده های مبتنی بر آب پتو ها و تخت را لکه دار نمی کنند و به راحتی شسته می شوند اما برخی از افراد قوام آبکی و چسبناک آن را دوست ندارند.

روان کننده های مبتنی بر آب نیز مانند برخی از انواع دیگر روان کننده ها ماندگاری بالایی ندارند.

روان کننده بر پایه سیلیکون

اگر به دنبال روان‌کننده‌ای هستید که بتواند فعالیت شما را افزایش دهد، روان‌کننده‌های مبتنی بر سیلیکون ماندگاری بیشتری دارند و در حین دوش گرفتن به راحتی شسته نمی‌شوند.

این روغن همچنین برای استفاده با کاندوم بی خطر است، برای افرادی با پوست حساس ایده آل است و یک انتخاب محبوب برای رابطه جنسی مقعدی است.

برخی از افراد حساس روغن سیلیکون را تحریک‌کننده می‌دانند که می‌تواند مشکل باشد زیرا به راحتی شسته نمی‌شود.

مانند روان کننده های مبتنی بر آب، روان کننده های مبتنی بر سیلیکون نیز می توانند حاوی مواد تحریک کننده مانند گلیسیرین باشند.

روان کننده بر پایه روغن

روان کننده های مبتنی بر روغن ماندگاری طولانی دارند. با این حال، این نوع روان کننده ها در خانوم ها می توانند باعث التهاب و تحریک شوند.

روان کننده های روغنی همچنین کاندوم های لاتکس را تجزیه می کنند که می تواند خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی (STIs) یا بارداری ناخواسته را افزایش دهد .

اگر نگران تمیزی پتوها و تخت هستید، به خاطر داشته باشید که روان کننده های روغنی احتمال لکه دار شدن تخت و پتو ها را بیشتر می کنند.

روان کننده مبتنی بر روغن های هیبریدی

این روان کننده ها آب و سیلیکون یا مواد آب و روغن را با هم ترکیب می کنند.

ترکیب مواد ممکن است فوایدی از هر نوع روان کننده داشته باشد، اما روان کننده های هیبریدی به خوبی مورد مطالعه قرار نگرفته اند.

روغن موجود در روغن های هیبریدی همچنان می تواند کاندوم های لاتکس و سیلیکون را تجزیه کند.

در تئوری، روان کننده های هیبریدی آب و روغن ممکن است به کاهش مقدار روغن کمک کنند و طول عمر بیشتری را بدون آشفتگی به شما بدهند.

نحوه اعمال روان کننده ها

در طول رابطه جنسی شریک، محدودیتی برای روان کردن اندام جنسی وجود ندارد.

می توانید هر مقداری از روان کننده را به واژن، آلت تناسلی یا مقعد خود یا همسرتان بمالید.

برقراری ارتباط با آنچه که دوست دارید با همسرتان می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید کجا می خواهید از روغن استفاده کنید و چقدر برای شما مفید است.

روغن را در جایی که لازم است بمالید. اگر از کاندوم استفاده می‌کنید، حتماً روی کاندوم لاتکس روان کننده ‌های غیر روغنی بمالید.

مهم نیست که روغن را در کجا استفاده کنید، به کاهش هرگونه اصطکاک کمک می کند و می تواند رابطه جنسی را لذت بخش تر کند و هرگونه دردی را که ممکن است در حین رابطه جنسی ناشی از خشکی یا اصطکاک تجربه کنید، کاهش دهد.

فرض کنید شما یا همسرتان به دلیل تغییرات هورمونی ناشی از یائسگی ، زایمان یا شیردهی، خشکی واژن را تجربه می کنید. در این صورت، با افزودن روان کننده، رابطه جنسی را راحت تر و لذت بخش تر می کنید؛ اگر از رابطه جنسی مقعدی لذت می برید ممکن است درد مقعدی را تجربه کنید اگر از روان کننده استفاده نکنید.

مالیدن روان کننده به مقعد و آلت تناسلی به روان شدن ناحیه کمک می کند و نفوذ را راحت تر و لذت بخش تر می کند.

استفاده از روان کننده با کاندوم

استفاده از روان کننده با کاندوم ممکن است به کاهش احتمال ابتلا به بیماری های مقاربتی کمک کند، زیرا باعث اصطکاک کمتری می شود که می تواند کاندوم را پاره یا سوراخ کند.

با این حال، شما باید روغن مناسب را انتخاب کنید وگرنه در واقع برعکس عمل خواهید کرد.

روغن های روغنی هرگز نباید با کاندوم های لاتکس استفاده شوند. روغن می تواند لاتکس را تجزیه کند و کاندوم را ضعیف کند، که خطر لیز خوردن یا پارگی کاندوم در حین رابطه جنسی را افزایش می دهد.

برای انجام رابطه جنسی ایمن تر، هنگام استفاده از کاندو.م ساخته شده با لاتکس، از روان کننده های مبتنی بر آب یا روغن سیلیکونی استفاده کنید.

همچنین باید از استفاده از روان کننده های روغنی با کاندوم های پلی ایزوپرن غیر لاتکس که از لاستیک ایزوپرن ساخته شده اند خودداری کنید؛ روغن می تواند این ماده را نیز ضعیف کند.

اگر از کاندوم های مصنوعی غیر لاتکس ساخته شده از پلی اورتان یا کاندوم های غشایی طبیعی ساخته شده از پوست بره استفاده می کنید، استفاده از روان کننده های روغنی، پایه آب و سیلیکونی بی خطر است.

محصولاتی که باید از آنها اجتناب کنید

ژل پترولیوم یک ژل ضخیم و مبتنی بر نفت است که برای مرطوب کردن پوست استفاده می شود و برخی ممکن است فکر کنند به عنوان یک روان کننده شخصی از آن استفاده می کنند؛ با این حال، باید از آن اجتناب کرد . یک مطالعه روی 141 زن نشان داد کسانی که ژل نفتی را در واژن خود می‌مالیدند، بیشتر در معرض ابتلا به واژینوز باکتریایی بودند. سایر روغن های نفتی مانند روغن بچه نیز می توانند باعث عفونت و تحریک واژن شوند.

در محصولاتی که به شدت برای روانکاری استفاده می شوند، هنوز هم موادی وجود دارد که ممکن است بخواهید از آنها اجتناب کنید. این می تواند شامل پارابن ها باشد، نوعی نگهدارنده که ممکن است عملکرد باکتری ها و سلول های سالم واژن را مختل کند. .

مواد دیگری که ممکن است بخواهید در روان کننده ها اجتناب کنید عبارتند از:

گلیسرین

گلیسیرین یک قند الکل است که به روغن های مبتنی بر آب اضافه می شود تا به آنها کمک کند رطوبت را حفظ کنند و بافت ضخیم تری به آنها بدهد اما گلیسیرین ممکن است بر ارگانیسم های "خوب" و "بد" در واژن تأثیر منفی بگذارد. همچنین تحقیقات نشان داده است که غلظت بالای این ماده باعث کاهش سد پوستی و آسیب به بافت واژن می شود.

پروپیلن گلیکول

این ماده نگهدارنده یک آلرژن رایج است و می تواند پوست حساس را تحریک کند. مشابه گلیسیرین، مطالعات نشان داده اند که به بافت واژن آسیب می رساند و می تواند سد پوستی را کاهش دهد.

کلرهگزیدین گلوکونات

در یک محیط آزمایشگاهی، این ماده شیمیایی به باکتری های "خوب" و "بد" واژن و سلول های سالم آسیب می رساند. این اتفاق می تواند منجر به خطر بیشتر عفونت های باکتریایی مانند واژینوز باکتریایی شود.

Nonoxynol-9

این یک نوع اسپرم کش است که ممکن است برخی از روان کننده ها داشته باشند. این ماده شیمیایی می تواند تحریک کننده باشد و باکتری های خوب واژن را مختل کند.

یک بررسی سریع

اگر در حین یا بعد از رابطه جنسی دچار خشکی یا درد واژن می‌شوید ، روان کننده می‌تواند به ایجاد احساس بهتر در رابطه جنسی کمک کند

اضافه کردن لغزش بیشتر می‌تواند رابطه جنسی را لذت‌بخش‌تر کند. به عنوان یک امتیاز، استفاده از روان کننده همچنین خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی را در هنگام استفاده با کاندوم کاهش می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha