سلامت نیوز: استاد داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مصرف برخی مواد غذایی مانند سبزی‌ها و میوه‌ها و برخی داروهای گیاهی مانند خاکشیر، و ترنجبین در درمان یبوست کاربرد دارد.

فراز مجاب در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت:‌ داروهای ملین و مسهل داروهایی هستند که برای درمان یبوست در طب سنتی استفاده می‌شوند.

وی گفت: البته بهترین روش درمان بیمارهای گوارشی از جمله یبوست تغییر شیوه زندگی است. نداشتن ورزش و عادت به برخی از رژیم‌های غذایی قابض موجب بروز یبوست می‌شود. البته ورزش از این بیماری پیشگیری می‌کند.

استاد داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: برخی مواد غذایی مانند آلو، سبزی‌ها و میوه‌ها به درمان بیماری یبوست کمک می‌کند ولی اگر این مواد غذایی در درمان یبوست موثر نباشد می‌توان از داروهای مسهل استفاده کرد.

مجاب افزود: یکی از فرآورده‌هایی که در درمان یبوست مورد استفاده قرار می‌گیرد سبوس گندم و اسبرزه است. این داروها موجب می‌شود که حجم مواد دفعی افزایش پیدا کند و به راحتی از دستگاه گوارش خارج شود.

وی بیان داشت: اسبرزه قدرت بیشتری نسبت به خاکشیر دارد. موادی مانند شیرخشت و ترنجبین نیز از جمله داروهای گیاهی هستند که دارای مواد قندی هستند و در درمان بیماری یبوست به کار برده می‌شود.

وی ادامه داد: شربت عسل نیز مسهل خفیفی است که می‌توان در مواقعی که یبوست شدید نیست استفاده کرد.

استاد داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: برخی از روغن‌ها مانند روغن بادام، زیتون و روغن کرچک نیز کمک کننده هستند و  از این روغن‌ها در درمان یبوست استفاده می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha