یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰

‌  قربانی اسیدپاشی می‌گوید: ۱۲ سال از روزی که متهم را بخشیدم می‌گذرد، اما به من دیه‌ای پرداخت نشده است. از طرفی هم متهم که پس از بخشش به زندان و تبعید محکوم شده بود با عفوی که شامل حالش شد چند سال قبل از زندان آزاد شد.

آمنه بهرامی: هنوز دیه چشمانم را نگرفته‌ام

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، آمنه بهرامی، قربانی اسیدپاشی دهه ۸۰ که مدعی است پس از گذشت ۱۹ سال از حادثه هنوز دیه چشمانش را نگرفته است، صبح دیروز به دادسرای امور جنایی تهران آمد و درخواست تعیین تکلیف دیه‌اش را مطرح کرد.

روز گذشته آمنه بهرامی، قربانی اسیدپاشی دهه ۸۰ که در جریان آن دو چشمش را از دست داده است، پس از گذشت حدود ۱۹ سال از حادثه اسیدپاشی به دادسرای امور جنایی تهران آمد و با طرح شکایتی از دادیار شعبه اجرای احکام درخواست تعیین تکلیف دیه چشمانش را مطرح کرد.

پرونده جنجالی آمنه بهرامی پس از کش و قوس‌های فراوان و اصرار وی بر اجرای حکم قصاص چشم در برابر چشم سرانجام با گذشت او از قصاص متهم در آخرین لحظات اجرای حکم در ۲۴‌اردیبهشت‌ماه ۹۰ برای همیشه بسته و قرار شد او در عوض دیه چشمانش را دریافت کند، اما صبح دیروز آمنه به دادسرای امور جنایی آمد و گفت در این مدت دیه‌اش را پرداخت نکرده‌اند.

وی به خبرنگار ما گفت: «پس از این حادثه رنج‌های زیادی در زندگی‌ام کشیدم و هزینه‌های بسیاری هم برای درمان پرداختم، اما چشمانم برای همیشه کور شد. من پس از گذشت هفت سال از حادثه سال ۹۰ هنگام اجرای حکم متهم را بخشیدم به امید اینکه دیه ۲۰۰ میلیون تومانی دریافت کنم و با آن هزینه درمانم را بدهم، اما در این مدت هنوز موفق به دریافت دیه‌ام نشده‌ام.

آن زمان به من ۵۵ میلیون تومان خیرین کمک کردند و من هم برای درمان به اسپانیا رفتم و در بیمارستانی در شهر بارسلونا بستری شدم. زمانی که اصرار می‌کردند ببخشم به من گفته بودند ۵۵‌میلیون تومان کمک خیرین جزو دیه نیست، اما پس از آن گفتند ۵۵ میلیون تومان قسمتی از دیه چشمانم بوده است که من اعتراض کردم و الان هم نسبت به این مسئله اعتراض دارم.»

وی ادامه داد: «الان ۱۲ سال از روزی که متهم را بخشیدم می‌گذرد، اما به من دیه‌ای پرداخت نشده است. از طرفی هم متهم که پس از بخشش به زندان و تبعید محکوم شده بود با عفوی که شامل حالش شد چند سال قبل از زندان آزاد شد و الان زندگی‌اش را دارد، اما هنوز دیه من تعیین تکلیف نشده است، به همین دلیل من به دادسرا آمدم و درخواست تعیین تکلیف دیه چشمانم را دارم.»

آمنه بهرامی، دانشجوی رشته الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر ۱۲ آبان سال ۸۳ از سوی یکی از همکلاسی‌هایش به نام مجید در پارکی روبه‌روی بیمارستان رسالت نزدیکی پل سیدخندان هدف اسیدپاشی قرار گرفت و دو چشمش را از دست داد. متهم پس از دستگیری در بازجویی‌ها به جرم خود اقرار کرد و گفت عاشق آمنه بوده و تصمیم داشته با او ازدواج کند، اما وقتی با جواب منفی آمنه روبه‌رو شده از او کینه به دل گرفته و دست به جنایت زده است.متهم در دادگاه به قصاص محکوم شد، اما در نهایت آمنه او را بخشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha