ماساژ دادن سینه می تواند فواید زیادی برای بدن شما داشته باشد. شما با تکنیک های ساده می توانید سینه های خود را ماساژ دهید.

فواید ماساژ دادن سینه؛ از پاکسازی غدد لنفاوی تا تشخیص سرطان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فلو هلث، ما مزایای ماساژ سینه را علاوه بر روش هایی برای ماساژ سینه بیان کرده ایم. اگر می خواهید بدانید چگونه سینه های خود را ماساژ دهید، ادامه مطلب را بخوانید.

فواید ماساژ سینه

ماساژ سینه‌ها فوایدی مشابه ماساژ سایر قسمت‌های بدن مانند دارد؛ مانند کسب آرامش از جمله:

  • بهبود تجربه شیردهی
  • افزایش تولید شیر
  • تشخیص سرطان
  • پاکسازی غدد لنفاوی
  • رفع تنش عضلانی

اگرچه ماساژورهای سینه وجود دارند، اما ضروری نیستند و شما می توانید به راحتی از دست های خود برای ماساژ سینه استفاده کنید.

به هر حال، اگر فکر می‌کردید که چگونه سینه‌ها را با ماساژ بزرگ‌تر کنید؟ بهتر است به شما بگوییم که به سادگی امکان‌پذیر نیست.

بهبود تجربه شیردهی

مادران شیرده می توانند از ماساژ سینه سود زیادی ببرند.

ماساژ درمانی سینه می‌تواند حساسیت سینه‌ها را کاهش داده و گردش خون بهتری را در سینه ایجاد کند.

ماساژ ملایم همچنین می تواند باعث افزایش تولید شیرشود. ماساژ می تواند به گرم شدن و شل شدن بافت های اطراف مجاری شیر سینه کمک کند و به شیر اجازه بدهد جریان پیدا کند.

ماساژ نوک پستان برای افرادی که نوک سینه‌های صاف دارند نیز مفید است، زیرا می‌تواند به بیرون زدگی نوک پستان‌ها کمک کند .

مادران شیرده می توانند سینه های خود را در هر زمانی از شبانه روز ماساژ دهند، اما اگر می خواهید تولید شیر را بهبود بخشید، توصیه می شود سینه ها را حدود 15 تا 30 دقیقه قبل از زمان شیردهی ماساژ دهید؛ این کار کمک می کند که تولید شیر نزدیک به برنامه تغذیه کودک باشد.

تشخیص سرطان

خودآزمایی پستان می تواند به تشخیص توده ها در مراحل اولیه رشد آنها کمک کند که می تواند منجر به تشخیص زودهنگام سرطان شود.

برخی از توده ها غیرسرطانی هستند و خود به خود از بین می روند؛ برخی دیگر سرطانی هستند و باید در اسرع وقت آزمایش شوند.

بهتر است با سرطان سینه در مراحل اولیه مبارزه کرد، بنابراین تشخیص زودهنگام نکته ای کلیدی است.

ماساژ منظم سینه می تواند شما را با احساس طبیعی سینه هایتان آشنا کند؛ به این ترتیب می توانید با سرعت بیشتری متوجه شوید که چیزی غیرعادی در سینه های شما وجود دارد یا خیر.

پاکسازی غدد لنفاوی

صدها غدد لنفاوی در سراسر بدن ما قرار دارند. این گره ها ساختارهای کوچک و لوبیایی شکل هستند که بخشی از سیستم ایمنی بدن را تشکیل می دهند. این لوبیاهای کوچک موادی را که در مایع لنفاوی قرار دارند فیلتر می کنند.

سیستم لنفاوی در بدن ما به قلب یا هیچ اندام پمپاژ کننده ای متصل نیست، بنابراین مایع به خودی خود در سراسر بدن حرکت نمی کند و فقط با حرکت ماهیچه ای جریان پیدا می کند.

حرکت یا فعالیت برای جریان صحیح سیستم لنفاوی ضروری است. حرکات کششی، فعالیت سبک و ماساژ درمانی سینه همه راه‌های عالی برای کمک به شستشو و پاکسازی سیستم لنفاوی شما هستند.

هنگامی که مایع لنفاوی راکد وجود دارد، ناحیه بین پستان و زیر بغل شما ممکن است بسیار دردناک شود. این گرفتگی و احساس درد ممکن است در طول چرخه قاعدگی شما نیز رخ دهد. ماساژ سینه ها می تواند به تخلیه مایع لنفاوی از قفسه سینه کمک کند و درد ناشی از تورم غدد لنفاوی در آن ناحیه را کاهش دهد.

کاهش تنش عضلانی

ماساژ یک تسکین ایده آل برای عضلات سفت و دردناک شده است. ماهیچه‌های سینه‌ای که زیر سینه‌ها وجود دارد ،ممکن است پس از بلند کردن اجسام سنگین، ورزش یا بیماری، سفت و دردناک شوند.

ماساژ سینه ها می تواند به کاهش تنش در ماهیچه های سینه ای کمک کند. عضلات قفسه سینه ما با عضلات پشت کار می کنند تا حالت بدن ما را صاف نگه دارند.

ماساژ پشت ممکن است بدون ماساژ قفسه سینه کامل نباشد و ممکن است همچنان تنش را در بدن خود احساس کنید.

نحوه ماساژ سینه ها

به طور کلی، هیچ راه درست یا غلطی برای ماساژ سینه وجود ندارد. درست مانند بقیه بدن، فشار ملایمی اعمال کنید، حرکات دایره ای و ضربات نرم هر دو راه های عالی برای ماساژ هستند اما بسته به اینکه چرا سینه هایتان را ماساژ می دهید، چند تکنیک مختلف برای ماساژ سینه وجود دارد.

اگر برای شیردهی ماساژ می دهید، این روش را دنبال کنید:

  • با یک سینه شروع کنید و چهار انگشت را در بالا و چهار انگشت را در پایین قرار دهید.
  • به آرامی به صورت دایره ای ماساژ دهید.
  • به طرفین سینه حرکت کنید و ماساژ را تکرار کنید.

اگر به ماساژ سینه برای شیردهی علاقه دارید، بهتر است از مشاور شیردهی مشاوره و تکنیک مناسب بخواهید.

اگر برای سرطان درمان شده اید و سینه های خود را ماساژ می دهید تا وجود توده ها را بررسی کنید، مهم است که مراقب باشید؛ پرتودرمانی و جراحی، بافت سینه را آسیب پذیر می کند. یک ماساژدرمانگر دارای مجوز که در زمینه ماساژ سینه و درمان سرطان آموزش دیده است، می‌تواند پشتیبانی مورد نیاز سینه‌های شما را در طول ماساژ ارائه دهد.

در صورت نیاز به ماساژ سینه حتما از پزشک خود سوال بپرسید.

موارد منع ماساژ سینه

اگر اخیراً از سرطان سینه بهبود یافته اید یا تحت درمان سرطان سینه هستید، از نظر پزشکی توصیه می شود که با سینه های خود بسیار ملایم رفتار کنید. اگر می خواهید ماساژ را امتحان کنید، یک ماساژدرمانگر تایید شده را پیدا کنید که برای درمان سرطان سینه آموزش دیده است.

نتیجه

ماساژ سینه فواید زیادی دارد: می‌تواند تنش را کاهش دهد، تورم را کاهش دهد و به شما کمک کند که بیشتر با بدن خود ارتباط داشته باشید.

یک روتین ماساژ برای خود تنظیم کنید تا بتوانید سینه های خود را از نظر ناهنجاری بررسی کنید، شیردهی را افزایش دهید یا سیستم لنفاوی خود را به طور منظم پاکسازی کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • لیلا IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 0
    واقعا عالی و درست بود من خودم بعد از اینکه یه دور کامل پستانهام رو ماساژمیدم احساس ارامش و راحتی میکنم و دوسدارم هر لحظه اینکارو بکنم