یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
کد خبر: 356270

متخصص طب سنتی گفت: وجه تمایز عطش صادق و عطش کاذب، این است که ما می‌توانیم عطش صادق را با نوشیدن میزانی آب برطرف کنیم، اما عطش کاذب چنین نیست.

روش طب سنتی برای رفع عطش

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مریم مشهدی، متخصص طب سنتی در استودیوی سلام تهران، گفت: ما در طب سنتی برای همه کلمات، معنای تخصصی مختص به خود را داریم. عطش نیز در طب سنتی موقعیتی تعریف می‌شود که طبیعت بیدار و هوشمند بدن احساس نیاز به یک ماده رطب خنک داشته باشد.

وی افزود: در طب نوین، عطش به دو نوع طبیعی و غیرطبیعی تقسیم می‌شود. اگر فرد از ابتدای زندگی خود همواره آب زیاد نوشیده باشد و در صورت عدم نوشیدن آب احساس عطش شدید کند، این عطش از نوع طبیعی است. در مقابل اگر تغییر بارزی در میزان تشنگی و نیاز به آب صورت بگیرد، این عطش غیر طبیعی است.

این متخصص طب سنتی اظهار داشت: عواملی متعددی در عطش تاثیرگذارند. از جمله این دلایل می‌توان به بیماری یا شرایط بدی خاص مانند ابتلا به دیابت یا استفاده از غذاهای خشک و کم رطوبت مانند ماکارونی، پیتزا یا ماهی شور اشاره کرد. وجه تمایز عطش صادق و عطش کاذب، این است که ما می‌توانیم عطش صادق را با نوشیدن میزانی آب برطرف کنیم. اما عطش کاذب چنین نیست.

وی اضافه کرد: از دیدگاه طب سنتی، خنک کردن آن با یخ بسیار مضر است. لذا لازم است که بعد از خوردن غذا و برای رفع تشنگی، از آبی استفاده شود که برای مدتی در یخچال گذاشته شده و به میزان معقولی خنک شده است.

مشهدی گفت: در طب سنتی برای عطش مفرط و واضح، دلایل مختلفی ذکر شده است. سو مزاج‌ها و مشکلاتی که در کلیه‌ها، معده و کبد وجود دارد از دسته این علل هستند. لذا در مواجهه با افراد دارای این مشکل، با انجام آزمایش‌های متعدد و بررسی سبک زندگی‌ آنها، مشکل را برطرف می‌کنیم.

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha