چهارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۵
سلامت نیوز :یك استاد دانشگاه به مهر گفته: «فرهنگ سازی» در جامعه راهكار اصلی برای جلوگیری از بروز «دوئل‌های عاشقانه» است.عنایت دارید كه «فرهنگ سازی» یك نوع افسانه است كه اطلاعات دقیقی درباره آن وجود ندارد و حقیقتش تحقیق كه كردیم دیدیم قدیمی‌ها و آنهایی كه چهل تا پیراهن بیشتر از ما هم پاره كرده‌اند(!) شناختی از آن ندارند و چنین چیزی را به چشم ندیده‌ و فقط یك شایعاتی درباره‌اش شنیده‌اند. پس اینكه هیچ! اما درباره «دوئل‌های عاشقانه!»

این نوع دوئل، انواع مختلفی دارد كه در ادامه، تنها دو نوع آن تشریح می‌شود:

- دوئل‌های اسیدی

در دوئل‌‌های اسیدی پای یك عشق عمیق و توفانی و اینكه «هیچ كی مثل من تو رو دوست نداره اینو از تو چشام می‌تونی بخونی» در میان است. در این حالت عاشق با یك پارچ اسید به سراغ معشوق رفته (در نسخ قدیمی عاشق برای به دست آوردن معشوق با تیشه به سراغ كوه می‌رفت!) و عشق خود را به وی عرضه می‌دارد. اگر مثل آدم، مورد قبول معشوق افتاد كه افتاد، اگر زبانم لال نیفتاد، اوضاع اسیدی می‌شود!

- دوئل‌های كریس آنجلی!

در این نوع دوئل شما به خیال اینكه طرف «برای خدمت كردن» به ملت «به میدان» آمده با خیال تحت سرت را برمی‌گردانی و به كار خودت مشغول می‌شوی. اما یكهو بر می‌گردی می‌بینی یا امامزاده هاشم! خیلی چیزها غیب شده و سرجایش نیست. بعد دوئل كه خوبه! برای برگرداندن قضایا كار به لشكر كشی و پلیس بین‌الملل می‌كشد.

- كسری‌ها رو میزه

خب خدا را شكر بالاخره تكلیف آن 23 هزار پرستار بلاتكلیف هم مشخص شد و سركار خانم وحید دستجردی، وزیر بهداشت مژده داد: «خوشبختانه استخدام این تعداد پرستار انجام شد.» ملت نگاه كردند دیدند مژده به این گندگی! اما نه آن 23 هزار پرستار بلاتكلیف خوشحالند نه حتی خود خانم وحید دستجردی! ولوله افتاد كه قضیه چیست كه خود خانم وحید گفت اجازه بدهید! اجازه بدهید! شلوغش نكنید! بدبختی این خبرنگارها همه جا هم هستند! اگر اینجا نبودند راحت حرف می‌زدیم‌ها. اما حالا بیرونشان نكنید می‌روند شر درست می‌كنند. چطور بگم؟ حقیقتش «استخدام این تعداد پرستار انجام شد اما اعتبار و بودجه لازم برای حقوق پرستاران در 6 ماهه دوم سال دیده نشده!»

- پرستاران گفتند: خدا وكیلی؟!

خانم وحید دستجردی گفت: شرمنده‌ام! ولی خدا وكیلی! «كسری‌های وزارت بهداشت از هم‌اكنون كاملا مشخص است طوری كه در بازدیدهایی كه از دانشگاه‌ها داریم، این كسری‌ها را روی میز می‌گذارند.»در این لحظه یكی از پرستارها رفت جلو و گفت دستت درد نكنه! انصافا اینقدر كه شماها در راستای وظایف‌تان زحمت می‌كشید رادیاتور پراید به خودش زحمت نمی‌دهد به وظایفش عمل كند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha