محققان می گویند کاهش استفاده از رسانه های اجتماعی به ۳۰ دقیقه در روز می تواند کلید کاهش اضطراب، افسردگی، تنهایی و احساس ترس از دست دادن باشد.

کاهش استفاده از شبکه های اجتماعی و احساس شادی بیشتر در نوجوانان

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر از مدیسن نت، این موضوع در مورد دانشجویان کالج در یک مطالعه جدید صدق کرد. آنها استفاده از رسانه‌های اجتماعی را برای مدت دو هفته برای خود محدود کردند.

«الا فالبر»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایالتی آیووا، می‌گوید: «محققان هنگامی که از شرکت کنندگان در مورد تجربه آنها سوال کردند به نکات جالبی دست یافتند. بسیاری از آن‌ها می‌گفتند "در ابتدا مشکل داشتم، اما بعد متوجه شدم که چقدر بهتر می‌خوابم، در واقع چگونه با مردم در زندگی واقعی بیشتر ارتباط برقرار می‌کنم، چگونه خودم را با کارهای دیگر مشغول می‌کردم.»

این مطالعه با توصیه‌های بهداشتی اخیر انجمن روان‌شناسی آمریکا همراه بود که هشدار می‌دهند سلامت روان جوانان با افزایش استفاده از رسانه‌های اجتماعی آسیب دیده است.

تیم فالبر با ۲۳۰ دانشجوی کالج کار کرد و از نیمی از آنها خواستند که رسانه‌های اجتماعی خود را به ۳۰ دقیقه در روز محدود کنند.

در پایان، این دانشجویان در مقایسه با گروه کنترل که از آن‌ها خواسته نشده بود رسانه‌های اجتماعی را محدود کنند، نمرات کمتری برای افسردگی، اضطراب، تنهایی و ترس از دست دادن داشتند.

این گروه همچنین نگاه روشن‌تری به زندگی داشتند.

به گفته محققان، گذراندن وقت با افراد در رسانه‌های اجتماعی نمی‌تواند جایگزین تماس حضوری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha