مدیرکل دفتر مدیرعامل و همکاری های بین الملل سازمان انتقال خون ایران از برگزاری دوره آموزشی مصرف بهینه پلاسما برای کشورهای عضو دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت توسط سازمان انتقال خون ایران و موسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون به عنوان مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت خبر داد.

ایران برای مصرف بهینه پلاسما به کشورهای منطقه آموزش می‌دهد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، شیلا غفاری با اعلام این مطلب، گفت: در این کارگاه چهار روزه که با شرکت کشورهای عضو دفتر مدیترانه شرقی به صورت وبینار برگزار خواهد شد، متخصصان مطرح بین المللی در زمینه پلاسما و فرایندهای مربوط به بهره برداری از آن، سخنرانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ایران سالها تجربه موفق در زمینه استفاده بهینه از پلاسما داشته است، بر اساس برنامه ریزی مشترک سازمان جهانی بهداشت با سازمان انتقال خون ایران به عنوان مرکز همکار، مقرر شد با برگزاری این کارگاه، تجارب خود را با کشورهای منطقه به اشتراک بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: این کارگاه با محوریت بهبود کیفیت پلاسما، اصول GMP در تولید پلاسما، نحوه جذب و حفظ اهداکننده داوطلب، غربالگری و سایر نکات فنی و کنترل کیفی فرایند تولید پلاسما، تابستان امسال برگزار خواهد شد.

گفتنی است سازمان انتقال خون ایران و موسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون در زمینه آموزش و پژوهش سلامت خون از سپتامبر 2021 تا 2025 برای بار سوم به عنوان مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت برگزیده شده اند.

همچنین جهت اجرای استراتژی های سازمان جهانی بهداشت در زمینه سلامت و کفایت خون در منطقه مدیترانه شرقی در طول دوره سوم عضویت، کارگاه متمرکز سازی و مدیریت مراکز انتقال خون نیز در تیر ماه 1401 برگزار شد. از فعالیت های دیگر در این زمینه می توان به برگزاری کارگاه استفاده بهینه از پلاسما و همکاری در دو پروژه پژوهشی با موضوع مدیریت اهداکنندگان خون و بررسی سلامت و کفایت خون در منطقه مدیترانه شرقی اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha