سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون ضمن بیان اینکه هر کیسه خون اهدایی در سه بخش گلبول قرمز، پلاکت و پلاسما می‌تواند به سه نفر کمک کند، گفت: تلاش می‌کنیم تا اهدای خون داوطلبانه در میان جوانان فرهنگ‌سازی شود که در این زمینه در حال برنامه‌ریزی با دانشگاه‌ها هستیم.

حداقل و حداکثر سن اهدای خون / نجات جان سه نفر با اهدای هر کیسه خون

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،شهرام میرزایی با تاکید بر اینکه مردم نقش بسیار مهمی در معاونت اجتماعی وزارت بهداشت دارند درباره مجموع برنامه‌های این معاونت اظهار کرد: از جمله مهم‌ترین برنامه‌هایی که معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون دارد این است که اهداکنندگان خون را جذب، حفظ و ساماندهی کند و همچنین مشارکت خیرین و بنگاه‌های اقتصادی برای ایفای نقش و مسئولیت‌های اجتماعی در زمینه‌های تکمیل پروژه‌های عمرانی و تجهیز توسعه پایگاه‌ها و مراکز انتقال خون در سطح کشور را جذب کند.

وی همچنین با اولویت دانستن جذب زنان و جوانان برای انتقال خون طی سال آینده، گفت: تلاش ما این است که افرادی که برای اولین بار برای اهدای خون اقدام می‌کنند، جوانان باشند و در این زمینه ایفای نقش کنند که در این زمینه در حال برنامه‌ریزی با دانشگاه‌ها هستیم تا بتوانیم فرهنگ ارتقای خون داوطلبانه را در محیط دانشگاه ترویج دهیم.

سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون ادامه داد: برای به‌کارگیری ظرفیت جوانان با وزارت ورزش و جوانان نیز جلسات مشترکی را داشتیم تا این فرهنگ را در میان جوانان ترویج دهیم. برای بیشتر شدن مشارکت زنان نیز وزارت بهداشت و وزارت ارشاد و همچنین اصحاب رسانه می‌توانند کمک کنند.

میرزایی در پایان ضمن بیان اینکه حداقل سن اهدای خون ۱۸ سال و حداکثر سن ۶۵ سال است، اظهار کرد: هر کسیه خون که حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ سی سی است که در سه بخش گلبول قرمز، پلاکت و پلاسما می‌تواند به سه نفر کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha