سلامت نیوز: دبیر علمی پنجمین كنگره سراسری «خانواده و سلامت جنسی» ضمن بیان این مطلب كه علت 30 تا 40 درصد طلاق‌ها، مشكلات جنسی است، اظهاركرد: بسته‌های آموزشی سلامت و اخلاق جنسی، آماده می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر رسول روشن در حاشیه برگزاری پنجمین كنگره سراسری «خانواده و سلامت جنسی»، افزود: از جمله اهداف برگزاری این كنگره، شكستن تابوی پرداختن به مسائل جنسی، ایجاد بستر برای انجام پژوهش‌های كاربردی و آماده‌سازی و ارائه بسته‌های آموزشی اخلاق جنسی است.

وی با بیان اینكه در این بسته‌های آموزشی سعی خواهد شد به آموزش مسائل جنسی از كودكی تا كهنسالی پرداخته شود، عنوان كرد: به عنوان مثال به خانواده آموزش داده می‌شود كه چگونه به مسائل جنسی كودك پاسخ بدهند. یك بخش از این بسته‌های آموزشی مربوط به خانواده‌ها و بخش دیگر مربوط به متخصصان این حوزه و مسئولان است.

رییس دانشكده علوم‌انسانی دانشگاه شاهد ادامه داد: باید توجه داشت كه مسائل جنسی یك كاركرد طبیعی میان زن و مرد است و می‌تواند بنا به دلائلی دچار نقصان شود. برخی باورها درباره مسائل تربیتی كودكان یا مسائل جسمی و فیزیولوژیك می‌توانند برهم زننده این كاركرد باشند.

روشن ضمن اشاره به اینكه برهم خوردن این كاركرد باعث بروز مشكلاتی چون بهانه‌جویی، اضطراب، افسردگی و نزاع می‌شود، گفت: ادامه یافتن این درگیری و نزاع‌ها منجر به بروز طلاق عاطفی و در نهایت طلاق حقوقی می‌شود. درصد بالایی از طلاق‌ها به همین مسائل جنسی بر می‌گردد.

این روانشناس درباره ارتباط بیمار‌های روانی و بروز اختلالات جنسی توضیح داد: بیمار‌های روانی می‌توانند در بروز اختلالات جنسی موثر باشند. به عنوان مثال یكی از ملاك‌های تشخیص ما برای افسردگی، كاهش میل جنسی است. البته این رابطه دو جانبه است و گاهی فشار و استرس هم می‌تواند موجب سركوبی غرایز جنسی شود.

دبیر علمی پنجمین كنگره سراسری خانواده و سلامت جنسی، سلامت روان مادران را نیز حائز اهمیت عنوان كرد و گفت: پرداختن به مقوله آمادگی روانی برای باردار شدن، مسئله‌ای است كه باید مورد توجه قرار بگیرد. همواره توصیه می‌كنیم كه یك زن برای فرزنددار شدن باید فاقد بیماری‌هایی چون اضطراب و افسردگی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha