پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 357453

دروغ گفتن یک مشکل عادی در رفتار کودک است و باید به آن رسیدگی شود. اما برای اکثر بچه‌ها این یک نقص شخصیتی یا مساله‌ای اخلاقی نیست.

نحوه مواجهه با دروغگویی در کودکان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،درواقع، دروغ گفتن راهی ناپخته و بی‌اثر است که آنها برای حل مسائل خود انتخاب می‌کنند. کودک شما به جای رفع یک مشکل اساسی، در مورد آن دروغ می‌گوید.دروغ در کودکان به عنوان یک مهارت نادرست در حل مسأله استفاده می‌شود. و این وظیفه ما به عنوان والدین است که به فرزندان خود بیاموزیم چگونه این مشکلات را با روش‌های سازنده‌تری حل کنند.

گاهی اوقات این امر به معنای پرداختن مستقیم به دروغ است اما گاهی اوقات نیز به معنای پرداختن به رفتار اساسی است که دروغ را ضروری به نظر می‌رساند.هنگامی که کودکان به اندازه کافی بزرگ شدند تا تفاوت بین درست و غلط را درک کنند، خوب است آنها را در گفتن حقیقت تشویق و حمایت کنید.

همچنین می‌توانید زمانی که کودک شما دروغ می‌گوید، به او بفهمانید که این کار او را دوست ندارید. در عوض وقتی فرزند شما کار اشتباهی را انجام می‌دهد، او را بخاطر صداقتش تحسین کنید. جملاتی از این قبیل را بگویید، واقعا خوشحالم که حقیقت را به من گفتی. یا لذت می‌برم وقتی راست می‌گویی. این جملات این پیام را ارسال می‌کند که اگر فرزند شما اشتباهی انجام دهد ناراحت نخواهید شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha