معاون آموزشی وزارت بهداشت از اعلام فراخوان جذب ۳ هزار عضو هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد و عنوان کرد: فراخوان به صورت چند مرحله‌ای و با توجه به نیاز مناطق انجام می شود.

کیفیت آموزش پزشکی ایران موجب توسعه توریسم درمانی شده است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر ابوالفضل باقری فرد صبح امروز (۱۷ تیرماه) در دیدار با اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری سال ۱۴۰۲ و ارتقاء شرایط رفاهی دستیاران، خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم، طرحی برای افزایش حقوق دستیاران به سازمان برنامه و بودجه ارائه شد تا آنها همانند پزشکان عمومی، حقوق دریافت کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه آموزش یک کار تخصصی است و تغییرات باید به صورت کارشناسی انجام شود، خاطرنشان کرد: کیفیت آموزش پزشکی ایران باعث افتخار و توسعه بحث توریسم درمانی در کشور شده است، آموزش باید پویا و به روز باشد و آیین نامه ها بر اساس شرایط مورد بازنگری قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای نمونه این مبحث می توان به افزایش جذب فلوشیب در سال ۱۴۰۱ براساس انجام مصاحبه ساختارمند، لحاظ شدن دو رشته جراحی قلب و جراحی توراکس در آزمون دستیاری و شرکت در آزمون دستیاری رشته طب اورژانس و بیهوشی بدون گذاراندن طرح اشاره کرد.

باقری فرد تصریح کرد: برای خودکفایی در نیروی انسانی باید از نیروهای بومی استفاده کرد و با شایسته سالاری برای ارائه خدمت به مردم مناطق محروم اقدام شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت به بازنگری آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی بر اساس عملکرد و تاثیر افراد در آموزش و تقویت جایگاه دانشگاه اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی رشته‌ها هم بر اساس نیاز کشور و با مشاورت اعضای بورد انجام می‌شود.

وی ضمن اعلام حمایت برای توسعه آموزش در مناطق محروم، یادآور شد: طی تفاهمنامه با معاونت توسعه، به روزرسانی ناوگان آزمایشگاهی علوم پایه در دستور کار قرار دارد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت و هیات همراه برای بازدید از زیرساخت های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به این استان سفر و با اعضای هیات علمی دانشگاه دیدار کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha