سلامت نیوز: دبیر دومین همایش سالانه صرع و آسیب‌شناسی گفت: بیماری صرع بیماری قابل درمان و خوش‌خیم است که بیش از 95 درصد از افراد مبتلا به صرع درمان می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس محمدرضا قیوم‌‌زاده امروز در دومین همایش سالانه صرع و آسیب‌شناسی اجتماعی در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد افزود:‌ بیماری صرع یک بیماری قدیمی است و به عصر حجر برمی‌گردد. در یونان باستان این بیماری یک بیمار مقدس تلقی می‌شد.

وی گفت: بقراط پزشک یونانی 2 هزار و 450 سال پیش با این اعتقاد خرافی مخالف بود و بیماری را منشاء اختلالات مغزی می‌دانست.

دبیر دومین همایش سالانه صرع و آسیب‌شناسی اضافه کرد: صرع یکی از بیماریهایی است که اگر برای فرد مصروع مشکل ایجاد شود و به صورت اورژانسی به مراکز درمانی مراجعه کنند این افراد را به متخصصان بالاتر ارجاع می‌دهند. در مرکز بهداشت جنوب تهران از 1400 بیمار با منشاء روانی که به این مرکز مراجعه می‌کنند 37 نفر از آنها مبتلا به صرع هستند.

قیوم‌زاده بیان داشت: بیماری صرع یکی از بیماریهایی است که به پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه می‌شود. این بیماری اثرات اقتصادی و اجتماعی زیادی را به جا می‌گذارد.

وی اظهار داشت: بیماری صرع یک بیماری قابل درمان است. صرع پس از سکته مغزی دومین عامل مرگ محسوب می‌شود که نیمی تا یک درصد از مردم دنیا به این بیماری مبتلا هستند.

دبیر دومین همایش سالانه صرع و آسیب‌شناسی ادامه داد: این بیماری معمولا در بین کودکان و افراد مسن بروز پیدا می‌کند و در میان افراد یک تا 20 ساله یک درصد و در میان افراد70 ساله به میزان ۳ درصد احتمال بروز بیماری صرع وجود دارد.

قیوم‌زاده اضافه کرد: 50 درصد از بیماری صرع در کودکی و اوایل بلوغ روی می‌دهد که این بیماری در مردان بیش از زنان بروز پیدا می‌کند.

دبیر دومین همایش سالانه صرع و آسیب‌شناسی گفت: در دنیا  800 هزار نفر مبتلا به صرع هستند و در ایران از هر هزار کودک 2.4 درصد آن مبتلا به صرع می‌شوند.

قیوم‌زاده عنوان کرد: کمتر از 10 درصد از مربیان بهداشت مدارس اطلاعات کافی از بیماری صرع ندارند و حدود 700 هزار مصروع در کشور وجود دارد.

وی بیان کرد: انگ بیماری صرع اثر منفی برجای می‌گذارد و باورهای غلط بیش از بیماری صرع زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. باید دانست که بیماری صرع یک بیماری قابل درمان و خوش‌خیم است و افراد جوان مبتلا به صرع نباید نگران مسائل بعدی در زندگی خود باشند.
بیش از 95 درصد از افراد مبتلا به صرع قابل درمان هستند البته مشاوره ژنتیکی قبل از ازدواج می‌تواند موثر باشد همچنین در طول بارداری باید مادران مبتلا به صرع مشاوره داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha