عضو هیات مدیره جامعه پزشکان داخلی ایران، بر ضرورت رعایت بهداشت فردی برای جلوگیری از ابتلا به عفونت‌های روده‌ای که بار مراجعه افراد به مراکز درمانی در فصل گرما را افزایش داده است، تاکید کرد.

فصل تابستان و خطر جدی عفونت‌های روده‌ای/ ضرورت رعایت بهداشت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر کیوان الچیان فزود: در فصل گرما ابتلا به بسیاری از عفونت های روده ای شایع است، برخی از افراد میوه را نشسته مصرف می کنند یا خوب نمی شویند در حالیکه آنها در هنگام رشد روی درخت، آلوده به لارو مگس هستند.

وی اظهار داشت: بسیاری از عفونتهای روده ای، اسهال اسهال خونی در مراکز درمانی این روزها بیشتر دیده می شود. رعایت بهداشت فردی از جمله شستشوی مرتب دستها و شستشو و ضد عفونی کردن سبزیجات و میوه ها قبل از مصرف ضروری است.

الچیان ادامه داد: توصیه می شود در فصل گرما مواد غذایی پروبیوتیک که باکتریهای مفید دارند، مصرف شود، باکتری های پروبیوتیک می توانند در برقراری پوشش طبیعی میکروب های دستگاه گوارش کمک رسان باشند. این روند به ممانعت از گسترش عفونتهای میکروبی در دستگاه گوارش کمک می کند.

این متخصص داخلی تاکید کرد: افراد باید از خوددرمانی پرهیز کنند و با مشاهده علایم ابتلا به عفونت های روده ای حتما به پزشک مراجعه کنند و به جای دارو چیز دیگری مصرف نکنند.


ضرورت اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده و نسخه الکترونیک

عضو هیات مدیره جامعه پزشکان داخلی ایران در ادامه با بیان اینکه اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده و نسخه الکترونیک در کشور ضروری است، اظهار داشت: کشور می تواند مدیریت مصرف دارو و چگونگی برنامه ریزی های کلان را در اجرای این برنامه ها مشخص کند یا اینکه نحوه تجویز دارو و استفاده از آن را به نحوی علمی مدیریت کند.

به گفته وی، نسخه الکترونیک به شرکت های بیمه گر کمک می کند تا ببینند پزشکان چه داروهایی تجویز کرده و پزشکان با نوشتن نسخ الکترونیک علاوه بر دسترسی به دارونامه پزشکی و فارماکوپه، قادر خواهند بود تا به محصولات دارویی جدید و مجاز برای بیماران دسترسی و آشنایی داشته باشند.

الچیان ادامه داد: در نظام ارجاع و پزشک خانواده نباید گذاشت فرصت طلایی درمان از دست برود و اگر توزیع بیماران میان متخصصان یا پزشکان فوق تخصص صحیح و منطقی انجام شود دیگر نگرانی برای درمان به موقع بیماران نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha