سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲

به طور کلی پلیس مبارزه با مواد مخدر، قوه قضائیه، مددکاری بهزیستی و بخش درمان و تأمین داروی وزارت بهداشت در امر درمان معتادان نقش دارند.

متولی درمان معتادان کیست؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مسأله مبارزه و مقابله با مواد مخدر موضوعی همگانی است و به هر دستگاهی که واگذار شود باید پای کار بیاید، هیچ یک از دستگاه‌ها توان حمل این بار را به تنهایی ندارد.

علیرضا کاظمی، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به روند درمان معتادان، اظهار کرد: موضوع درمان معتادان براساس قانون برنامه ششم توسعه به سازمان بهزیستی واگذار شده است و اگر این موضوع را به دیگر دستگاه‌ها واگذار کنند یک اقدام فرابخشی خواهد بود.

وی به وظایف سازمان‌ها و نهادها در درمان معتادان اشاره کرد و گفت: به طور کلی پلیس مبارزه با مواد مخدر، قوه قضائیه، مددکاری بهزیستی و بخش درمان و تأمین داروی وزارت بهداشت در امر درمان معتادان نقش دارند.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره احتمال واگذاری درمان معتادان به سازمان‌هایی غیر از بهزیستی،گفت: تفاوتی ندارد که به چه دستگاهی واگذار شود. براساس قانون برنامه درمان معتادان به بهزیستی و با همکاری شهرداری تهران واگذار شده بود و در حال حاضر نیز برخی دستگاه‌ها به کمک این دو آمده و موضوع درمان را پیگیری می‌کنند.

کاظمی همچنین به نقش سازمان‌هایی که در درمان معتادان کمک می‌کنند، اشاره کرد و گفت: شما ببینید آیا سازمان زندان‌ها در قبال مبارزه با مواد مخدر مسئولیتی دارد، اما این سازمان ۸ هزار معتاد را نگهداری و درمان می‌کند، نیروی انتظامی هم با راه اندازی مرکز سروش ۲هزار ظرفیت را ایجاد کرده است. سپاه هم ۱۲ اردوگاه نگهداری و درمان معتادان در سطح کشور دارد و خدمات رسانی می کند.

وی یادآور شد: مسأله مبارزه و مقابله با مواد مخدر مسأله همه است و به هر دستگاهی که واگذار شود باید پای کار بیاید و هیچ یک از دستگاه‌ها و سازمان‌ها توان حمل این بار را به تنهایی ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha