چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 357715

روند مراجعات به مراکز درمانی با علائم گرمازدگی حاد چندان زیاد نیست، اما تعداد افرادی که با علائمی ازجمله سردرد، تب، بی‌حالی یا استفراغ و اسهال خودشان را به بخش‌های اورژانس بیمارستانی می‌رسانند، قابل‌توجه است.

گرما با چاشنی بیماری

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، بخشی از آنها به‌دلیل گرمازدگی و بخشی دیگر هم به‌دلیل مسمومیت‌های غذایی به‌دلیل گرمای هوا، ناچار به مراجعه به پزشکان اورژانس هستند. همین چند روز پیش بود که کارشناسان هواشناسی سومین هفته تیر 1402 را گرم‌ترین هفته ایران در 11سال اخیر اعلام کردندو اطلاعات ماهواره‌ای هم دمای بسیاری از کلانشهرهای کشور را بیشتر از 40درجه پیش‌بینی ‌کرد.

هرچند این خبر از سوی مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تأیید نشد اما هوای تهران همین حالا در گرم‌ترین ساعات به 39درجه هم می‌رسد و اهوازی‌ها گرمای نزدیک به 50درجه دارند؛ گرمایی که افراد را با مشکلات زیادی در ترددهای روزانه مواجه و مسمومیت‌های غذایی را تشدید کرده است.

البته که براساس اعلام کارشناسان اورژانس میزان مراجعات اورژانسی به سبب گرمازدگی افزایش قابل‌توجه نداشته اما آنها توصیه می‌کنند که اگر اقدامات اولیه برای عبور از گرمازدگی منجر به بهبودی فرد گرمازده نشد یا شرایطش وخیم‌تر شد، بیمار باید به مراکز درمانی منتقل شود.

گرما با چاشنی بیماری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha