مهم بودن نقش ابروها در زیبایی چهره بر هیچ کس پوشیده نیست. به همین دلیل یکی از خدمات پرطرفدار مراکز زیبایی مربوط به به روش های پرپشت کردن ابروها است که از جمله رایج ترین آنها می توان به تتو ابرو، میکروبلیدینگ، کاشت ابرو و ... اشاره کرد. 

آیا کاشت ابرو بر روی تاتو امکان پذیر است؟

تا چند سال گذشته یکی از معروف ترین روش های خوش فرم کردن ابروها تاتو ابرو بود؛ اما امروزه این روش طرفداران زیادی ندارند و کاشت ابرو جای آن را گرفته است. شاید شما هم جزء آن دسته از افرادی باشید که قبلا تاتو ابرو انجام داده اید و حال می خواهید کاشت ابرو انجام دهید و سوالتان این است که آیا کاشت ابرو بر روی تاتو امکان پذیر است؟

خوشبختانه جواب این سوال مثبت است و در صورت مراجعه به بهترین دکتر کاشت ابرو می توان با شگردهایی تتوهایی قدیمی را پوشاند و کاشت ابروی طبیعی را انجام داد.

کاشت ابرو چیست؟

تاتو، هاشور ابرو و ... روش های موقت و البته مصنوعی برای خوش فرم کردن و ضخیم کردن ابروها هستند. در حالی که کاشت ابرو یک روش طبیعی و در عین حال دائمی برای پرپشت کردن و خوش فرم کردن ابروهاست.

شما به کمک کاشت ابرو می توانید به فرم و تراکم دلخواه ابروی خود برسید. برای انجام این کار نیاز به تبحر و مهارت یک پزشک متخصص است که پس از بی حسی ناحیه، با برداشت فولیکول های مو از بانک مو آنها را بدون آسیب رسانی به ابروهای شما پیوند بزند. فرآیند کاشت ابرو حدود 2 الی 3 ساعت زمان می برد و در آن زمان شما هیچ گونه درد و ناراحتی احساس نخواهید کرد. تنها ممکن است پس از بین رفتن اثر بی حسی کمی احساس تورم، قرمزی و درد داشته باشید که کاملا طبیعی و موقتی است.

آیا کاشت ابرو بر روی تاتو امکان پذیر است؟

کاشت ابرو بر روی تاتو

اکثر افرادی که تاتو انجام می دهند پس از گذشت چند سال از کار خود پشیمان می شوند و به دنبال روش هایی برای پاک کردن آن یا طبیعی جلوه دادن ظاهر ابروهای خود می گردند.

اگر شما هم از تاتوی ابروی خود خسته شده اید نیازی نیست نگران این موضوع باشید؛ به راحتی می توانید با کاشت ابرو، مدل طبیعی را به ابروهای خود بازگردانید.

البته قبل از انجام این کار نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • نکته اول: به دلیل طبیعی بودن و ماندگاری بالای این روش، هزینه کاشت ابرو به نسبت سایر روش ها مانند تاتو، میکروبلیدینگ و ... بیشتر است.
  • نکته دوم: به دلیل اینکه رنگ تاتو بر روی پوست باقی می ماند مدل کاشت ابروی شما باید همانند مدل تاتوی شما باشد. بنابراین اگر مدل تتوی خود را می پسندید می توانید اقدام به کاشت ابرو کنید. البته در صورت عدم رضایت از مدل تاتو می توانید قبل از کاشت از پزشک بخواهید تاتوهای شما را پاک کند و سپس اقدام به کاشت ابرو کنید.

آیا برای کاشت ابرو باید تتوی آن را پاک کنیم؟

همان طور که گفتیم در صورت رضایت از مدل تاتو ابروهای خود نیازی به پاک کردن آن برای کاشت نیست، در غیر این صورت قبل از کاشت ابرو ابتدا باید تاتو پاک شود. خوشبختانه امروزه با روش های مختلف اعم از لیزر کیوسوئیچ امکان پاک کردن تاتو وجود دارد و نیازی به نگرانی بابت این موضوع نیست.

روش های کاشت ابرو

متخصص کاشت ابرو، به نسبت فرم صورت شما بهترین مدل ابرو را برای شما انتخاب می کند و قبل از کاشت آن را روی صورت شما طراحی می کند؛ در صورتی که شما هم مدل ابروی طراحی شده را پسند کنید. پس از برداشتن فولیکول های مو از بانک مو، که اصولا از پشت سر یا پشت گوش برداشته می شود به کمک روش های FIT یا FUT عمل پیوند ابرو را انجام می دهد.

کاشت ابرو به روش FUT

به این روش "برداشت نواری" هم گفته می شود. در روش FUT پزشک با ایجاد برشی در پشت سر فرد، مقداری از پوست آن قسمت را برداشته و محل بریدگی را بخیه می زند. پزشک از نمونه گرفته شده، فولیکول های مو را به آرامی و بدون آسیب رسانی از پوست جدا کرده و به محل مورد نظر پیوند می زند.

کاشت ابرو به روش FIT

در روش کاشت ابرو به روش FIT پزشک با ایجاد حفره ای کوچک در پشت سر فرد، فولیکول های مو را استخراج می کند. در این روش هیچ گونه زخمی ایجاد نمی شود و نیازی به زدن بخیه به محل بانک مو وجود ندارد.

شایان ذکر است که این روش می تواند برای ترمیم نتایج کاشت ابرو هم مناسب باشد. برای مثال اگر شما کاشت ابرو به روش FUT انجام داده اید و از نتیجه رضایت ندارید می توانید به کمک روش FIT آن را اصلاح و ترمیم کنید.

مزایای کاشت ابرو روی تاتو چیست؟

  • به دلیل اینکه کلیه عملیات پیوند ابرو بر روی لایه سطحی پوست انجام می شود، بنابراین هیچ گونه خطری سلامتی فرد را تهدید نمی کند.
  • به دلیل عضلانی بودن سر و گردن احتمال بروز عفونت در ابروها نیز به حداقل می رسد.
  • پیوند ابرو اصولا در یک جلسه قابل انجام است و در مدت زمان کوتاهی به نتیجه دلخواه خود می رسید.
  • در صورتی که موهای پشت سر یا پشت گوش شما تراکم کافی نداشته باشد، امکان برداشتن فولیکول های مو از سایر نقاط بدن وجود دارد اما در این صورت تراکم ابروهای شما معمولی خواهد بود.
  • در صورتی که تاتو داشته باشید ابروهای شما تیره تر خواهد بود که این در برخی مواقع یک مزیت محسوب می شود و پس از کاشت، ابروهای شما تیره تر دیده می شود.
  • اصولا پس از گذشت 3 الی 4 ماه از عمل پیوند ابرو، ابروهای شما دچار ریزش می شوند که در صورت وجود تاتو، ظاهر ابروهای شما همچنان طبیعی و مطلوب خواهند بود.

آیا کاشت ابرو بر روی تاتو امکان پذیر است؟

کلام آخر

ما در اینجا به پاسخ این سوال که آیا کاشت ابرو بر روی تاتو امکان پذیر است پرداختیم و همان طور که گفتیم در صورت انتخاب بهترین دکتر کاشت ابرو، نه تنها این کار امکان پذیر است، بلکه مزایای زیادی را هم برای شما به دنبال دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • داود طنوریان IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 0
    چرا با تا تو کاشت ابرو بهتر ولی بهتر میشود موفق باشید