دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
کد خبر: 357934

هندوانه میوه خوشمزه و دشمن درجه یک عطش در روزهای گرم سال است که همه از فواید آن مثل پیشگیری از آسم، کنترل فشار خون، حفظ سلامت قلب، کمک به هضم غذا و جلوگیری از یبوست، تامین آب بدن، کمک به مغز و سیستم عصبی و... مطلع هستیم،اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، خواص این میوه ،  محدود به موارد قبلی نیست. پس آماده باشید تا با خواص هندوانه بیشتر آشنا شویم.

هندوانه بخورید تا سلامت باشید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،بهبود رژیم غذایی ،مطالعه‌ جدیدی که نتایج آن در مجلهNutrients منتشر شد، نشان می‌دهد هندوانه می‌تواند جذب مواد مغذی و کیفیت کلی رژیم غذایی را در کودکان و بزرگ سالان افزایش دهد.بر اساس این تحقیق، کیفیت کلی رژیم غذایی در افرادی که هندوانه مصرف می‌کردند در مقایسه با افرادی که از این میوه استفاده نمی کردند، به طور درخورملاحظه‌ای بهتر بود.


بر اساس این مطالعه، کودکان و بزرگ سالانی که هندوانه مصرف می‌کردند، فیبر، منیزیم، پتاسیم، ویتامین C و ویتامین A و همچنین لیکوپن و دیگر کاروتنوئیدهای بیشتری دریافت می‌کردند، در حالی که مصرف قندهای افزوده و کل اسیدهای چرب اشباع شده کمتری داشتند.



ویژگی‌های مکمل آب هندوانه


علاوه بر این، مطالعه‌ دیگری هم بر اساس تحقیقات قبلی در این زمینه منتشر شده است که نشان می‌دهد مکمل آب هندوانه از عملکرد عروق در طول هیپرگلیسمی حفاظت می‌کند. این آزمایش تصادفیِ دوسوکورِ کنترل‌شده با دارونما برای آزمایش تاثیر دو هفته‌ای مکمل روزانه آب هندوانه در دانشگاه ایالتی لوئیزیانا انجام شد و به طور خاص به مطالعه‌ آثار تعدیل‌کننده‌ بالقوه و سودمند اِل‌سیترولین و ال‌آرژنین (دو ترکیب موجود در هندوانه) پرداخت.


دکتر جک لوسو، استاد دانشکده‌ تغذیه و علوم غذایی دانشگاه ایالتی لوئیزیانا گفته است: «ما تصدیق می‌کنیم که اگرچه حجم نمونه کوچک بود (۱۸ مرد و زن جوان سالم) و لازم است تحقیقات بیشتری انجام شود،اما این مطالعه به شواهد موجود در حمایت از مصرف منظم هندوانه و تاثیر مثبت آن بر سلامت قلبی‌متابولیکی می‌افزاید. علاوه بر اِل‌سیترولین و اِل‌آرژنین، هندوانه منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین C و لیکوپن است که همگی می‌توانند به کاهش استرس اکسیداتیو کمک کنند و در پیشگیری از بیماری قلبی موثر باشند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha