دندانپزشکی مدرن مبتنی بر روش های ایمن و حداقل تهاجمی است. برای دستیابی به این هدف ابزارها و مواد جدیدی ساخته شده است. یکی از این ابزارهای جدید لیزر است که در بسیاری از زمینه های دندانپزشکی مانند رفع پوسیدگی، بلیچینگ دندان، افزایش طول تاج دندان CL، ترمیم، جراحی ریشه و ایمپلنت مفید است.برخی از مزایای لیزر نسبت به روش های دیگر ایمنی، کاهش درد، راحتی کار، کاهش صدا و ارتعاشات و اثر بخشی بهینه و بهبودی سریع، خونریزی بسیار کم و عوارض بسیار کم بعد از جراحی است.

کاربردهای لیزر ، لیفت لثه دکتر علیرضا میرزایی

دندانپزشکی مدرن مبتنی بر روش های ایمن و حداقل تهاجمی است. برای دستیابی به این هدف ابزارها و مواد جدیدی ساخته شده است.

یکی از این ابزارهای جدید لیزر است که در بسیاری از زمینه های دندانپزشکی مانند رفع پوسیدگی، بلیچینگ دندان، افزایش طول تاج دندان CL، ترمیم، جراحی ریشه و ایمپلنت مفید است.برخی از مزایای لیزر نسبت به روش های دیگر ایمنی، کاهش درد، راحتی کار، کاهش صدا و ارتعاشات و اثر بخشی بهینه و بهبودی سریع، خونریزی بسیار کم و عوارض بسیار کم بعد از جراحی است.

درباره لیفت و تغییر شکل لثه با لیزر

کاربردهای لیزر ، لیفت لثه دکتر علیرضا میرزایی

لیفت و تغییر شکل لثه با لیزر می تواند برای درمان لبخند لثه ای استفاده شود. لبخند لثه ای یک مشکل زیبایی شناختی است که بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.لبخند لثه ای به این معنی است که وقتی لبخند می زنید، بخش زیادی از لثه به دلیل کوچک بودن دندان ها یا به دلیل بالا رفتن بیش از حد لب بالا، دیده می شود.

بسته به علت لبخند لثه ای چندین روش درمانی وجود دارد که می تواند کمک کننده باشد. لبخند لثه‌ای اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که دندان ها توسط فلپ لثه ای پوشیده می‌شوند و مینای سالم دندان زیر لثه پنهان می‌شود و دندان‌ها خیلی کوتاه به نظر می‌رسند.

در این موارد می توان از لیفت لثه با لیزر، به عنوان روشی ساده برای اصلاح لبخند لثه ای یا تنظیم خط ناهموار لثه استفاده کرد.ما اغلب از این روش برای اصلاح ارتفاع و تراز بودن لثه، قبل از درمان های دیگری مانند ونیر های پرسلن استفاده می کنیم.

مزیت های جراحی لثه با لیزر چیست؟

کاربردهای لیزر ، لیفت لثه دکتر علیرضا میرزایی

اهداف جراحی لثه با لیزر معکوس کردن اثرات مخرب باکتری ها و کمک به حفظ سلامت دهان است. البته مزایای بسیار دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به پنج مورد آن ها اشاره می کنیم.

1- کمتر تهاجمی

جراحی با لیزر نسبت به روش های قدیمی تر جراحی لثه، بسیار کم تهاجمی است. جراحی سنتی لثه به ابزارهای پزشکی نیاز دارد که در بافت لثه برش ایجاد می کنند و زخم های دردناکی باقی می گذارند که نیاز به بخیه و زمان التیام دارند.

از آنجایی که لیزر هرگز روی بافت لثه شما برش نمی دهد، خطر عفونت، حساسیت و خونریزی بعد از عمل را کاهش می دهد. پس با این شرایط خطر عوارض نیز کم است. از آنجایی که لیزر درمانی بسیار ملایم است، بسیاری از بیماران ترس کمتری برای رفع مشکلات دهان و دندان خود دارند

2_ بیماری لثه را درمان می کند

ژنژیویت (مرحله اولیه بیماری لثه) در صورت عدم درمان به موقع منجر به بیماری لثه می شود و اگر بیماری لثه هرگز درمان نشود منجر به از دست دادن دندان می شود. بیماران مبتلا به بیماری لثه پیشرفته می توانند با لیزر درمانی، دندان های طبیعی خود را نجات دهند. بیماری لثه شما را با باکتری های عمیقی مواجه می کند که تمیز کردن منظم دندان نمی تواند آنها را برطرف کند. لیزر به احتمال زیاد تمام باکتری های مضر را، حتی زمانی که در پاکت های عمیق تر گیر افتاده اند، از بین می برد.

کاربردهای لیزر ، لیفت لثه دکتر علیرضا میرزایی

جراحی لثه با لیزر توسط دکتر علیرضا میرزائی متخصص لیزر و جراح دندانپزشک

۳. لبخند را بهبود می بخشد

دندان های صاف و سفید و لثه های زیبا به بالا رفتن اعتماد به نفس شما کمک می کنند. آیا دندان های شما کوتاه هستند یا فکر می کنید لبخند شما خیلی لثه ای است؟ اگر احساس می کنید نسبت بافت لثه به دندان نامتعادل است، جراحی لثه با لیزر شکل لثه های شما را تغییر داده؛ بافت اضافی را کوتاه می‌کند و لبخند زیبایی را که همیشه می‌خواستید به شما می‌دهد.

4- لیزرها دقیق هستند

هیچ بافت لثه سالمی در طی جراحی لثه با لیزر آسیب نمی بیند. متخصصان از لیزر برای رفع بافت آسیب دیده و تحریک رشد بافت جدید و سالم استفاده می کنند. این روش فوق العاده دقیق و درست است. خود لیزر بافت لثه سالم را از بافت لثه مضر متمایز می کند. علاوه بر این، روی استخوان ها یا دندان ها تأثیر نمی گذارد

5- بهبودی سریع

زمان بهبودی جراحی های سنتی لثه هفته ها طول می کشد و همراه با درد، تورم و رژیم غذایی مایع است. این زمان برای جراحی لثه با لیزر ۲۴ ساعت طول می کشد و بیماران معمولاً فقط ناراحتی خفیفی را احساس می کنند. از آنجایی که هیچ گونه برش یا بخیه ای در کار نیست، فرآیند لیزر بهبودی سریع را با حداقل زمان التیام ارائه می دهد. با استفاده نکردن از ابزارهای جراحی سنتی مانند چاقوی جراحی، پزشک بافت کمتری را برمی دارد و باعث درد، خونریزی و التهاب کمتری می شود.

دکتر علیرضا میرزائی – جراح دندانپزشک

  • مدرس ‌پژوهشگر
  • دانش آموخته لیزر از دانشگاه RWTH آخن آلمان
  • مدرس رسمی بخش لیزر دانشگاه RWTH آخن آلمان
  • پژوهشگر مرکز تحقیقات لیزر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
  • مشاور عالی بخش لیزر دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی
  • عضو هیات علمی انستیتو لیزر AALZ آلمان
  • مدرس رسمی و بین المللی کمپانی WOOD PECKER در سال ۲۰۲۳

برای دیدن نمونه درمان های بیشتر دکتر علیرضا میرزایی به وب سایت ایشان به آدرس www.drmirzaie.com مراجعه بفرمایید .

آدرس اینستاگرام دکتر علیرضا میرزایی https://www.instagram.com/dralirezamirzaie/

شماره تماس های مطب دکتر علیرضا میرزایی :

021-22391662

شماره تماس جهت چت واتساپ :

09336148688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha