مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از ثبت بیش از ۶۵ هزار تماس مرتبط با اورژانس اجتماعی از ابتدای سال خبر داد.

ثبت بیش از ۶۵ هزار تماس مرتبط با اورژانس اجتماعی از ابتدای سال

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،«آرزو فاتحی» مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره تعداد تماس‌های تلفنی با خط ۱۲۳ در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ گفت: ۶۵ هزار و ۸۲۷ تماس مرتبط با اورژانس اجتماعی در این مدت برقرار شده است که در مقایسه با سه ماهه ابتدایی سال گذشته که ۶۵ هزار و ۹۳۰ تماس برقرار شده، روند کاهشی داشته است. همچنین تعداد کل تماس‌های مرتبط با اورژانس اجتماعی و خط ۱۲۳ در سال گذشته ۲۶۲ هزار و ۷۵۱ مورد بوده که در سامانه به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تماس‌ها درخصوص کودک آزاری، ثبت شده است، گفت: اورژانس اجتماعی بسیار مهم است و خدمات بسیار ارزشمند و مفیدی را به افراد نیازمند و در معرض آسیب ارائه می‌کند، اما آحاد جامعه نیز باید با اقدامات اورژانس اجتماعی آشنا شده و بدانند که در چه صورتی باید از خدمات اورژانس اجتماعی استفاده کنند و با خط ۱۲۳ تماس گرفته و ما بتوانیم در اسرع وقت به بهترین شکل خدمات را ارائه دهیم.

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور همچنین درباره تدوین اطلس آسیب‌های اجتماعی کودکان کار و خیابان گفت: دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی برای نظارت و پایش پذیرش‌های انجام شده و برای روند ارائه خدمات به کودکان کار و خیابان سامانه جامعی در سازمان در حال تهیه است که اطلاعات کودکان کار و خیابان در این سامانه لحاظ می‌شود که راه اندازی این سامانه جامع نیز به منظور رصد خدمات، جمع آوری و تحلیل داده ها، شناسایی نیازهای این جمعیت پذیرش شده در مراکز تحت نظارت سازمان است که در راستای برنامه ریزی برای استعدادیابی کودکان کار و خیابان و حمایت از آن‌ها، کاهش آسیب و توانمندسازی کودکان و خانواده‌های آن‌ها استفاده خواهد شد. اما چیزی به عنوان اطلس آسیب‌های اجتماعی مخصوص کودکان کار و خیابان فعلا در دستور کار ما نیست، چراکه رصد آسیب‌های اجتماعی توسط دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حال انجام است.

فاتحی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره ارائه خدمات به افراد دارای نارضایتی جنسیتی یا ترنس‌ها گفت: افراد مبتلا به نارضایتی جنسیتی که تحت عنوان ملال جنسیتی از آن‌ها یاد می‌شود، اقدامات حمایتی و آموزشی بسیار خوبی با هدف مشکلات فردی و بین فردی این افراد در حال انجام است از جمله مداخلات تیمی اعم از مداخله در بحران، ارجاع و حمایت، آموزش‌هایی به این افراد نیز داده می‌شود.

وی تصریح کرد: اقدامات تخصصی در خصوص مبتلایان به ملال جنسیتی در قالب تیم‌هایی متشکل از روانشناس، مددکار اجتماعی، روانپزشک و مشاوره حقوقی انجام می‌شود. در حوزه مددکاری اجتماعی نیز که اغلب اقداماتی در راستای ایجاد ارتباط و مشاوره به خانواده است تا حمایت‌های لازم از سوی خانواده درخصوص این افراد صورت بگیرد.

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: در حوزه روانشناسی نیز آموزش‌ها و مشاوره‌های لازم به این افراد و خانواده‌هایشان ارائه می‌شود و روان درمانی برای این افراد صورت می‌گیرد در خصوص مداخلات روانپزشکی برای این افراد نیز اقدامات خوبی در حال انجام است و درخصوص فرآیند درمانی این افراد نیز امیدواریم با وزارت بهداشت به تعاملات مناسب و مساعدی برسیم. همچنین با ارائه مشاوره حقوقی به این افراد آگاه‌سازی فرد نسبت به موضوعات حقوقی پیش از عمل جراحی و آثار حقوقی فردی پس از عمل جراحی انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha