چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 358431

براساس آنچه شهروندان شیرازی اعلام کرده اند اهلی در شیراز به ویژه محله های مانند «خلدبرین» از بیست روز گذشته با افت شدید فشار آب و طی سه روز گذشته با قطع کامل آب روبه رو هستند. ین در حالی است که شهروندان  می گویند که حتی آبرسانی سیار نیز برای آنان انجام نمی شود و فقط در صورت تماس با شرکت آب و فاضلاب در برنامه آبرسانی قرار می گیرند.

قطعی آب به شیراز رسید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه پیام ما، وب سایت خبری شرکت آبفای استان فارس در پی تداوم این مشکل به نقل از مدیر عامل این شرکت نوشت: «شرکت آبفا تدابیری برای گذر از تنش آبی فصل گرم سال در نظر گرفته بود اما با توجه به افزایش شدید دمای هوا و فعالیت کولرهای آبی پُرمصرف، نگرانی تامین آب تشدید شده است.

به گفته «بهمن بهروزی» هم اکنون همزمان چهار دستگاه حفاری چاه آب در شیراز فعال است: «چاه شماره دو خرامه که یکی از منابع تامین کننده آب شهرک سعدی است، دچار ریزش و کدورت شده بود که پس از خارج کردن از مدار و تجهیز چاه، با دبی ۳۰ لیتر بر ثانیه در مدار بهره برداری قرار گرفت.

چاه «ابیوردی» که به دلیل افت سفره، رسوب‌گذاری و کاهش عمق از مدار بهره برداری خارج شده بود، در حال نوسازی و کف‌شکنی است و هم اکنون تا عمق ۲۸۵ متر حفاری شده و به زودی در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.منطقه قره باغ در نزدیکی شهر شیراز علیرغم وجود چهار حلقه چاه آهکی دچار افت شده بود که پس از جانمایی و اخذ مجوزهای لازم، در حال حفر چاه پنجم هستیم که در آینده نزدیک بهره‌برداری می‌شود.»


قطع آب در در حالی رقم خورده است که بهار امسال شرکت آبفای این استان آب شرب تابستان این استان را پایدار اعلام کرده و یک هفته پیش مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس نیز از نهایی شدن خط دوم آبرسانی از «درودزن» به شیراز خبر داده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha