مدیرکل سازمان‌های مردم ‌نهاد و خیرین سلامت ضمن تاکید بر عدالت در سلامت و تمرکز بر مناطق کم‌ برخوردار، از افزایش دو برابری مشارکت‌های خیرین سلامت در سال ١۴٠١، خبر داد.

افزایش دو برابری مشارکت خیرین سلامت در ۱۴۰۱/مناطق کم‌ برخوردار؛ اولویت وزارت بهداشت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مهندس محمدجواد حیدری ‌پور، در سفر به استان چهارمحال و بختیاری با محوریت بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی در دست اقدام با مشارکت خیّرین در حوزه سلامت، در دیدار با رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و مدیران حوزه سلامت استان با اشاره به توجه ویژه دولت به خیّرین و مشارکت آنان در حوزه سلامت، گفت: مجموع مشارکت‌ های خیّرین سلامت طی سال ١۴٠١، در کشور بیش از دو برابر افزایش یافته است.

تمرکز بر مناطق کم‌ برخوردار کشور

مهندس حیدری ‌پور با اشاره به اولویت ‌ها و هدف ‌های عدالت در سلامت، شفافیت، بهداشت و پیشگیری و تمرکز بر مناطق کم‌ برخوردار، افزود: تسهیلگری و سیاستگذاری برای کمک به فعالیت‌های خیّرین با اصلاح ضوابط و مقررات به نفع خیّرین، نیازسنجی و اولویت ‌سنجی از دیگر رویکردهای فعلی است.

مدیرکل سازمان ‌های مردم‌ نهاد و خیّرین سلامت با پرداختن به ضرورت جوانی جمعیت گفت: راه‌اندازی نهضت خوابگاه ‌سازی در سال ١۴٠٢، به ویژه خوابگاه‌ های متاهلی از اهّم برنامه ‌های این حوزه است.

مهندس حیدری ‌پور با اشاره به ضرورت جلب اعتماد خیّرین، افزود: تجلیل از خیّرین سلامت و بهره‌ گیری از ظرفیت دستگاه‌ های اجرایی به منظور تسهیل امور و حضور خیّرین از دیگر موارد مورد تاکید است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، مدیرکل سازمان‌های مردم ‌نهاد و خیّرین پس از پایان نشست با حضور در منزل خیّر شهید، صدیقی سامانی، از خانواده ایشان تجلیل و قدردانی کرد.

گفتنی است، بازدید از دانشکده و کلینیک دندانپزشکی شهرکرد، بازدید از ۴ پروژه نیمه‌ تمام در این دانشکده و هم‌ اندیشی به منظور جذب خیّر به منظور تکمیل پروژه ‌ها، بازدید از محل احداث پروژه در حال مطالعه شهرک سلامت و باغ سلامت سالمندان و مرکز خدمات جامع سلامت خیّرساز زنده‌ یاد حاج عبدالرزاق کریمیان کاکلی و نشست با مدیرعامل مجمع خیّرین سلامت و بررسی وضعیت و فعالیت‌های مجمع خیّرین سلامت در استان از دیگر برنامه‌های این سفر به شهرستان‌های شهرکرد و سامان بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha