سلامت نیوز: مشاور سابق امور زنان و دختران سازمان ملی جوانان گفت: آداب و رسوم ازدواج باید تسهیل کننده و شادی بخش باشد نه اینکه به یک موضوع آسیب زننده و بحرانی در امر ازدواج تبدیل شود.

فروغ نیلچی در گفتگو با مهر با اشاره به مهمترین آسیبهای ازدواج طی یک دهه اخیر افزود: مشکلات فرهنگی 70 درصد از موانع ازدواج را تشکیل می دهد که بخشی از آن به نوع نگاه دختران و پسران در سن ازدواج و معیارهای آنان و بخش دیگری به دیدگاه و عملکرد والدین آنها بازمی گردد.

این استاد دانشگاه گفت: همچنین نوع تلقی افراد از قانون ازدواج و سازو کارهای آن که در زندگی موثر است و نوع نگاه به آداب و رسوم نیز از مباحث دیگری است که در امر ازدواج باید به آن دقت شود.

وی ادامه داد: هم اکنون به جای اینکه آداب و رسوم تسهیل کننده و شادی بخش باشند تبدیل به یک آسیب و حتی بحران شده اند که باید مورد بازنگری قرار گیرند.

نیلچی با بیان اینکه 30 درصد از مشکلات در امر ازدواج اجتماعی و اقتصادی است، اظهار کرد: برنامه هایی که دولت در غالب سازمان ملی جوانان و یا امور زنان ریاست جمهوری در امر ازدواج دنبال کرده است، حداقل توانسته تحرک اجتماعی ایجاد کند و موجب شده دستگاهها و سازمانهای مختلف به وظایف خود دقت کنند.

مشاور سابق سازمان ملی جوانان گفت: همچنین در ساز و کارهای قانونی هم تا حد قابل توجهی موفق شده ایم اما قطعا راههای نرفته زیادی پیش رو داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha