طرح جامع کاهش آلودگی هوای 8 کلان‌شهر کشور در کمیسیون زیربنایی دولت بعد از 6 ماه کار کارشناسی تصویب شد و این طرح بعد از ابلاغ در شهرهای تهران، کرج، اراک، تبریز، اهواز، مشهد، شیراز و اصفهان به اجرا در می‌آید.

سلامت نیوز: قائم مقام سازمان محیط زیست با اشاره به تصویب طرح جامع کاهش آلودگی هوای 8 کلان‌شهر گفت: طرح جامع کاهش آلودگی هوای 8 کلان‌شهر کشور در کمیسیون زیربنایی دولت بعد از 6 ماه کار کارشناسی تصویب شد و این طرح بعد از ابلاغ در شهرهای تهران، کرج، اراک، تبریز، اهواز، مشهد، شیراز و اصفهان به اجرا در می‌آید.

علی‌محمد شاعری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: طرح جامع کاهش آلودگی هوای 8 کلان‌شهر کشور هفته گذشته در کمیسیون زیربنایی دولت بعد از 6 ماه کار کارشناسی تصویب شد.

وی ادامه داد: یکی از محورهای طرح جامع کاهش آلودگی هوای 8 کلان‌شهر شامل ارتقای استاندارد تولید خودروهای داخلی از یورو ۲ به یورو 4، ارتقای استاندارد خودروهای وارداتی از یورو 4 به یورو 5 و ارتقای استاندارد موتورسیکلت از یورو 2 به یورو ۳ می‌شود.

شاعری افزود: از دیگر محورهای این طرح ارتقای استاندارد کیفیت فرآورده‌های سوختی از یورو ۲ به یورو 4 و 5 است همچنین براساس طرح جامع کاهش آلودگی هوای 8 کلان‌شهر، سرانه فضای سبز در کلان شهر‌ها هر سال به ازای هر نفر یک متر مربع افزایش پیدا خواهد کرد.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha