معده درد از بیماری‌های دردناک و شایعی است که اغلب به‌دلیل مصرف غذای ناسالم، پرخوری و دلایل عصبی بروز پیدا می‌کند. این درد امکان دارد نشان‌دهنده بیماری‌های جدی‌تری مانند زخم دوازدهه، ترشح زیاد اسید معده، وجود پولیپ یا سرطان باشد.در ادامه درباره دلایل، علائم و روش درمان این بیماری توضیح داده و دکتر داخلی در استان شیراز و مشهد را معرفی می‌کنیم.

شایع ترین دلایلی که معده شما درد می‌ کند

دلیل معده درد چیست؟

درد و ناراحتی در ناحیه معده از بیماری‌های بسیار شایع است که کودکان و بزرگ‌سالان را مبتلا می‌کند. گاهی اوقات با مصرف مسکن و داشتن استراحت، درد آن کاهش پیدا می‌کند و در برخی موارد، میزان درد شدید بوده و بیمار برای رفع درد باید به دکتر داخلی مراجعه کند.

اگر بعد از مصرف وعده‌های غذایی دچار دل‌درد می‌شوید، امکان دارد دلیل آن رفلاکس معده به مری، نفخ، سوءهاضمه و زخم معده باشد.

عواملی که باعث درد معده می‌شوند، عبارت‌اند از:

  • مصرف غذاهای ناسالم
  • مصرف غذاهای فاسد یا آلوده
  • مسمومیت غذایی
  • ابتلا به ویروس
  • حساسیت به برخی مواد غذایی
  • ابتلا به عفونت‌های باکتریایی و گوارشی
  • اختلال در عملکرد دستگاه گوارش
  • استرس، اضطراب و خشم
  • نوشیدن الکل
  • مصرف بعضی از قرص‌ها مانند راکوتان و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی
  • مصرف غذایی که به‌خوبی پخته نشده یا سوخته است.

انواع معده درد

با توجه به الگوی تکرار و شدت درد معده و ناحیه بروز آن، می‌توان نوع بیماری و علت آن را تشخیص داد. انواع درد معده عبارت‌ است از:

  • درد ناگهانی: بروز این درد امکان دارد به‌دلیل مسدودشدن مجاری صفراوی یا عدم خون‌رسانی کافی به روده‌ها باشد.
  • درد شدید: این درد به‌صورت تیرکشیدن بوده و قسمت بالای شکم، کمر و سینه را نیز درگیر می‌کند. علت آن می‌تواند التهاب پانکراس و درصورت تکرارشدن، وجود پولیپ در معده باشد.
  • درد موضعی: درد در پایین و سمت راست شکم می‌تواند ناشی از آپاندیسیت و در سمت چپ نشان‌دهنده دیورتیکولیت باشد.
  • درد در پایین شکم: اختلال در عملکرد رحم و مثانه باعث درد در قسمت پایین شکم خواهد شد.

توجه داشته باشید موارد گفته‌شده قطعی نیستند و برای تشخیص دقیق بیماری معده حتما باید دکتر داخلی بیمار را معاینه کند.

روش درمان معده درد

متخصصان داخلی برای تشخیص دقیق نوع بیماری معده و درمان درست آن، علاوه‌بر معاینه فیزیکی، انجام آزمایش خون، آزمایش آنزیم‌های کبدی و آندوسکوپی را نیز تجویز می‌کنند.

آندوسکوپی به تشخیص صحیح بیماری کمک بسیار زیادی می‌کند. ناحیه، چگونگی و زمان بروز درد، شدت و مدت‌زمان لازم برای تسکین آن در کنترل، درمان و پیشگیری از بروز درد معده اهمیت زیادی دارد.

شایع ترین دلایلی که معده شما درد می‌ کند

معرفی متخصصان داخلی استان شیراز

دکترتو، به بیماران کمک می‌کند پزشکان معتبر و باتجربه شهر خود را شناخته و بتوانند از آنها وقت معاینه دریافت کنند. توجه داشته باشید تشخیص صحیح متخصص داخلی و تجویزهای وی تاثیر بسیار زیادی در کنترل و درمان بیماری یا ناموفق‌بودن آن خواهد داشت.

در ادامه پزشکان داخلی استان شیراز را معرفی می‌کنیم.

دکتر مژده محمدی متخصص داخلی

دکتر محمدی با کد نظام‌پزشکی ۱۲۹۵۵۸ خدمات درمانی متعددی را به بیماران ارائه می‌کنند. برخی از خدمات ایشان درمان اسپاسم و معده درد، سرطان روده بزرگ، همانژیوم کبدی، گرفتگی شکمی، مری بارت، سیروز کبدی، پولیپ روده بزرگ، نفخ معده و گاستریت است.

دکتر نازیلا محمدی متخصص داخلی

دکتر محمدی با کد نظام‌پزشکی ۱۰۱۷۱۳ از پزشکان ماهر و توانمند استان شیراز هستند. بیماران برای درمان انواع بیماری‌های داخلی مانند نفخ معده، دل‌درد، گرفتگی معده، مری بارت، التهاب کیسه صفرا، سوءهاضمه، کبد چرب، سندروم بهجت و دیگر بیماری‌ها می‌توانند به ایشان مراجعه کنند.

دکتر کامبیز آقاصادقی متخصص داخلی و فوق‌تخصص ریه

دکتر آقاصادقی با کد نظام‌پزشکی ۵۶۰۷۶، رضایت بیش از ۹۵ درصد بیماران خود را دریافت کرده‌اند. بیماران برای کنترل و درمان بیماری‌های داخلی مانند معده درد و نفخ و بیماریهای ریوی مانند ذات‌الریه، برونشیت و سایر اختلالات می‌توانند به ایشان مراجعه کنند.

دکتر لیلا زاهدی کشکولی متخصص داخلی و فوق‌تخصص بیماری‌های روماتیسمی (روماتولوژی)

دکتر زاهدی با کد نظام‌پزشکی ۵۵۵۱۷ و ۲۸ سال تجربه از پزشکان معتبر استان شیراز هستند. ساکنان شیراز میتوانند برای درمان بیماری‌های داخلی و بیماری‌ها و ناهنجاری‌های مربوط به استخوان‌ از ایشان وقت معاینه دریافت کنند.

دکتر جواد تولایی متخصص داخلی و فوق‌تخصص غدد درون‌ریز و متابولیسم (اندوکرینولوژی)

دکتر تولایی با کد نظام‌پزشکی ۸۳۴۱۶، بیش از ۲۳ سال تجربه طبابت دارند. با مراجعه به ایشان می‌توانید بیماری‌های داخلی و غدد خود مانند معده درد و نفخ، اختلالات هورمونی و تیروئید و دیگر بیماریها را با رضایت کامل کنترل و درمان کنید.

متخصصان داخلی شهر مشهد

۵ نفر از متخصصان و فوقمتخصصان داخلی و گوارش شهر مشهد و خدمات درمانی متعدد ارائه‌شده توسط آنها را معرفی می‌کنیم.

دکتر حسین حکمت‌ خواه متخصص داخلی

ساکنان مشهد به دکتر حکمت خواه با کد نظام‌پزشکی ۱۲۷۱۳۷ برای انجام آندوسونوگرافی، درمان بیماری‌های داخلی مانند بی‌اشتهایی، گرفتگی معده و شکم، سوءهاضمه، ورم، نفخ و معده درد، یبوست و دیگر اختلالات می‌توانند مراجعه کنند.

دکتر علیرضا شریعتی متخصص داخلی

دکتر شریعتی با کد نظام‌پزشکی ۵۵۱۳۲ رضایت اکثریت بیماران خود را کسب کرده‌اند. درصورت ابتلا به بیماری‌های داخلی مانند نفخ و ورم، معده، گرفتگی، دل‌درد، یبوست و موارد دیگر می‌توانید از ایشان وقت معاینه دریافت کنید.

دکتر زهرا میمندی نژاد متخصص داخلی

دکتر میمندی نژاد از پزشکان حاذق مشهد با کد نظام‌پزشکی ۴۶۹۹۰ هستند. برای تشخیص، کنترل و درمان معده درد و بیماری‌های داخلی می‌توانید به ایشان مراجعه کرده و تجویزهای لازم را دریافت کنید.

دکتر ساناز گنودی متخصص داخلی و فوق‌تخصص گوارش و کبد بزرگ‌سالان

دکتر گنودی با کد نظام‌پزشکی ۹۰۵۴۸ از پزشکان مجرب در زمینه درمان اختلالات و بیماری‌های داخلی هستند. برای درمان سوءهاضمه، اختلالات معده و روده بزرگ، بیماری‌های کبد و هپاتیت می‌توانید به ایشان مراجعه کنید.

آندوسکوپی، کولونوسکوپی، آندوسونوگرافی، درمان آلرژی غدایی، رفلاکس معده و حساسیت به گلوتون برخی از خدماتی است که توسط ایشان ارائه می‌شود.

دکتر سعید حفیظی لطف آبادی متخصص داخلی

دکتر حفیظی با کد نظام‌پزشکی ۵۶۲۲۹ از پزشکان مسلط و ماهر در زمینه درمان بیماری‌های داخلی، گوارشی، عفونی، پوستی و تنفسی هستند.

بیماران برای کنترل و بهبود بیماری‌هایی مانند نفخ، کبد چرب، فشار خون بالا، آرتروز، پوکی استخوان و اختلالات دیگر می‌توانند به ایشان مراجعه کنند.

جمع‌بندی

معده درد مکرر و شدید امکان دارد نشان‌دهنده بیماری‌های زخم دوازدهه، التهاب پانکراس، رفلاکس، زخم معده، ورم، وجود تورمور، پولیپ و سرطان باشد.

برای تشخیص دقیق دلیل و درمان مطلوب این بیماری باید به دکتر داخلی مراجعه کرد. ساکنان شهر شیراز می‌توانند با مراجعه به دکتر متخصص داخلی شیراز، از بهترین پزشکان شهر خود وقت معاینه دریافت کنند.

همچنین، افرادی که در مشهد زندگی می‌کنند و مسافران به این شهر، با مشاهده لیست دکتر متخصص داخلی مشهد و معاینه توسط آنها، می‌توانند بیماری‌های داخلی خود را کنترل و درمان کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha