این عادات غذایی سالم را ادامه دهید اگر می خواهید شما نیز مانند افرادی که قبلاً به وزن هدف خود رسیده اند، کاهش وزن سریع و سالمی داشته باشید.

کاهش وزن یک ماهه با روشی سریع و سالم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایت دیس، اگر به این فکر می کنید که چگونه در یک ماه وزن چشمگیری کم کنید، باید به رژیم غذایی خود نگاه دقیقی بیندازید و تغییرات لازم را در روتین زندگی خود داشته باشید. شنیدن داستان‌های موفقیت از افرادی که قبلاً مسیری مشابه برای کاهش وزن را طی کرده‌اند، همیشه انگیزه‌بخش است. روشی که برای برخی کارآمد است، ممکن است برای دیگران بهتر جوابگو نباشد، اما این داستان‌ها، نکات و ترفندها می‌توانند به عنوان الهام‌بخش بی‌پایانی در مسیر و روتین شخصی شما برای کاهش وزن باشند.

لیزا یانگ، متخصص تغذیه در بخش خصوصی و یکی از اعضای هیئت متخصص پزشکی میگوید بینش تخصصی خود را در مورد عادات غذایی این افراد به ترتیب به اشتراک می‌گذارد.

بیشتر بدانید: میوه هایی جادویی برای کاهش وزن!

به خواندن ادامه دهید تا یاد بگیرید که چگونه در یک ماه به طور سالم وزن کم کنید.

مقدار زیادی سبزیجات بخورید

مصرف سبزیجات در حالی که به طور طبیعی کالری کمی دارند، حس سیری ایجاد می کند. این سبزی سرشار از فیبر است که شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد و به تنظیم اشتها و جلوگیری از پرخوری کمک می‌کند.

سبزیجات

کسری کالری ایجاد کنید

ایجاد کمبود کالری که در واقع به آن پایبند هستید می تواند به کاهش وزن شما کمک کند زیرا بدن شما شروع به استفاده از انرژی ذخیره شده به عنوان چربی برای منبع انرژی می کند.

برای ایجاد کسری کالری، باید فعالیت بدنی خود را افزایش دهید و در رژیم غذایی خود تغییراتی ایجاد کنید. این تغییرات را می توان با کاهش کالری دریافتی و افزایش سطح فعالیت بدنی انجام داد و در نتیجه باعث ایجاد عدم تعادل انرژی می شود و کاهش وزن در طول زمان را به همراه دارد.

بیشتر بدانید: روش هایی برای کاهش وزن بدون ورزش

رژیم غذایی همچنان باید شامل انواع غذاها باشد تا نیازهای تغذیه ای بدن را برآورده کند.

کسری کالری

پروتئین های بدون چربی مانند ماهی انتخاب کنید

انتخاب پروتئین های بدون چربی زمانی که به دنبال کاهش وزن هستید ایده هوشمندانه ای است، زیرا در مقایسه با سایر منابع پروتئینی که دارای چربی بالایی هستند، کالری بسیار کمی دارند.

پروتئین بدون چربی به افزایش سیری و کاهش هوس غذایی کمک می‌کند، بنابراین کمک می کند که برروی وعده غذایی کنترل داشته باشید و از خوردن میان وعده‌ها در بین وعده‌های غذایی جلوگیری می‌کند.

بیشتر بدانید: کاهش وزن سریع با سه دستور العمل خوشمزه

مصرف پروتئین بدون چربی باعث حفظ توده عضلانی حتی در هنگام کاهش وزن می شود زیرا از تجزیه عضلات جلوگیری می کند.

ماهی

مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید

کلوچه ها و کروسان های تازه پخته شده کاملاً خوشمزه هستند، اما هیچ کمکی به کاهش وزن شما نمی کنند. کاهش مصرف کربوهیدرات ها بهترین روش برای کمک به کاهش وزن شما است؛ مصرف کمتر کربوهیدرات ها به کاهش وزن کمک می کند زیرا منبع انرژی است و وقتی وجود نداشته باشد، بدن به استفاده از چربی ذخیره شده متوسل می شود که منجر به از دست دادن چربی می شود.

بیشتر بدانید: هنگام کاهش وزن دچار این اشتباهات نشویدکاهش مصرف کربوهیدرات ها همچنین باعث افزایش سیری می شود. کربوهیدرات‌ها در مقایسه با پروتئین و چربی‌ها به سرعت هضم می‌شوند، بنابراین مصرف آن می‌تواند باعث احساس گرسنگی و پرخوری و افزایش وزن شود.

کاهش کربوهیدرات

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha