سلامت نیوز: استاندار تهران در برنامه تلوزیونی تهران بیست با مردم استان تهران درباره نرخ بیکاری، مقاوم سازی بیمارستان ها، سفر هیئت دولت به تهران، مبارزه با ساخت و ساز در خجیر سخن گفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مرتضی تمدن استاندار تهران در برنامه تهران ۲۰ که امشب از شبکه تهران پخش شد، اظهار داشت: ۳ میلیون ۸۵۰ هزار خانوار در استان تهران سرشماری می‌شود.

وی با بیان اینکه موج دوم ساخت مسکن مهر را آغاز خواهیم کرد، ادامه داد: اگر آمارگیری انجام نشود، موضوعات مربوط به معیشت، درآمد و اشتغال مشخص نیست و مانند کسی خواهیم بود که در جاده داخل خودروی بی‌چراغ باشیم.

استاندار تهران بیان کرد: اشتغال مهمترین دغدغه ماست که بخشی از آن مربوط به مهاجرت است همچنین مسئله زیست محیطی نیز در تهران از دغدغه‌های ما محسوب می‌شود.

* 11.6 درصد نرخ بیکاری است

تمدن با اشاره به اینکه 11.6 درصد نرخ بیکاری است که این نرخ باید بهتر شود، چرا که این نرخ برای کل استان تهران باید بهتر شود، گفت: امسال ۴۰۰ هزار  شغل تعهد کردیم که اگر به همین شکل جلو برود پیش بینی ما این است که تا پایان کار دولت عدد و رقم برای اشتغال با توجه به تعهد، قابل قبول باشد.

وی اظهار داشت: اینکه برای همیشه بیکاری از بین برود غیرممکن است چرا که هر روز نیروی کار وارد بازار می‌شود که بخشی از آنها جذب اشتغال و برخی آماده به کار اشتغال هستند که باید همیشه برای آنهایی که آماده به کار اشتغال هستند، کار ایجاد کنیم.

استاندار تهران عنوان کرد: اگر روند به اینگونه باشد که فرد امید داشته باشد تا فرصت شغلی بدست آورد این از اهداف دولت است.

* ۱۵۷ هزار شغل در استان تهران ایجاد شده است

وی ادامه داد: از تعهدات دیگر در سال ۹۰، ایجاد ۳۹۰ هزار اشتغال بوده که ۱۵۷ هزار از این مقدار تعهد انجام شده و این مقدار شغل در استان تهران ایجاد شده است.

استاندار تهران افزود: شغل را می‌توان از دو منظر سنتی و واقعیت ارزیابی کرد که در قالب واقعیت فعالیت و فرصت شغلی در تولید کارخانه‌ها و پروژه‌های ساختمانی است که از نظر تعریف علمی یک شغل محسوب می‌شود. ولی از نظر سنتی شغل به معنای کار پشت میزی است که این مورد درصد کمی از اهداف ما از تعریف شغل است.

* ایجاد اشتغال مهمترین دغدغه استانداری تهران است

تمدن با بیان اینکه ایجاد اشتغال مهمترین دغدغه استانداری تهران است، افزود: خدمات در شهر تهران در برابر رقم پیش‌بینی شده پاسخگو نیست و باید یک تعادل بخشی ایجاد کنیم. یعنی اینکه برخی از این خدمات قابل انجام است و بخشی دیگر باید در قالب آمایش برنامه‌ریزی شود.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی و بازرگانی و خدمات از نظر اشتغال فرصت شغلی جدیدی به وجود آمده است که این امر بسیار قابل توجه است.

استاندار تهران گفت: ‌برخی از افراد در شرکت‌ها و وزارتخانه‌ها به دنبال انتقال به شهرستان هستند در واقع آنها نمی‌توانند در تهران زندگی کنند که ما باید کارهای مربوط به انتقال این جمعیت را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه ۵۸ درصد مصوبات سفر سوم هیئت دولت در استان تهران اجرایی شده است، گفت: آمایش سرزمینی در ارائه خدمات بهتر، حائز اهمیت است که برای جمعیت 8.5 میلیون نفری در تهران سرمایه‌گذاری زیرساخت‌ها انجام شده است و دولت اقلام زیادی برای مترو، ناوگان عمومی و تسهیلاتی از جمله وام اشتغال هزینه کرده است.

تمدن با اشاره به اینکه ۲۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد در سال ۹۰ بودجه دولت برای زیرساخت‌ها بوده است، اظهار داشت: در منطقه ۱۰ (جنوب شهر تهران) مدارس فرسوده یکی پس از دیگری ساخته شده است.

وی ادامه داد: ۴۵ هزار مسکن مهر در استان تهران واگذار شده و ۱۷ واحد پروژه بزرگ راه انداخته‌ایم.

استاندار تهران افزود: در حال حاضر جاده هراز از دغدغه‌هاست که برای ساماندهی از مسیر امامزاده هاشم تا پلور زیر کوه‌ها تونل زدیم.

وی بیان کرد: برای انتقال کارکنان دولت به شهرستان‌ها اعلام شرایط کرده‌ایم و معاونت منابع انسانی و پشتیبانی استانداری تهران شرایط انتقال به شهرستان را فراهم کردند تا افرادی که مصمم شده‌اند در تهران بمانند شرایط مسکن فراهم کرده و کسانی که فاقد مسکن بوده‌اند توضیح داده شده که چگونه می‌توانند صاحب مسکن شوند.

تمدن گفت: اگر کسی نمی‌تواند در تهران زندگی کند ما او را تشویق کرده‌ایم که به شهرستان رفته و از ابتدایی‌ترین امکانات بتوانند استفاده کنند.

* عملیات مقاوم‌سازی ۱۰ بیمارستان در تهران آغاز شده است

استاندار تهران با بیان اینکه عملیات مقاوم‌سازی ۱۰ بیمارستان در تهران آغاز شده است، اظهار داشت: از بیمارستان ضیائیان، شهدای تجریش و بهارلو بازدید داشتیم و عملیات برای مقاوم‌سازی آن انجام شده و بیمارستان‌های دیگر از جمله بیمارستان لقمان در دستور کار است.

تمدن عنوان کرد: در شورای اداری کنترل کردیم که مدیرانی که تحرک ندارند و از نزدیک با مردم ارتباط برقرار نمی‌کنند و کار خود را در پشت میز و در پشت درهای بسته انجام می‌دهند نظارت کنیم. در حقیقت ما مدیری داشتیم که از مجموعه شهرستان‌های تهران بود ولی حتی به ۳ شهرستان نیز سفر نکرده و این غیرقابل درک است. همچنین مقرر شده از سوی فرماندار و بخشدار موضوع مدیرانی که با مردم رو در رو نمی‌شوند پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل جدی بحث ساخت و ساز غیر مجاز است، گفت: ارزش افزوده یک ظرفیت و دارایی برای افرادی که در پیرامون کار دلالی و فضای مربوط به ساخت و ساز غیرمجاز هستند، طعمه‌‌است و فرصت نیست.

استاندار تهران با اشاره به اینکه از سال گذشته برخورد با متصرفان اراضی طبیعی را از اهداف خود قرار داده‌ایم، افزود: باید با پدیده مخرب و زشت زمین‌خواری و ساخت و ساز غیر مجاز برخورد شود که این موضوع را از سال گذشته عملیاتی کردیم و برای شهرداران و غیره توضیحاتی در این باره داده‌ایم.

* ملاقات ۱۲ هزار نفر از تهرانی ها با هیئت دولت

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار نفر شهروند تهرانی در ملاقات چهره به چهره با هیئت دولت حضور داشتند، بیان کرد: ما اوایل امسال منطقه خجبر در شمال غرب و شرق تهران بخش‌هایی که تصرف شده بود به بیت‌المال برگرداندیم که این مقدار از ۲۰۰ هکتار ساخته شده بود. در واقع این افراد ابتدا چارچوب و بعد حصار و به مرور خانه ساخته بودند که بر اساس حکم دستگاه قضایی ۷۰ هکتار از این مناطق ساخته شده در خُجبر تخریب شد.

استاندار تهران گفت: تخریب ساخت و سازها در خجبر قدم اول ما بود و ما محور بعدی را از کن و ‌سلقون شروع کردیم و با خود متصرفان زمین صحبت کردیم تا اموال عمومی را برگردانند که بخشی همکاری کرده و بخش دیگر برایشان سخت بود. همچنین ما تذکر داده‌ایم که اگر زمینی مربوط به منابع طبیعی و حتی شهرداری است، باید مراقبت شود.

وی ادامه داد: برخی از افراد سوء‌استفاده کرده یک شبه با فروش یک زمین به افراد متعدد ثروت باد آورده بدست می‌آورند و در مقابل افرادی هستند که خانه ۴۰ متری نیز ندارند.

استاندار تهران با بیان اینکه ما در مرتضی گرد نیز زمین‌های تصرفی را تخریب کردیم و بر اساس قانون و ضوابط این کار را انجام دادیم، اظهار داشت: مناطق دیگری از جمله در شهرستان شمیران، لواسانات، اوشون و فشم در مسیر قانون در دستور کار است.

* شهرداری‌ها در جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز نقش کلیدی دارند

استاندار تهران گفت: شهرداری‌ها به طور قطع در جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز نقش کلیدی دارند.

تمدن افزود: از پنجشنبه گذشته سفر چهارم هیئت دولت و رئیس جمهور در تهران آغاز شد که تقسیم‌بندی کردیم که زمان طولانی‌تری به استان تهران تعلق گیرد که ۱۲ هزار نفر شهروند تهرانی در ملاقات چهره به چهره با هیئت دولت حضور داشتند.

وی ادامه داد: در تهران هزار و ۲۳۷ پروژه افتتاح شده که در تمام شهرستان‌ها این اتفاق خواهد افتاد و هر مقدار پروژه‌ای که در سفر قبلی انجام نشده پیگیری قانونی خواهد شد.

استاندار تهران همچنین درباره موضوع پلیس ساختمان گفت:÷لیس ساختمان برای چیست؟ این همه هزینه های سنگین می دهیم به پلیس ساختمان برای آنکه ساختمان را در معرض بازرسی مدام قرار دهیم؛ نمیشود که یک شخصی با تصرف 4 الی 5 هکتار زمین دور ان را حصار کشی کند.

* سامانه ۱۱۱ ویژه پاسخگویی دولت به شکایت شهروندان در استان تهران است

وی اظهار داشت: ۱۱۱ مانند ۱۱۰ راه‌اندازی شده که به عنوان سامانه پاسخگویی دولت در استانداری تهران است که کار خود را آغاز کرده تا در اداراتی که افراد کار ناصواب انجام داده و در اداره برخورد خوبی ندارند،توسط تماس شهروندان مشخص شوند.

تمدن ادامه داد: افراد با تماس با سامانه ۱۱۱ کد رهگیری دریافت کرده و در ۴ ساعت بعدی به آن‌ها خواهند گفت که چه اقداماتی برای مشکلات آنها انجام خواهد شد که این سامانه در تهران فعال شده و اطلاعات خوبی از طریق این سامانه بدست آورده‌ایم در حقیقت سامانه ۱۱۱ از زمستان پارسال فعال شده است.

استاندار تهران در پایان با بیان اینکه ۸۵ تومان هزینه قبض کاغذی است، افزود: قبض الکترونیکی بجای قبوض شهری در شورای اداری تصویب شده که قبوض کاغذی صادر نشود و این موضوع از هفته پیش کلید خورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha