یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
کد خبر: 359242

یک کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی بهترین سن برای شروع شنا کردن کودکان را چهار تا پنج سالگی دانست و گفت: البته برای بردن کودکان به استخر باید برخی نکات را رعایت کرد.

بهترین سن برای استخر بردن کودکان چه زمانی است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمود روشنی درخصوص بهترین زمان برای شروع آموزش شنا به کودکان، اظهار کرد: بهترین سن برای شروع آموزش شنا و بردن کودکان به استخر، چهار تا پنج سالگی است، چراکه در این سن کودکان به خوبی راه رفتن را یاد گرفته‌اند و به رشد عقلانی و روانی مناسبی هم رسیده‌اند.

وی افزود: با این وجود، بردن کودکان به استخر در این سن مستلزم رعایت برخی نکات و اصول است، از جمله اینکه والدین قبل از اینکه کودک خود را به استخر ببرند، باید محیط آنجا را ببینند و از تمیز و ایمن بودن آن مطمئن شوند.

این کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی تصریح کرد: همچنین باتوجه به اینکه پوست و ریه‌های کودکان در این سن هنوز بسیار حساس و لطیف است، بنابراین والدین سعی کنند کودکان خود را به استخرهایی ببرند که در آنجا به جای کلر از گاز ازن برای ضدعفونی استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد: کلر می‌تواند باعث آلرژی پوستی و آسیب به سیستم ریوی و چشم‌های کودکان شود، درحالیکه گاز ازن این خطرات را ندارد.

روشنی در ادامه با بیان اینکه والدین باید لوازم استاندارد ورزشی را برای استخر کودکان خود تهیه کنند، گفت: استفاده از دماغ گیر، گوش گیر و عینک‌های غیراستاندارد برای کودکان مشکل‌ساز خواهد شد، چراکه عبور آب از آنها ممکن است باعث بیماری‌هایی مانند عفونت چشمی، عفونت گوش و ... شود.

به گفته این مربی ورزشی، والدین درصورتی که کودکانشان مبتلا به عفونت گوش، آسم و آلرژی، عفونت چشم، سرماخوردگی، دل پیچه و ... هستند، باید از بردن آنها به استخر جلوگیری کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه والدین پیش از اینکه کودکان خود را به استخر ببرند باید آموزش‌هایی را به آنها بدهند، گفت: حفظ بهداشت استخر، رعایت نظافت، استفاده از وسائل اختصاصی، تعویض سریع لباس پس از اتمام شنا، نبلعیدن آب و ... از جمله مسائلی است که باید به کودکان آموزش داد.

این کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی در پایان در خصوص فواید ورزش شنا برای کودکان هم گفت: تقویت عضلات، افزایش تعادل، بالا بردن اعتماد به نفس و تخلیه انرژی‌ها و هیجانات کودکان از جمله فواید شنا برای آنها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha