دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 359275

رییس سازمان هواشناسی کشور با تاکید بر تداوم افزایش دما طی فصل‌های آینده اظهار کرد: برای فصل پاییز بارش‌های نرمال و حتی بیش از حد نرمال پیش‌بینی می‌شود و با توجه به روند تولید گازهای گلخانه‌ای در دنیا می‌توانیم انتظار افزایش دما نسبت به حد نرمال را داشته باشیم.

پاییز گرمی در پیش است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،سحر تاجبخش درباره وضعیت دما طی پاییز با توجه به پیش‌بینی میانگین بارش‌های نرمال و بیش از نرمال در کشور اظهار کرد: با توجه به روند تولید گازهای گلخانه‌ای در دنیا و عدم تلاش مشخص کشورها برای کاهش این گازها می‌توانیم انتظار افزایش دما را داشته باشیم اما میزان این افزایش کاملا به عملکرد کشورها بستگی دارد.

وی ادامه داد: روند افزایش دما طی یک سال گذشته نیز رخ داد اما به دلیل گرمای طبیعی در فصل تابستان این گرما بیشتر احساس شد. نکته قابل توجه این است که افزایش دما همچنان در فصل‌های دیگر نیز تا حدود یک درجه سلسیوس برای غالب نقاط کشور مورد انتظار است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور درباره بارش‌های پاییزی اظهارکرد: بر اساس نقشه‌ها و داده‌های هواشناسی، بارش‌های نرمال و در برخی نقاط بیش از حد نرمال برای کشور پیش‌بینی می‌شود که تاحدودی می‌تواند دمای هوا را به‌صورت موقت تعدیل کند اما در روند جهانی چندان نمی‌تواند تاثیرگذار باشد چرا که این افزایش دما مربوط به تمام فصول است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره آخرین وضعیت راه‌اندازی سامانه هشدار سیل اظهار کرد: بخش سخت افزاری این سامانه مربوط تجهیزات هواشناسی است که به تکمیل شبکه دیده‌بانی به‌ویژه در حوزه رادارهای هواشناسی و ایستگاه‌های باران‌سنج مربوط می‌شود که بخشی از آن‌ها از طریق استان‌ها خریداری می‌شود و ما نیز زیرساخت‌ها و تجهیزات فنی را از محل اعتبارات کلی سازمان تامین می‌کنیم.

تاجبخش در پایان تصریح کرد: اسناد مناقصه بخش دوم برای ۳۰۰۰ نقطه آماده است تا بتوانیم آن‌ را راه‌اندازی کنیم اما بازه زمانی اجرا کمی طولانی و زمان‌بر است و ممکن است حدود یک سال زمان نیاز داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha