سلامت نیوز: زهرا سجادی معاون امور زنان و خانواده مرکز امور زنان ریاست جمهوری، از مخالفان سرسخت کنترل جمعیت در کشور است . برای همین هم سجادی قصد دارد که کتاب شکوه همسرداری را جایگزین کتاب تظیم کنترل جمعیت در دانشگاهها کند.اما او معتقد است که اساتید دانشگاه و برخی در وزارت علوم مخالف این موضوع هستند.

وی در گفت وگو با خبرآنلاین می گوید:متاسفانه شیوه‌ای که سازمان ملل متحد درباره سیاست‌های جمعیتی برای کشور ما پیاده کرده به قدری موفقیت‌آمیز بوده که خود آنها هم فکر نمی‌کردند روزگاری الگوهای استعماری آنها در ایران از برنامه آنها هم جلوتر برود.

این یک واقعیت است که ما در کنترل جمعیت از برنامه‌ها جلوتر رفتیم. غربی‌ها فکر می‌کردند که ما تا 40 سال آینده به نرخ رشد مورد نظر آنها می‌رسیم اما هم‌اکنون به این نرخ رسیده‌ایم. باید اذعان کنم از سال 65 تا 88 نرخ رشد باروری ما کاهش پیدا کرده است. نرخ باروری ما درسال 65 حدود 4/6 بوده است.

وی ادامه می دهد: کتاب کنترل جمعیت و تنظیم خانواده که هم‌اکنون در دانشگاه‌های کشور تدریس می‌شود، باید از دانشگاه‌ها خارج شود و کتاب دیگری با مضمون ازدواج و آیین همسرداری تدریس شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha