رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: برای اولین بار به پیشنهاد پارلمان جمهوری اسلامی ایران، ۲۰ کشور رسماً اعلام همکاری برای تأسیس آژانس پارلمانی گرد و غبار داشته اند تا بتوانند رصد، پایش و مدیریت گردوغبار را از طرق مختلف مثل تدوین قوانین مشترک دنبال کنند.

اعلام همکاری ۲۰ کشور برای تأسیس آژانس پارلمانی گردوغبار

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت؛ سمیه رفیعی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 31 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به هفته دولت ادامه داد: هفته دولت فرصتی است تا با اندکی تأمل به آنچه در گذر شتابزده زمان پنهان مانده است، نظر افکنیم و خدمات نادیدنی و ناگفتنی دولتمردان خدمتگزار و صاحب منصبان درد آشنا را سپاس بگوئیم. سپاسی که متأثر از انصاف و اخلاق است، اما گاهی به سبب محاصره در سیطره امواج و اخبار منفی و امیدکش بیگانگان فراموشمان می شود.

رفیعی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی افزود: قدردان زحمات همه کارگزاران و دولتمردان متعهد و صدیق کشور هستیم. خصوصاً آنهایی که به تأسی از امامین انقلاب،قدرت را به مثابه تکلیف شرعی می دانند و در ساحت حکمرانی به تکلیف شرعی خود عمل می کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: پای تکلیف که به میان بیاید،هنر حکمرانی شرعی یعنی همان نوآوری نظری امام خمینی(ره) و نایب برحقش رقم می خورد که تمام نظامات سیاسی دنیا را به هم زده و الگوی جدیدی در کشورداری را معرفی می کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد:اما امروز بیش از هر زمان دیگری باید به انتقال ارزشهایمان به نسل جوان و نوجوان که در ورای همه خبرپراکنی ها، تشنه شنیدن و شنیده شدن است، فکر کنیم و برنامه داشته باشیم. نسلی که برای ایران قوی آینده، ظرفیت آفرین است.

وزیر جهاد کشاورزی از راه اندازی مجدد صید ترال ها در آب های داخلی جلوگیری کند

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوزه محیط زیست بیان کرد:در مجلس شورای اسلامی موارد متعددی دنبال و پیگیری شده است که منتج به برخی نتایج مطلوب شده است، از آن جمله می توان به اعمال ماده234 قانون هوای پاک با عنایت به ترک فعل های صورت گرفته، بازنگری در قانون مدیریت پسماندها با بیش از 1400 ساعت کار مطالعاتی و میدانی، بازنگری در قانون حفظ و بهره برداری از منابع آبزی، و البته توقف دوسالانه صید مخرب صنعتی ترال که زندگی دهها هزار صیاد بومی و محلی را به مخاطره انداخته بود،اشاره کنم.

وی افزود:ضمن تشکر از وزیر کشور در پیگیری قانون هوای پاک و وزیر راه بابت ایمن سازی زیستگاه گونه های نادر حیات وحش ایران، از وزیر جهاد کشاورزی انتظار داریم برای حفظ بهره برداری پایدار از دریا و تأمین معیشت صیادان بومی و محلی از راه اندازی مجدد صید ترال ها در آب های داخلی جلوگیری کرده و آنها را برای صید در آبهای آزاد حمایت کند.کافیست گزارشات مرکز تحقیقات شیلات کشور را مطالعه بفرمایید که عمق فاجعه را دریابید.

رفیعی با اشاره به معضل گردوغبار افزود: برای حل معضل فراملی گردوغبار که این روزها نفس مردم شهرهای مختلف کشورم را به شماره انداخته، باید بگویم برای اولین بار به پیشنهاد پارلمان جمهوری اسلامی ایران، 20 کشور رسماً اعلام همکاری داشته اند برای تأسیس آژانس پارلمانی گرد و غبار که بتواند اجرای برنامه های مشترک رصد، پایش و مدیریت گرد و غبار را از طرق مختلف مثل تدوین قوانین مشترک دنبال کند.

جایگاه متمایز کارشناسی پارلمان جمهوری اسلامی ایران

نائب رئیس مجمع پارلمانی اپسد تاکید کرد:از طرفی در اجلاسیه اپسد که مهمترین مجمع محیط زیست آسیا- پاسفیک با حضور 46کشور است ؛جمهوری اسلامی ایران، تنها کشوری بود که یک ماده به موارد بیانیه درخصوص کمک به مدیریت گردوغبار و دریافت تسهیلات لازم خصوصاً در کشورهای تحت تحریم اضافه کرد.

رفیعی در ادامه افزود: اینها موفقیت های بزرگی است که جایگاه کارشناسی پارلمان جمهوری اسلامی ایران را خصوصا درحوزه محیط زیست، متمایز کرده به نحوی که بارها مورد اذعان کشورهای متعدد بوده و مرجعیت جمهوری اسلامی ایران پذیرفته شده است.اما تا رسیدن به نقطه مطلوب، کمی فاصله داریم .

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس در ادامه بیان کرد: ضمن تشکر از حمایت های بی شائبه ریاست مجلس، باید اعلام نمایم، همه بخش ها و متولیان به تأسی از رئیس مجلس باید پای کار بوده و تمام قد منافع مهم کشور را دنبال کنند. که هر نوع قصور و تقصیری حتماً نابخشودنی است.

دولت لایحه مدیریت تغییرات اقلیم را به مجلس ارائه کند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع آب دریای خزر و خشکی دریاچه ارومیه ،تصریح کرد:با توجه به کاهش و مدیریت آسیب های ناشی از تغییرات اقلیم ، این روزها مصادیقش را بیشتر می شنویم مثل پسروی آب دریا، از دولت محترم برای بار دوم تقاضا می کنیم لایحه مدیریت تغییرات اقلیم را تدوین و ارسال کرده و شورای عالی محیط زیست را در رویکرد و کارکرد به شورای عالی محیط زیست و تغییر اقلیم ارتقاء دهد./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha