پژوهشگران یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید اسپری بینی شده‌اند که مهم‌ترین خصوصیت این محصول، پیشگیری و درمان بیماری‌های ویروسی تنفسی از جمله سرماخوردگی و آنفلوانزا است که احتمال ابتلا به این بیماری‌ها در مسیر پیاده‌روی اربعین به دلیل کثرت جمعیت زائرین وجود دارد.

پیشگیری و درمان بیماری‌های ویروسی تنفسی با یک محصول دانش‌بنیان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، این محصول، یک اسپری بینی است که به منظور جلوگیری از خشک شدن مخاط بینی و مرطوب نگه داشتن آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این فرآورده در پیشگیری و درمان بیماری‌های ویروسی از جمله سرماخوردگی و آنفلوانزا کاربرد دارد.

با توجه به حجم بالای تردد در مراسم پیاده‌روی اربعین و احتمال انتشار و تکثیر ویروس‌های عامل سرماخوردگی و آنفلوانزا، این محصول برای زائرین اربعین حسینی کاربرد فراوانی دارد.

مهدی روحی رازلیقی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نفس زیست فارمد در خصوص این محصول گفت: اسپری بینی کُلدانیز در پیشگیری و درمان بیماری‌های ویروسی به خصوص سرماخوردگی، حفظ رطوبت مجاری بینی، جلوگیری از آلرژی، رینیت آلرژیک و درمان آبریزش بینی کاربرد دارد.

وی تأکید کرد: مهم‌ترین خصوصیت این محصول، پیشگیری و درمان بیماری‌های ویروسی تنفسی از جمله سرماخوردگی و آنفلوانزا است که احتمال ابتلا به این بیماری‌های در مسیر پیاده‌روی اربعین به دلیل کثرت جمعیت زائرین وجود دارد.

روحی افزود: این محصول کاملا طبیعی بوده و فاقد هرگونه عوارض جانبی است. از اسپری کُلدانیز می‌توان سه تا چهار بار در روز استفاده کرد که میزان ابتلا به سرماخوردگی را به صورت قابل‌قبولی کاهش می‌دهد؛ در عین حال اگر فرد دچار سرماخوردگی نیز شده باشد، این اسپری به کاهش طول دوره سرماخوردگی کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: این محصول تنها در دو شرکت آمریکایی و اتریشی در دنیا تولید می‌شود که به همت پژوهشگران شرکت نفس زیست فارمد، بومی‌سازی شده است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نفس زیست فارمد گفت: امسال به دلیل تاخیر برگزاری کمیسیون سازمان غذا و دارو نتوانستیم این محصول را به صورت گسترده‌ در اختیار زائرین اربعین حسینی قرار دهیم؛ اما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که برای سال‌ آینده با توزیع بسیار مناسب این محصول در سطح تمامی داروخانه‌های کشور، زمینه استفاده عموم مردم و از جمله برای خادمانی را که در موکب‌ها درحال خدمت‌رسانی به زائرین هستند، فراهم کنیم.

روحی تأکید کرد: در مراسم پیاده‌روی اربعین امسال، بیش از هزار اسپری بینی کُلدانیز در اختیار پرسنل و کادر درمانی دانشگاه بقیه الله و مرکز تحقیقات هلال احمر که درحال خدمت‌رسانی به زائرین در این مراسم هستند، قرار داده شده است.

وی ادامه داد: در آینده تولید سبدی از محصولات مکمل را مدنظر داریم که به پیشگیری از خستگی و افزایش قوای جسمانی زائرین در طول پیاده‌روی اربعین کمک خواهد کرد.

نفس زیست فارمد، یک شرکت داروسازی دانش‌بنیان نوع یک است که فعالیت خود را در زمینه تولید دارو از سال ۱۳۹۸ آغاز کرده است. این شرکت دانش‌بنیان با معرفی محصول کُلدانیز (Coldanese) در «رویداد همکاری فناورانه در خدمت‌رسانی به زائرین اربعین» حضور داشت.

«رویداد همکاری فناورانه در خدمت‌رسانی به زائرین اربعین» با هدف شناسایی نیازها و ضرورت‌ها در مسیر پیاده‌روی اربعین و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور، خلاق و استارتاپی دارای محصولات و خدمات ویژه برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین، به همت صندوق نوآوری ۲۳ مردادماه جاری برگزار شد.

در این رویداد و نمایشگاه، دستاوردهای ۵۱ شرکت دانش‌بنیان در معرض دید بازدیدکنندگان از جمله نهادها و سازمان‌های همکار در برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha