نور خطی یکی از جدیدترین انواع نورپردازی است که امروزه بسیار مورد توجه دکوراتورها قرار گرفته و طرفداران زیادی در بین طراحان داخلی، معماران و … پیدا کرده است. همچنین نورپردازی خطی در بین افرادی که به طراحی نورپردازی داخلی مدرن و مینیمال علاقه مند هستند، بسیار محبوب است.

چراغ خطی در چه فضاهایی کاربرد دارد؟

امروزه در بیشتر طراحی های نورپردازی از نورخطی استفاده می کنند، چراغ های خطی محصولات انعطاف پذیر هستند. کارکرد نورپردازی و هم هنر تجسمی دارند، اندازه، رنگ نور، روش های نصب، روش های کنترل با توجه به هر فضایی متغیر است. طول را می توان آزادانه با توجه به نیازهای نصب و اتصال سفارشی کرد. منبع نور داخلی نیز می تواند قدرت و دمای رنگ را با توجه به طراحی مورد نظر تغییر داد. علاوه بر این، با محبوبیت سیستم های کنترل هوشمند، کاربران بیشتری ترجیح می دهند افکت های کنترل هوشمند را برای بهبود جلوه های هنری بصری فضا اضافه کنند.

چراغ خطی در چه فضاهایی کاربرد دارد؟

کاربرد نور خطی:

استفاده از نورپردازی خطی به عنوان لامپ هنری نیز بسیار زیباست، با نور دقیق و یکنواخت در حال تغییر و ترکیب در فضا، جلوه نور عالی را به ارمغان می آورد و جذابیت و احساس فضایی منحصر به فرد را نشان می دهد

 اولین انتخاب طراحان در طراحی فضای اداری خواهد بود نورهای خطی نیز به طور گسترده در فضاهای تجاری مورد استفاده قرار می گیرند، نور از عناصر تزئینی ضروری است و از طریق نور به راحتی می توان فضای کلی را روشن کرد.

نور خطی به عنوان یک محصول کاربردی و قابل تنظیم ارائه میشود

از طریق تغییرات هوشمندانه نور و سایه، تضاد بین نور و تاریکی، کل ساختمان مملو از جذابیت و سرزندگی است و جلوه های بصری فوق العاده ایی را ارائه میدهد.

استفاده از نور خطی در راه پله:

شما میتوانید از چراغ لاین نوری در گوشه های دیوار درزهای پله ها و همچنین قسمت های زیرین پله با ابعاد و مدل های مختلف استفاده کنید. نورپردازی خطی در راه پله نور را به فضا می آورد و ضمن ایجاد حس بصری نور و سایه و تضاد بین مجازی و واقعی، بافت فضایی را غنی می کند.

کاربرد لاین نوری در ادارات:

ایده هایی برای نورپردازی اداری با چراغ های خطی را برای شما بیان می کنیم. در نورپردازی اداری دو نکته بسیار مهم وجود دارد که در طراحی و انتخاب چراغ ها باید رعایت شود.

نکته اول ایجاد نور کافی برای کارمندان و نکته دوم استفاده از نور بدون سوسو زدن برای جلوگیری از خستگی چشم و سردرد برای کارکنان است. برای این منظور برای استفاده از نور خطی باید از چراغ های بدون سوسو یا چشمک زن استفاده کرد و برای ایجاد نورپردازی باید به ارتفاع نصب چراغ نیز توجه کرد. علاوه بر این چراغ های لاینی به دلیل نور غیرمستقیم و پراکنده به چشم آسیبی نمی رساند. به همین دلیل کارمندان و حاضران در فضای اداری احساس ناراحتی نخواهند کرد. اگر می خواهید فضای اداری را روشن کنید به نکات زیر توجه کنید.

برای روشنایی میز جلسه یا میزهای بزرگ از چراغ های خطی مستطیلی یا مربعی در ابعاد میز استفاده کنید. با این کار کل فضای میز به اندازه کافی روشن می شود و همچنین تاثیر منحصر به فردی در استقبال از مشتریان یا کارمندان خواهد داشت.

اگر برای طراحی فضای مورد نظر از سقف یکنواختی مانند سقف های کناف استفاده می شود، می توانید به سراغ یک چراغ خطی آویز دو طرفه بروید که هم نور بالا و هم نور پایین دارد و هر طرف لامپ را می توان خاموش و روشن کرد. روشنایی فضای بالا به معنای سقف و پایین به معنای زمین است.

کاربرد چراغ خطی برای کمد و کابینت:

لاین های خطی دارای هیچ گونه محدودیتی از لحاظ نصب نیستند و شما در هر محیط و مکانی میتوانید استفاده کنید. از چراغ لاین نوری در زیر کابینت های آشپزخانه به صورت مخفی میتوانید استفاده کنید و نور یکنواختی را برای شما محیا میکند.

همچنین لاین نوری در انواع کمدها نصب میشود که مشکل تاریک بودن کمد ها را برطرف میکند و همچنین از دیگر مزایای نور خطی این هست که به صورت 12 ولت میتوانید استفاده کنید و این خود برای بحث برق گرفتگی میتوان از بهترین مزیت لاین نوری نام برد.

قفسه‌های کتاب، کمد لباس و سایر موارد، عملکرد نورپردازی را برآورده می‌کنند، در حالی که کل فضا را روشن می‌کنند، تمرکز بصری افراد را به خود جلب می‌کنند. نور خطی LED نصب شده در کابینت برای افزایش منبع نور داخلی، و ترکیب هوشمندانه قفسه‌ها می‌تواند حس فضای بسته را تضعیف کند و به طور کامل فضای داخلی

یکی از مهمترین قسمت های نورپردازی قسمت ورودی واحد اداری یا پیشخوان ورودی می باشد زیرا نمای اول یک دفتر کار مجهز را نشان می دهد و همچنین در جذب مشتری بسیار موثر است. بنابراین برای نورپردازی آن از نورهای خطی مختلف در قسمت ورودی فضا استفاده کنید. لامپ خطی توکار بدون لبه یا لامپ خطی روکار با رنگ بدنه سفارشی متناسب با رنگ مجموعه از بهترین وسایل نورپردازی برای این فضا است. علاوه بر این، در بالا و پایین میز ورودی یا دور لوگوی برند یا مجموعه، از نور خطی T5 استفاده کنید تا جلوه ای دکوراتیو به آن ببخشید و همچنین میز را از سایر قسمت های فضا متمایز کنید.

برای استفاده از انواع نورهای خطی می‌توانید با مهندسین اکووات به صورت رایگان مشاوره کنید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha