پاسخ صریح حسن هاشمی وزیر بهداشت دولت روحانی به صدا و سیما:واقعا من باید از وزیر کانادایی شکایت کنم یا از صداوسیمای کشورم! اگر قصد مهاجرت داشتم، بهترین دانشگاهها و بیمارستانهای جهان از ده‌ها سال پیش فرصت را فراهم کرده بودند.

واکنش تند دکتر قاضی زاده هاشمی به صدا و سیما درباره ممنوع الورودی اش به کانادا

سفر دکتر حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کانادا حاشیه هایی زیادی را در رسانه های داخلی و خارجی به همراه داشته است اما وی اعلام کرد که برای مرخصی رفته بوده است.

حالا پس از اعلام ممنوع الورودی وی توسط دولت کانادا طی نامه ای که آن را در اختیار خبرآنلاین گذاشته ضمن انتقاد از یکی از برنامه های صدا و سیما نوشت:

به نام پروردگار مهربان، که حق است، بر هر عملی قادر و آگاه به پنهان و آشکار انسان‌هاست و با وجود توانایی و قدرت غالبش بر تمام هستی، هیچ‌گاه بندگانش را در دوران حیات قضاوت نکرده و نمی‎کند، و پیامبرانش همه انسانها را به رحمت بی منتهای الهی در دو دنیا بشارت داده‌‎اند.

و امان از شرّ بندگان غافلی که بدون خوف از قضاوت باری‎تعالی در روز حساب، و همچنین وجدان عمومی و دادگاه قضاوت مردم؛ لب به سخنان ناحق، آنهم در سطح عمومی می‎گشایند، و از جایگاهی که روزی قرار بود دانشگاه اخلاق و محل آموزش و تربیت انسان‎های پاک و فرهیخته باشد؛ بی‌پروا تهمت می زنند، مسخره می کنند و دروغ می گویند.

پس از دیدن بخشی از یک برنامه صداوسیما (برنامه سلام تهران. امروز چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲. شبکه پنج. که کلیپ آن را در این پست مشاهده می فرمایید)، رسانه‌‏ای که عنوان «ملّی» را یدک می‎کشد؛ این پرسش در ذهنم جای گرفت که واقعا من باید از وزیر کانادایی شکایت کنم یا از صداوسیمای کشورم!!!

مایه تاسف است دستگاهی که وظیفه‌‎اش فرهنگ سازی برای تربیت انسان‏‌های خداجو، نیک اندیش و درست کردار است؛ این چنین یکطرفه و سخیف و زشت و بی‌شرمانه، به رواج دروغ، تمسخر، تهمت و نسبتِ ناحق بپردازد. آن هم در شرایطی که روز پیش از پخش این برنامه، اینجانب با صداقت و صراحت مصاحبه کرده و برای اطلاع مردم عزیزمان پاسخ تمام موارد بازگو شده از سوی وزیر کانادایی و ابهامات احتمالی پیش آمده را داده بودم.

آیا باور پذیر است که مدیران و برنامه سازان صدا و سیما آنقدر غیر حرفه ای و از پیگیری روند اخبار پرت باشند که پاسخ من که در رسانه های رسمی و مجازی منتشر شده را ندیده باشند؟! آنجا که بر اعلام شکایت از وزیر کانادایی و اینکه همه اعضای خانواده تا نوه های من متولد خاک پاکِ ایران هستند و هرگز در کانادا یا هر جایی خارج از کشور تابعیت یا اقامت یا اشتغال نداشته و ندارند؛ تاکید کرده بودم.

صدا و سیما اگر قداستی برای حقیقت، ارزشی برای افکار عمومی و حرمتی برای آبروی اشخاص قائل بود؛ آیا اینگونه افسار اخلاق اسلامی و حتی حرفه ای را می گسست و در زمین برخی چهره های شناخته شده و بازیگران سیاسیِ مخالف تمامیت ارضی ایران، بازی‌ و سناریوی آنها را در برای افکار عمومی داخل کشور تکمیل می کرد؟؟

من متعلق به این خاکم. جوانی ام را در دفاع از مرزهای این سرزمین و ناموس ایرانیان گذاشته ام و به آن افتخار می کنم. نزدیک شش سال آنچه در توانم بود را برای سلامت هموطنانم انجام دادم و روزی که دیدم امکان این خدمتگزاری، به شکل شایسته را ندارم، کناره گیری کردم. صدا و سیما نخواست ببیند که من گفته بودم به زندگی در وطن، در کنار مردم و خدمتگزار آنها بودن افتخار می کنم و آن را به هیچ چیز دیگری عوض نمی کنم. برای من و امثال من اگر قصد مهاجرت داشتم، بهترین دانشگاهها و بیمارستانهای جهان از ده‌ها سال پیش فرصت را فراهم کرده بودند. اما با افتخار کنار مردمم مانده ام. دریغ که آنچه حتی در بیانیه وزیر کانادایی هم نبود را صدا و سیما دید! و با چاشنی لودگی و حق به جانبی، از مهاجرت و اشتغال و پیوستن من به غارتگرانِ بیت المال گفت ... و خنده دارتر اینکه وزیر کانادایی را تقدیر کرد که نگذاشته من چنین کنم و آنجا بمانم!!

امروز هم نمی‎خواهم این صداوسیما و مسئولانش را خطاب قرار دهم و تنها دعا می‎کنم بین برخی افراد این رسانه و بیگانگان، برای تخریب کسانی که می‌پندارند با آن‌ها همسو نیستند، هماهنگی ای وجود نداشته باشد. در مورد این اقدام صدا و سیما؛ قضاوت را در این جهان به مردم عزیز کشورم می‎سپارم و در دنیای دیگر به پروردگار قادر متعال و دانای کل.

قبلا وزیر پیشین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دکتر قاضی زاده هاشمی در این باره گفته بود: افتخار من، خانواده و عزیزانم این است که در هر شرایطی و در جای جای میهن عزیزمان، خدمتگزار مردم در حوزه سلامت و در کنار آنان بوده و این افتخار را با هیچ چیز دیگری عوض نمی‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha