معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با توجه به تولید خوبی که در خصوص داروهای هموفیلی صورت گرفته و پیش‌بینی‌های انجام شده، مشکل جدی در این زمینه نخواهیم داشت.

غربالگری جنین متوقف نشده است/ رفع مشکلات دارویی بیماران هموفیلی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،«سعید کریمی» معاون درمان وزارت بهداشت درباره مشکلات دارویی بیماران هموفیلی گفت: در هفته گذشته جلسه‌ای در این خصوص برگزار شد و اعلام کردند با توجه به تولید خوبی که درخصوص داروهای هموفیلی صورت گرفته و پیش‌بینی‌های انجام شده، مشکل جدی در این زمینه نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: برخی از داروها تک تولید کننده است و این برای کشور کمی تهدید است. تک تولید کننده اگر به هر دلیلی نتواند تولید را انجام دهد، دچار مشکل می‌شویم و باید کاری کنیم که شرکت‌های دارویی مختلف یک دارو را تولید کنند و تولید دارو منحصر به یک شرکت نباشد تا چنین تنش‌هایی ایجاد نشود.

معاون درمان وزارت بهداشت همچنین در خصوص گلایه بیماران تالاسمی از صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج گفت: مشکل صندوق این است که اعتبار آن کم است یعنی ما ۷ هزار میلیارد تومان داریم و اگر بخواهیم کل خدمات مربوط به هر کدام از این بیماری‌ها را پوشش دهیم، یک صندوق برای آنها کم است و هر انجمنی هم می‌خواهد، حداکثر بهره‌مندی را از صندوق داشته باشد که البته به حق هم است، اما با توجه به اعتبار صندوق امکان پذیر نیست و بسته‌های خدماتی تعریف شده است.

وی ادامه داد: از هر بیماری بخش‌هایی که برای بیمار کمرشکن است و بیمار از پس آن بر نمی‌آید، تحت پوشش قرار گرفته است. ما تلاش می‌کنیم این بسته‌های خدماتی را به سرعت گسترش دهیم و برحسب اعتباری که در اختیارمان قرار گیرد، هیچ دریغی نخواهیم داشت و حداکثر پوشش را انجام می‌دهیم.

کریمی همچنین درباره خبری مبنی بر عدم تولید کیت‌های آزمایش غربالگری گفت: غربالگری متوقف نشده و براساس آنچه که دکتر محمدی در این خصوص اعلام کردند، در واقع یک بدسلیقگی صورت گرفته و موضوعی که مربوط به سال ۹۸ بوده و الان مطرح شده است و اطلاع رسانی غلط در این خصوص صورت گرفته است و ربطی به قانون جوانی جمعیت ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha