دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
کد خبر: 360189

  تجربه اضطراب رانندگی غیرعادی نیست. زندگی در شهرهایی با ترافیک سنگین، بزرگراه های پنج خطه و حمل و نقل عمومی کم می تواند کار را سخت تر کند. یک روانشناس پیشنهادهایی برای کاهش این ترس ها ارائه می دهد.

راه هایی برای کاهش استرس در رانندگی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی دکتر اریک استورچ، کارشناس علوم رفتاری در کالج پزشکی بیلور در هیوستون می گوید: «یکی از بزرگترین چالش ها حول محور اضطراب مرتبط با محرک است و این می تواند با چیزهای مختلفی مانند آب و هوا، ترافیک یا نگرانی در مورد شرایط جاده ها تشدید شود.

شخصی که اضطراب رانندگی را تجربه می کند ممکن است احساس ناراحتی کند. یکی دیگر از علائم رایج اجتناب از رانندگی است.

وقتی اضطراب شدید است، ممکن است به این معنا باشد که اصلاً رانندگی نکنید، ماشین دیگران را سوار شوید یا از برنامه‌های اشتراک‌گذاری سواری مانند اسنپ و تپ سی استفاده کنید.

ممکن است شخصی فقط زمانی رانندگی کند که دیگران در آن حضور داشته باشند یا تحت شرایط خاصی مانند شب یا در بزرگراه نباشند.

استورچ گفت: با این حال، این گزینه‌ها برای بسیاری عملی نیستند و ممکن است در طول زمان باعث اضطراب و اجتناب بیشتر شوند.بسیار مهم است که کسی یاد بگیرد که چگونه به تدریج و به تدریج با ترس های رانندگی مقابله کند.

رانندگی را در مسیرهای فرعی شروع کنید، سپس به جاده‌های غیربزرگراه بروید. سپس همان جاده ها را در مواقع پرترافیک رانندگی کنید.

با گذشت زمان، آن را به موقعیت های ترافیکی بیشتری ارتقا دهید.

اگر از رانندگی روی پل های بزرگ می ترسید، با رانندگی روی پل های کوچک شروع کنید و سپس روی پل های بزرگ تر رانندگی کنید.

اگر نگرانی شما رفتار دیگر رانندگان است، سعی کنید وقتی دیگران در حال بدرفتاری هستند مودب باشید. اگر کسی شما را با عصبانیت هدف قرار دهد، اجتناب از درگیری می تواند مفید باشد.دیگران را به خاطر اشتباهاتی که مرتکب می شوند ببخشید و به خودتان فرصت دهید تا آن را رها کنید.

استورچ می گوید : خشم دیگران تاثیری بر مهارت های شما نمیگذارد.

به یاد داشته باشید که هدف شما رسیدن از نقطه A به نقطه B است و قرار گرفتن در یک حادثه بر خلاف آن کار می کند. برای آرام کردن خود نفس عمیق بکشید.

استورچ گفت: "واقعیت این است که رانندگی در جاده های شلوغ، به ویژه در هنگام ترافیک، دشوار است. اما اجتناب از رانندگی به شما کمک نمی کند.اگر در مورد چیزی مضطرب هستید،با برداشتن گام‌های کوچک برای رویارویی با آن و یادگیری آنچه در هنگام مواجهه با آن اتفاق می‌افتد میتواند بسیار مفید باشد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آویوا مراحلی وجود دارد که می توانید برای تسلط بر اعصاب خود و لذت بردن از رانندگی، یا حداقل برای رسیدن به شما از A به B بدون استرس زیاد انجام دهید.

  • در مورد مسیر خود تحقیق کنید تا بدانید دقیقا میخواهید به کجا بروید. اگر می توانید، زمانی که جاده ها خلوت است و هوا و نور خوب است، مسیر را از قبل تست کنید. به قول معروف آمادگی نیمی از جنگ است.
  • پخش موسیقی ممکن است به کاهش اعصاب شما کمک کند.
  • تمرکز بر تنفس می تواند مفید باشد. تنفس آهسته و طولانی مدت می تواند به کاهش ضربان قلب شما کمک کند.
  • اجازه ندهید رانندگان دیگر شما را تحت فشار قرار دهند تا سرعت بیشتری پیدا کنید. اجازه دهید سایر وسایل نقلیه در صورت ایمن بودن سبقت بگیرند.
  • قبل از رانندگی از مصرف کافئین خودداری کنید. این یک محرک است و می تواند تنش عصبی را بدتر کند.
  • اگر همه شرایط استرس زا زیاد شد، در یک مکان امن مانند یک ایستگاه خدمات یا یک جاده فرعی حرکت کنید و قبل از شروع دوباره کمی استراحت کنید.
  • اگر چند سال از قبولی شما در آزمون می گذرد، احتمالاً ارزش آن را دارد که علائم جاده را بررسی کنید و همه رانندگان باید از تغییرات اخیر در آیین نامه بزرگراه آگاه باشند.
  • بازگشت به اصول اولیه و یادآوری تمام عادات رانندگی خوب که آموخته‌اید، مانند همیشه چک کردن آینه‌ها هنگام چرخش یا ترمز کردن، ممکن است کمک کند. اطمینان از وجود فاصله کافی بین شما و راننده مقابل شما
  • خودت را باور کن. شما آزمون رانندگی را گذرانده اید؛ شما می دانید چه باید بکنید. شما این را دارید
  • حداقل بیمه خودرویی که برای رانندگی نیاز دارید «شخص ثالث» است، اما اگر یک بیمه نامه جامع بگیرید که در صورت بروز مشکل از شما محافظت بیشتری می کند، ممکن است اعتماد به نفس بیشتری به شما بدهد.
  • در نهایت، اگر این نکات برای شما کارساز نبود، ممکن است ارزش کمک گرفتن از حرفه ای ها را داشته باشد، برخی از افراد با درمان، مانند هیپنوتیزم درمانی یا CBT به دنبال تروما، کمک شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha