یک مطالعه جدید نشان می دهد که در کنار مواجهه با انگ اجتماعیِ داشتن والدین در زندان ، بزرگسالانی که در این موقعیت قرار دارند ممکن است بیشتر به علائم ناراحتی قلبی مبتلا شوند.

وقتی والدین در زندان هستند، خطرات قلبی کودکان افزایش می یابد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی دکتر الیزابت تونگ، استادیار پزشکی در دانشگاه شیکاگو می‌گوید: «داده‌های بسیار کمی در مورد ارتباط آن با خطرات قلبی عروقی وجود داشت. »

تیم تونگ داده های بیش از نه هزار جوان بین سنین 33 تا 44 را در مطالعه ملی سلامت نوجوانان تا بزرگسالان تجزیه و تحلیل کرد.

آنها دریافتند که 14.1٪ از همه شرکت کنندگان، گزارش کردند که در دوران کودکی یکی از والدینشان در زندان بوده اند.

این شرکت کنندگان بیشتر از همسالان خود در معرض ابتلا به فشار خون بالا در بزرگسالی بودند. آنها همچنین سطوح بالاتری از پروتئین واکنشی C با حساسیت بالا (CRP) داشتند، یک نشانگر التهاب که متخصصان سلامت از آن برای تخمین خطر بیماری های قلبی عروقی استفاده می کنند.

در این مطالعه، محققان ارتباطی بین مدت زندان والدین و سایر نشانگرهای خطر قلبی عروقی که مورد بررسی قرار دادند، مانند دیابت، کلسترول بالا و بیماری قلبی پیدا نکردند.

تونگ اشاره کرد که این نشانگرها بیشتر در میانسالی و بعد ظاهر می شوند.

تونگ گفت که یافته‌های گروهش باید پزشکان مراقبت‌های بهداشتی را تشویق کند تا تأثیر والدین در زندان را بر سلامت خانواده در نظر بگیرند. ممکن است سوالات در مورد این موضوع به دلیل انگی که در حال حاضر با گذراندن دوران زندان همراه است کمتر مورد پذیرش قرار گیرد.

تونگ گفت: "به عنوان یک جامعه، ما مسئولیت داریم که حبس والدین را انگ زدایی کنیم، و در عوض به جای جنایت بر سلامت عمومی تمرکز کنیم."

این گروه قصد دارد ارتباط بین حبس والدین و سایر ابعاد حیاتی سلامت عمومی، از جمله انزوای اجتماعی و پیامدهای سلامت روان مانند خودکشی را بررسی کند.

این یافته ها در 30 اوت در مجله JAMA Cardiology منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha