طرح دستگیری اشرار پایتخت که از چند روز قبل از سوی پلیس آغاز شده بود، با دستگیری 237نفر که با هدف قدرت نمایی اقدام به چاقوکشی، زورگیری، عربده‌کشی، ‌آسیب رساندن به شهروندان و ساخت مواد محترقه می‌کردند، پایان یافت.

دستگیری زن شرور پایتخت

به‌گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، سرهنگ سعید راستی، رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران با اعلام این خبر گفت: این طرح با تلاش شبانه‌روزی همکارانم در آستانه سال نو انجام شد و برخی از افراد دستگیر شده، کسانی هستند که در آستانه چهارشنبه‌سوری، قصد از بین بردن آرامش مردم را داشتند. به‌گفته وی، با دستگیری 237نفر از اوباش، 16باند مهم و خطرناک منهدم و از دستگیرشدگان ۱۲قبضه سلاح جنگی و ۷۰قبضه سلاح سرد کشف و ضبط شده است. سرهنگ راستی در ادامه، اتهام برخی از مجرمان را شرح داد.



کارگاه خطرناک


8نفر از دستگیر شدگان در زمینه توزیع مواد محترقه فعالیت داشتند و مأموران پلیس در مخفیگاه آنها که انبار یک کارگاه در جنوب پایتخت بود حدود 500هزار عدد انواع موادمخدر خارجی قاچاق و حدود 7ونیم تن اکلیل سرنج کشف کردند. اعضای این باند مواد غیراستاندارد و خطرناک را در کارگاه دپو کرده بودند تا به‌زودی در بازار تهران توزیع کنند و تمامی آنها سابقه‌دار و از شرورهای حرفه‌ای هستند.



باند آریو


اعضای این باند 4نفر بودند که در زمینه توزیع موادمخدر صنعتی فعالیت داشتند. در مخفیگاه این باند اسلحه، حدود 2ونیم کیلو شیشه و کوکائین کشف شد. این گروه وقتی برای فروش موادمخدر به سطح شهر می‌رفتند اسلحه با خودشان حمل می‌کردند تا چنانچه خطری تهدیدشان کرد دست به سلاح شوند.


حمله به سوپرمارکت


اعضای این باند با قمه و شمشیر به سوپرمارکتی در شرق تهران هجوم بردند. آنها شبانه درحالی‌که صورت‌شان را هم نپوشانده بودند با هدف باج‌خواهی و قدرت نمایی به این سوپرمارکت حمله کردند و با عربده کشی و تهدید قمه و شمشیر از صاحب مغازه و مشتریان، اخاذی کرده و آنجا را ترک کردند. متهمان پس از دستگیری انگیزه‌شان را قدرت نمایی عنوان کرده و گفته‌اند که می‌خواستند همه از آنها حساب ببرند.



پارکبان‌های قلابی


سردسته این باند که یکی از اشرار سطح یک پایتخت است نوچه استخدام می‌کرد تا نقش پارکبان را بازی کند. این شرور سابقه‌دار که همه از او حساب می‌بردند، حدود 6نفر را استخدام کرده که به منطقه دربند می‌فرستاد تا از راننده‌هایی که قصد پارک کردن داشتند، پول پارکینگ بگیرند. نکته عجیب ماجرا این بود که سهم سرکرده باند 80درصد بود و پارکبان‌های قلابی 20درصد. اعضای این گروه در مدت 2 ماه، نقشه‌های خود را پیش بردند تا اینکه در نهایت، همه آنها لو رفتند و دستگیر شدند. سرکرده باند مدعی است افرادی که در آن خیابان پارک می‌کردند، پولدار هستند و به همین دلیل حاضرند در ازای جای پارک مبلغ زیادی پرداخت کنند.



تخریب خودروها


اعضای این گروه 6نفر هستند که چند شب پیش، مشروبات الکلی مصرف کرده و نیمه‌های شب راهی خیابانی در جنوب تهران شده و اقدام به تخریب خودروهای پارک شده در خیابان ‌کردند. انگیزه آنها عجیب بود و می‌گفتند برای هیجان و قدرت نمایی چنین نقشه خطرناکی کشیده‌اند.



باند سنگدل


جرمی که اعضای این باند مرتکب شدند بسیار هولناک است؛ آتش زدن مردی جوان فقط برای خنده. اعضای این گروه 8نفرند که شب حادثه به مرد جوانی که صرفا به آنها خندیده بود حمله کردند، روی او ‌بنزین ریختند و وی را آتش زدند. خوشبختانه مردم به داد مرد بیچاره رسیدند و آتش را خاموش کردند و وی برای درمان به بیمارستان انتقال یافت و از خطر مرگ نجات یافت اما با این حال دچار سوختگی شدید شد. مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند افرادی را که اقدام به آتش زدن این فرد کرده بود دستگیر کنند.



گرگ صلح


اعضای این باند سر یک گرگ را روی بدنشان خالکوبی کرده بودند. گرگ‌های صلح به جرم عربده‌کشی، قدرت نمایی، کری خوانی و درگیری دستگیر شده‌اند، اما چرا این اسم را روی باند خود گذاشته‌اند؟ دلیل‌شان این است که مردم عادی در صلح هستند و برای آنها مزاحمت ایجاد نمی‌کنند اما اگر کسی چوب لای چرخ این باند بگذارد، آن وقت جنگجو می‌شوند و برای قدرت نمایی درگیری ایجاد می‌کنند.


زن شرور


وقتی اسم اراذل و اوباش به میان می‌آید همه مردی هیکلی با انواع خالکوبی را تصور می‌کنند اما به‌تازگی مأموران زنی جوان را دستگیر کردند که جرمش شرارت‌های متعدد است. این زن بیش از 14سابقه کیفری دارد؛ از فروش موادمخدر گرفته تا درگیری و سرقت. این زن حدود 8نفر نوچه داشت. نوچه‌های این زن به دستور وی با هرکسی که زن جوان خصومت داشت، درگیر می‌شدند.

مثلا اگر این زن وارد محلی می‌شد و کسی او را مسخره می‌کرد یا کارش را راه‌ نمی‌انداخت، سروکارش با نوچه‌های زن شرور بود. نوچه‌هایش که همگی مردانی شرور بودند به سراغ طرف مقابل می‌رفتند و او را تهدید می‌کردند یا کتک می‌زدند. زن شرور سابقه سرقت و جیب بری هم دارد و حالا هم خودش و هم نوچه‌هایش دستگیر شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha