سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 360237

حقایق جالب زیادی در مورد سیر وجود دارد که نمی‌دانید. به عنوان مثال، آیا می دانستید که سیر در واقع یک گل است؟ سیر گیاهی پیازدار و گلدار از خانواده سوسن است. اگرچه بین یک دسته سیر و یک دسته نیلوفر تفاوت زیادی وجود دارد.

اطلاعات جالبی درباره سیر که نمی دانستید

به گزارش سلامت نیوز از فان فکت ابات هومر در ادیسه در مورد سیر صحبت می کند. در خیلی از کشورهای جهان از سیر برای طعم دادن به غذاها استفاده می شود.

شرط می‌بندیم حقایق جالب زیادی در مورد سیر وجود دارد که نمی‌دانستید. به عنوان مثال، آیا می دانستید که سیر در واقع یک گل است؟ بویژه سیر گیاهی پیازدار و گلدار از خانواده سوسن است. اگرچه بین یک دسته سیر و یک دسته نیلوفر تفاوت زیادی وجود دارد.

اما سیر یک غذای فوق العاده است که فواید بسیاری برای سلامتی دارد. مثل فوایدی که برای خون دارد . آنتی اکسیدان است .با سرطان مبارزه میکند و برای جلوگیری از سرماخوردگی خیلی کاربرد دارد

چقدر در مورد سیر می دانید؟

همه کسانی که سیر خورده اند می دانند که بوی بسیار خاصی دارد. این بو از آنزیمی می آید که باعث ایجاد گوگرد می شود و بوی بسیار متمایز و تند را می سازد که ساعت ها به دستان شما می چسبد.

قرن هاست که مردم از برده گرفته تا اشراف و خدایان یونانی از سیر استفاده کرده و از سیر لذت می برند. در واقع، مورخان تخمین می زنند که سیر برای 8000 سال مورد استفاده قرار گرفته است!

سیر یک گل است

برای قرن ها، مردم در مورد اینکه سیر واقعا چیست سردرگم بوده اند. آیا این یک گیاه است؟ یا شاید ادویه؟ در واقع عضوی از خانواده سوسن است .سیر پیازی است که اتفاقاً ریشه یک گل است .

سیر انواع زیادی دارد

وقتی وارد یک فروشگاه مواد غذایی می شوید، ممکن است چند نوع مختلف سیر را ببینید. برخی سفید، برخی بنفش و برخی بزرگ هستند. با این حال، در واقع بیش از 450 نوع سیر در جهان وجود دارد و همه آنها در غذا استفاده نمی شوند.

سیر حاوی بسیاری از مواد مغذی است

سیر علاوه بر اینکه یک غذای فوق العاده با خواص سلامتی فراوان است، سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی نیز هست.سیر حاوی مس، آهن، منیزیم، روی و سلنیوم است. همچنین دارای ویتامین های C و B به همراه فیبر و اسیدهای آمینه است.

سیر به عنوان یک آنتی بیوتیک استفاده میشود

اگر به شواهد بیشتری در مورد مفید بودن سیر برای شما نیاز داشتید، زمانی لقب "پنی سیلین روسی" را داشت.

حقیقت سیر از زمانی ناشی می شود که پزشکان آن را در جنگ جهانی دوم به سربازان می دادند، زمانی که آنها بیمار شدند و دارو کمیاب بود. سیر نیز مانند آسپرین به عنوان رقیق کننده خون عمل می کند.

سیر برای گرده افشانی به زنبور عسل نیاز دارد

سیری که می خوریم معمولاً فقط ریشه گیاه است. رشد از پیاز یک ساقه با یک گل در بالا است. گل ها معمولا سبز، سفید یا صورتی هستند.

یک واقعیت جالب در مورد سیر این است که گل ها هرمافرودیت هستند، به این معنی که دارای اندام های تناسلی نر و ماده هستند. اما برای گرده افشانی صحیح سیر، زنبورها و سایر حشرات باید از گلی به گل دیگر سفر کنند.

سیر برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته است

در حالی که مورخان دقیقاً نمی دانند که چه زمانی سیر برای مصرف انسان کشت شده است، ما می دانیم که مصریان باستان از آن در غذای خود استفاده می کردند. بنابراین، مردم هزاران سال است که از سیر برای طعم دادن به غذاها استفاده می کنند!برخی از کارشناسان این عدد را تا 8000 سال می دانند. این باعث می شود که یکی از قدیمی ترین گیاهان موجود باشد.

یک لیمو را در دست داشته باشید

اگر قرار قرار ملاقات دارید و نگران بوی سیری که خوردید هستید، حتما بعدش از خوردنش آب با لیمو بخورید. میوه اسیدی به توقف بوی بد دهان کمک می کند.

به عنوان یک امتیاز اضافی، لیمو و سیر با هم کار می کنند تا مزایای سلامتی دیگری را افزایش دهند! بنابراین نفس شما بوی خوبی می دهد، و بدن شما یک تقویت قوی دریافت می کند.

نگهداری آن آسان است

سیر یک غذای نسبتاً آسان برای نگهداری است. کارشناسان مواد غذایی توصیه می کنند سیر را بدون پوست در جای خشک و خنک و تاریک نگه دارید. همچنین باید آن را از سایر غذاها دور نگه دارید. اگر سیر به درستی نگهداری شود، باید ماه ها ماندگاری داشته باشد.

سیر به زایمان کمک می کند

در بسیاری از فرهنگ ها، مادران برای سهولت زایمان و محافظت از مادر و نوزاد سیر میخورند. اغلب، خانواده‌ها سیر را در اتاق‌هایی قرار می‌دهند که در آن نوزادان به دنیا می‌آیند، به این امید که از زایمان ایمن و سالم اطمینان حاصل کنند.

بدبو است و بویش میماند

اگر تا به حال سیر را خرد کرده اید، احتمالاً متوجه شده اید که بوی آن در انگشتان شما باقی می ماند. وقتی سیر را خرد یا له می کنید، آنزیمی آزاد می کند که مسئول این بوی قوی است. این آنزیم‌ها باعث ایجاد گوگرد می‌شوند که بوی تند سیر است.

سیر احتمالا بومی ایران است

سیر را می توان در بسیاری از مکان ها کشت کرد، اما مناطق خاصی وجود دارد که در آن به خوبی رشد می کند. در آمریکا، بیش از 90 درصد سیر در کالیفرنیا رشد می کند. اما سیر در واقع بومی آسیای مرکزی و به احتمال زیاد ایران است.

مصریان احتمالاً اولین کسانی بودند که از سیر استفاده کردند

تاریخ به ما نشان داده است که مصریان باستان اولین کسانی بودند که از سیر در رژیم غذایی خود استفاده کردند.3000-2000 قبل از میلاد، اشراف مصری به طور منظم از سیر استفاده می کردند. و فراتر از آن سیر دارویی بود و در مراسم مذهبی استفاده می شد.

در واقع، بسیاری از بردگان برای تکمیل کار خود برای قدرت و استقامت بیشتر به این گیاه تکیه می کردند.

سیر برای گربه ها و سگ ها سمی است

همانطور که سیر برای انسان سالم است، برای دوستان خانواده پشمالوی ما بسیار خطرناک است. سیر همراه با پیاز هم برای گربه ها و هم برای سگ ها سمی است . مراقب باشید به حیوانات خانگی خود غذا بدهید تا آنها بشقاب شما را لیس نزنند.

به گزارش سلامت نیوز ومن هلثی رورال هم مطالب جالب دیگری درباره سیر نوشته است.مانند :

  • سنگین ترین سیر 2 پوند و 10 اونس بود. این گیاه توسط رابرت کرک پاتریک از Eureka، CA ایالات متحده آمریکا در سال 1985 رشد کرد!
  • رکورد جهانی گینس برای بیشترین حبه سیر خورده شده در 1 دقیقه متعلق به دیپاک شارما باجاگین است. او در دسامبر 2009 34 حبه را در نپال مصرف کرد.
  • ترس از سیر آلیوموفوبیا است : افراد مبتلا به این اختلال با دیدن یا بوییدن سیر واکنش ترسناک ویا اضطرابی نشان می دهند.
  • برای تهیه چسب می توانید از سیر استفاده کنید
  • چین دو سوم سیر جهان را تولید می کند که تخمین زده می شود سالانه حدود 46 میلیارد پوند باشد.
  • ورزشکاران یونانی قبل از مسابقه مقادیر زیادی سیر مصرف می کردند و سربازان یونانی قبل از رفتن به نبرد سیر مصرف می کردند.
  • سربازان رومی سیر می خوردند تا به آنها الهام بخشند و به آنها شجاعت بدهند. از آنجا که ژنرال های رومی معتقد بودند که سیر به ارتش آنها شجاعت می دهد، در کشورهایی که فتح کرده بودند، مزارع سیر کاشتند و معتقد بودند که شجاعت به میدان جنگ منتقل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha