یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 360594

تسلیم شدن در برابر اشتیاق خارش احتمالا به خارش بیشتر منجر میشود . با این حال، هنگامی که محل اگزما را میخارانید یا حتی مالش می دهید، خارش و اگزمای خود را بدتر می کنید.

هنگام خارش ناشی از اگزما چکار کنم؟

به گزارش سلامت نیوز از وب ام دی افراد مبتلا به اگزما معمولا دارای سیستم ایمنی بیش از حد حساس هستند که فعال می شود و مواد شیمیایی را آزاد می کند که باعث خارش نامناسب می شود. برخی افراد آنقدر خاراندن را ادامه میدهند که خونریزی می کند و این راه را برای عفونت باز میکند. این راه ها را برای تسکین سریع خارش و تسکین پوست خود امتحان کنید.

جایگزین های امن برای خاراندن

با خیس کردن یک پارچه یا گاز با آب سرد، یک کمپرس سریع برای خنک کردن پوست خود ایجاد کنید. برای تسکین شدیدتر، یک کیسه یخ یا کیسه ای از سبزیجات یخ زده مانند نخود فرنگی یا دانه ذرت بردارید، یا فقط یک یا دو تکه یخ را در یک کیسه پلاستیکی کوچک بریزید (تا آب آن را در حین ذوب شدن نگه دارید). سرما به بی حس شدن ناحیه کمک می کند، اما ممکن است تا 10 دقیقه طول بکشد تا این کار عمل کند.

زمانی که خارش فقط در یک جای بدن شماست این کار را امتحان کنید:

ممکن است به نظر یک ترفند جادویی برسد، اما چیزی فراتر از یک توهم است. بگویید دست چپ شما خارش دارد. به آینه نگاه کنید و روی بازوی چپ خود تمرکز کنید. همانطور که تماشا می کنید، آن را خراش دهید، و مغز شما این پیام را دریافت می کند که از خارش اگزما مراقبت شده است.

یک مطالعه در دانشگاه نورث وسترن نشان داد که فشار دادن یک نقطه خاص روی بازو ممکن است به کاهش خارش اگزما در هر نقطه از بدن شما کمک کند. برای پیدا کردن آن، بازوی چپ خود را خم کنید، دست راست خود را در قسمت بیرونی آرنج خود قرار دهید و قسمت بالای عضله ساعد را لمس کنید. در حالی که نفس عمیق می کشید به مدت 3 دقیقه با نوک انگشت خود ماساژ دهید.

هنگام خارش ناشی از اگزما چکار کنم؟

لوسیون های نازک را کنار بگذارید و کرم یا پماد اگزما را انتخاب کنید. هنگام خرید، به دنبال کلماتی مانند "ترمیم کننده پوست" روی برچسب باشید. برخی از کرم‌هایی که روی اگزمای خارش‌دار مؤثر هستند، ماده‌ای به نام سرامید دارند.

به گزارش سلامت نیوز از وب ام دی یک مطالعه نشان داد که روغن تخمه آفتابگردان بیشتر از یک کرم محبوب، پوست را نرم می کند و بسیار ارزان تر است. روغن نارگیل هم پوست را تغذیه می کند و هم به کاهش التهاب کمک می کند. به دنبال کلمه "طبیعی" روی برچسب باشید: این بدان معناست که بدون از دست دادن خواص درمانی طبیعی خود، فرآوری شده است. همانطور که روغن زیتون برای پخت و پز خوب است، اما برای خارش پوست شما ممنوع است.


اگر این را در ثانیه ای که احساس می کنید خارش دارد اعمال کنید، می توانید از بدتر شدن غلغلک و سوختگی جلوگیری کنید. اما زیاده روی نکنید. مانند همه استروئیدها، هیدروکورتیزون نیز می تواند عوارض جانبی داشته باشد. اگر فرمول تجویزی دارید، دستورالعمل های بدون نسخه یا دستورات پزشک را دنبال کنید.


منتول اثر خنک کنندگی دارد که خارش را از بین می برد، اما غلظت بالاتر از 1 تا 3 درصد می تواند باعث تحریک شود. ژل، لوسیون یا اسپری حاوی 5% لیدوکائین یا 1% پراموکسین می تواند ناحیه را بی حس کند. یا خارش را با سوزن سوزن شدن کپسایسین جایگزین کنید، چیزی که به فلفل چیلی حرارت می دهد. با غلظت 0.025% شروع کنید. برای دو برابر کردن، لیدوکائین را بمالید، 20 دقیقه صبر کنید، سپس کپسایسین را روی آن بمالید.

نکته حرفه ای: مواد موضعی خود را در یخچال نگهداری کنید.


ابتدا به مدت 15 دقیقه در یک حمام آب گرم غوطه ور شوید تا به پوست آبرسانی شود. (برای تسکین بیشتر، بلغور جو دوسر آسیاب شده را به آب وان اضافه کنید.) سپس به آرامی پوست خود را پاک کنید و روی پوستتان مرطوب کننده بمالید یا کرم کورتیزون بزنید.

هنگام خارش ناشی از اگزما چکار کنم؟


برای اگزمای شدید یا به عنوان یک درمان گهگاهی برای خارش شدید، یک مرحله دیگر را بعد از حمام اضافه کنید. یک لایه گاز یا پارچه مرطوب را روی پوست درمان شده خود قرار دهید. آن را با یک لایه خشک بپوشانید - دستکش‌ها و جوراب‌های نخی برای دست‌ها و پاها عالی هستند.

این لایه ها را برای چند ساعت یا یک شب روی پوست نگه دارید تا به پوست شما کمک کند رطوبت را حفظ کند، کرم را جذب کند و خنک بماند. در مورد اینکه چگونه و چه زمانی باید این کار را انجام دهید، با پزشک خود مشورت کنید.


به گزارش سلامت نیوز از وب ام دی پزشکان اغلب این داروها را پیشنهاد می‌کنند، زیرا عارضه جانبی آن این است که می‌توانند شما را خواب‌آلود کنند و بنابراین احتمال خراشیدگی کمتری دارد. اما ممکن است در طول روز چندان مفید نباشد، به خصوص اگر در حال رانندگی هستید و این برای بچه ها بی خطر نیست. گفته می شود، مصرف آنتی هیستامین های ساخته شده برای نوزادان یا کودکان کمتر باعث خواب آلودگی بزرگسالان می شود


یکی دیگر از کارهایی که می توانید در هنگام تشدید خارش در شب انجام دهید، مصرف مکملی با این هورمون است که بدن شما برای شروع خواب می سازد. اگر هنگام چرت زدن ناخن‌هایتان همچنان در حال کار است، آن‌ها را کوتاه کنید تا از پوستتان محافظت کنید، یا برای جلوگیری از خاراندن ، دستکش‌های نخی بپوشید.


برای مقابله با استرس، که محرک قوی اگزما است مدیتیشن کنید: هنگام تمرین تنفس عمیق، روی یک کلمه یا صدا تمرکز کنید.

آرام سازی پیشرونده عضلانی نیز ساده است: یک گروه از عضلات را پس از دیگری منقبض کرده و سپس رها کنید، از پاهای خود شروع کنید و تا گردن به سمت بالا حرکت کنید. یا یک اپلیکیشن مدیریت استرس را امتحان کنید.


خاراندن می تواند به عادت تبدیل شود، درست مانند جویدن ناخن وقتی پوستتان خارش ندارد خودتان این کار را انجام دهید. برای شکستن چرخه، هر زمان که وسوسه شدید، با دستان خود کار دیگری انجام دهید. با یک بازی ویدیویی یا یک کاردستی حواس خود را پرت کنید. به سادگی مشت های خود را ببندید و باز کنید تا هوس خاراندن از بین برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha