چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 36080
سلامت نیوز : سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: موارد ابتلا به بیماری فلج اطفال به میزان 99 درصد با فرارسیدن سال 2010 میلادی کاهش یافته است اما این بیماری همچنان خطرناک است.
 
به گزارش  فارس به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا، سازمان بهداشت جهانی گفت: ابتلا به بیماری فلج اطفال از سال 1988 بیش از 99 درصد کاهش یافته است و موارد ابتلای این بیماری در آن زمان بیش از 350 هزار برآورد شده بود اما در سال 2010 موارد گزارش ابتلا به این بیماری 1349 نفر بوده است.

سازمان بهداشت جهانی علت کاهش موارد ابتلا به بیماری فلج اطفال را تلاش های جهانی برای ریشه کنی این بیماری دانست اما در عین حال افزود که 4 کشور هند، نیجریه، پاکستان و افغانستان اصلاً نتوانسته اند انتقال این بیماری را متوقف کنند.

با وجود پیشرفت در مبارزه با بیماری فلج اطفال؛ سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است تا زمانی که یک کودک مبتلا به ویروس فلج اطفال است؛ کودکان همه کشورها در معرض خطر ابتلا به آن قرار دارند.

این سازمان خاطرنشان کرد: ممکن است که ویروس به سادگی به یک کشور عاری از موارد ابتلا به بیماری فلج اطفال منتقل شود و در بین ساکنان واکسن نزده گسترش یابد.

سازمان بهداشت جهانی در ماه مارس سال گذشته بزرگترین برنامه مایه کوبی علیه بیماری فلج اطفال را برای 85 میلیون کودک در 19 کشور در مرکز و غرب آفریقا آغاز کردند و در این برنامه بیش از 400 هزار داوطلب و کادر پزشکی شرکت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha