در نحوه دسترسی به خدمات سلامت در سال‌های اخیر تغییر چشمگیری رخ داده است. یکی از پیشرفت‌های قابل توجه در این زمینه انجام شدن مطمئن و سریع انواع آزمایش‌های خونی، ادراری، مدفوعی و مخاطی در منزل است.

آزمایش در منزل تحت پوشش تمام بیمه‌ها! معرفی سرویس سلامت هومکا

در نحوه دسترسی به خدمات سلامت در سال‌های اخیر تغییر چشمگیری رخ داده است. یکی از پیشرفت‌های قابل توجه در این زمینه انجام شدن مطمئن و سریع انواع آزمایش‌های خونی، ادراری، مدفوعی و مخاطی در منزل است. آزمایش در منزل به دلیل سهولت، دقت و سرعت برای کنترل مسمتر سلامتی بسیار مفید و محبوب است. در ین مقاله با جنبه‌های مختلف آزمایش در منزل، از جمله مزایا، کاربردها، هزینه و چگونگی استفاده از آن آشنا می‌شوید.

با روش آزمایش در منزل چه آزمایش‌هایی قابل انجام است؟

آزمایش در منزل می‌تواند در تشخیص انواع بیماری‌ها از جمله کمبود ریزمغذی‌ها، نارسایی اندام‌ها، اختلالات خونی، دیابت و سایر مشکلات سلامتی مفید باشد. برخی از مهمترین آزمایش‌های قابل انجام در منزل به شرح زیر است:

آزمایش چکاپ کامل: یکی از بهترین راه‌ها برای دستیابی به سلامت پایدار و ارتقای سطح کیفی زندگی انجام منظم آزمایش چکاپ در منزل است. در آزمایش چکاپ کامل در منزل شما می‌توانید بسته به نیاز و توان اقتصادی خود از سه پکیج پایه، رایج و کامل برای بررسی سلامت خود استفاده کنید.

 آزمایش شمارش کامل خون: آزمایش CBC با بررسی سلول‌های خون مانند سلول‌های سفید، گلبول‌های قرمز و پلاکت‌ها در آشکار شدن هرگونه روند غیرطبیعی موثر است. آزمایش CBC اطلاعاتی در زمینه گلبول‌های قرمز، درصد هموگلوبین و نسبت سلول‌ها ارائه می‌دهد.

آزمایش چربی خون: این آزمایش میزان کلسترول خون را اندازه‌گیری می‌کند.

آزمایش تیروئید: در آزمایش تیروئید سطح هورمون‌های تیروئیدی بررسی می‌شوند.

بررسی آنزیم‌های کبدی: این آزمایش برای پی بردن به مشکلات کبدی مانند کبد چرب و هپاتیت بسیار مهم است. آنزیم‌های کبد شامل SGPT و SGOT در آزمایش عملکرد کبد ارزیابی می‌شوند.

آزمایش قند خون: همه افراد در همه گروه‌های سنی در معرض دیابت قرار دارند. با توجه به کاهش تحرک مردم و مصرف غذاهای شیرین و پرچرب، بالا رفتن قند خون یکی از تهدیدهای بزرگ برای سلامتی محسوب می‌شود.

آزمایش الکترولیت‌ها: آزمایش الکترولیت شامل اندازه‌گیری ترکیبات معدنی خون است. فقر مواد معدنی در خون می‌تواند نشانه سوء تغذیه، عدم تعادل هورمونی و یا دهیدراته شدن بدن باشد.

آزمایش ریزمغذی‌های ضروری: در این آزمایش سطوح مواد مغذی خاصی مانند آهن، ویتامین D، ویتامین B12 و منیزیم در خون ارزیابی می‌شود. این ریزمغذی‌ها برای عملکرد بهینه بدن بسیار مهم هستند. برخی افراد به دلایل مختلف دچار کمبود ریزمغذی هستند، بنابراین ارزیابی این سطوح و جبران فقر غذایی نقش مهمی در سلامتی و افزایش کیفیت زندگی دارد.

آزمایش عملکرد کلیه: با درخواست آزمایش کلیه در منزل می‌توانید به آسانی از عملکرد کلیه‌های خود مطلع شوید و از بروز مشکلاتی مانند سنگ کلیه، کیست‌های کلیوی و نارسایی کلیه پیشگیری کنید. آزمایش نیتروژن اوره خون (BUN) و آزمایش کراتینین از جمله آزمایشاتی هستند که برای بررسی عملکرد کلیه انجام می‌شوند.

آزمایش‌های مقاربتی: انجام این آزمایش برای افرادی که روابط پرخطر جنسی را تجربه کرده‌اند بسیار حیاتی است. انواع عفونت‌های منتقله از راه جنسی مثل HIV، هپاتیت، سیفلیس، سوزاک و HPV را می‌توان با آزمایش بیماری مقاربتی در منزل تشخیص داد و به‌موقع برای درمان آن‌ها اقدام کرد.

آزمایش زردی نوزاد: در روزهای بدو تولد، زردی یکی از مشکلات شایعی است که نوزادان بسیاری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگرچه این مشکل در بیشتر موارد خودبه‌خود برطرف می‌شود اما در تعدادی از نوزادان عدم تشخیص و درمان زردی ممکن است منجر به عوارض جدی شود. از این‌رو دسترسی آسان به آزمایش زردی نوزاد می‌تواند اطمینان بخش سلامت نوزاد و پیشگیری از عوارض زردی باشد.

آزمایش در منزل تحت پوشش تمام بیمه‌ها! معرفی سرویس سلامت هومکا

آزمایش در منزل هومکا چگونه انجام می‌شود؟

یکی از مزایای بزرگ آزمایش در منزل، پوشش تمام بیمه‌های پایه و تکمیلی است. مراحلی که برای درخواست آزمایش خون در منزل طی می‌کنید ظرف چند دقیقه قابل انجام است. به این منظور، در مرحله اول به وبسایت هومکا مراجعه کرده و در منوی بالای سایت گزینه خدمات را انتخاب کنید تا وارد خدمات آزمایش در منزل شوید. پس از انتخاب آزمایش مورد نظر و ثبت اطلاعات تماس خود، کارشناسان هومکا در اسرع وقت با شما تماس می‌گیرند و درخواست شما نهایی می‌شود.

در مکالمه تلفنی خود با کارشناسان مجموعه روز و ساعتی که تمایل دارید نمونه‌گیری انجام شود را تعیین کنید تا در تاریخ مقرر، نیروی متخصص از هومکا به منزل شما اعزام شود. پس از اینکه نمونه خون دریافت شد بلافاصله به آزمایشگاه ارسال می‌شود تا جواب آزمایش در سریع‌ترین زمان ممکن به دست شما برسد. همچنین کارشناسان هومکا شرایط قبل از آزمایش را برای شما بیان می‌کنند برای مثال به منظور انجام آزمایش قند خون FBS لازم است که حدود 8 تا 10 ساعت قبل از دریافت نمونه ناشتا باشید و یا برای آزمایش تیروئید نکات خاصی رعایت شود که تمامی موارد مهم را کارشناسان برای شما بیان می‌کنند.

آزمایش در منزل تحت پوشش تمام بیمه‌ها! معرفی سرویس سلامت هومکا

هزینه آزمایش در منزل به چه صورت است؟

با ورود به وبسایت هومکا و انتخاب گزینه خدمات از منوی بالای سایت به صفحه آزمایش‌های هومکا وارد می‌شوید. در این صفحه می‌توانید باکس‌های مربوط به آزمایش با نسخه، تست کرونا در محل، تفسیر آزمایش، نوار قلب همراه با تفسیر، تزریقات در منزل و سایر خدمات هومکا را همراه با قیمت مشاهده کنید. برای مثال، آزمایش چکاپ بانوان و آقایان در سه پکیج مختلف از قیمت 464 هزارتومان و یا چکاپ سالمندان در منزل از 623 هزارتومان آغاز می‌شود.

مزایای آزمایش در منزل هومکا چیست؟

با انتخاب روش آزمایش در منزل می‌توانید از تمام مزایای زیر برخوردار شده و تجربه خوشایندی رابرای خود رقم بزنید:

  • پوشش تمام بیمه‌های پایه و تکمیلی
  • اعمال در لحظه بیمه بدون نیاز به پیگیری از سمت کاربر
  • کادر نمونه گیری در منزل مجرب و دوره‌دیده
  • ارسال سریع نمونه‌ها به آزمایشگاه با رعایت زنجیره سرد
  • محاسبه هزینه با تعرفه آزمایشگاه
  • انجام خدمات همه‌روزه حتی در ایام تعطیل
  • دریافت فقط ۱۲۹ هزار تومان هزینه نمونه گیری در منزل

آزمایش در منزل تحت پوشش تمام بیمه‌ها! معرفی سرویس سلامت هومکا

انجام آزمایش در منزل برای چه کسانی مناسب است؟

همه افرادی که می خواهند وضعیت سلامتی خود را با روشی قابل اعتماد، سریع و آسان مدیریت کنند خدمات آزمایش در منزل یکی از بهترین گزینه‌ها به حساب می‌آید. زمانی که به پزشک مراجعه می‌کنید و برایتان آزمایش خون، ادرار یا مدفوع تجویز می‌شود می‌توان با بهره گرفتن از خدمات آزمایش در منزل از مراجعه به آزمایشگاه بی‌نیاز شوید و بدون دغدغه و با آسایش خاطر آزمایش خود را در منزل انجام دهید. همچنین در مواردی که نیاز به آزمایش چکاپ دارید تنها با صرف چند دقیقه و درخواست ازمایش چکاپ در منزل هومکا از این خدمت تحت پوشش بیمه استفاده کنید. سایر خدمات مانند تزریقات در منزل، نوار قلب، مراقبت از سالمندان و تفسیر آزمایش نیز برای شما مهیا شده‌اند و در صورت نیاز به راحتی در دسترس شما هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha