چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 36086
سلامت نیوز : کارشناس اداره بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت گفت: مصرف غذاهای چرب موجب بروز بیماری کبد چرب می‌شود و این بیماری در کشور از شیوع بالایی برخوردار است.
 
علوی در گفت و گو با فارس در هجدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار داشت: مصرف غذاهای چرب ریسک بروز بیماری‌های کبد چرب را افزایش می‌دهد.

وی گفت: ما حدس می‌زنیم که بیماری کبد چرب در ایران شیوع زیادی دارد ولی آمار دقیقی درباره بیماران مبتلا به کبد چرب نداریم و معمولاً زمانی افراد از بیماری خود اطلاع پیدا می‌کنند که بیماری در بدن گسترش پیدا کرده است. کبد چرب بیماری ناشناخته‌ای است که تا مدت‌ها بدون علامت است.

کارشناس اداره بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت اضافه کرد: مطالعات مقطعی در زمینه بیماری‌های کبد چرب در کشور انجام شده است و آمارها شیوع بالای بیماری را در کشور نشان می‌دهد.

علوی بیان داشت: بیماری‌های غیر واگیر بیماری‌های هستند که در مرحله‌ای طولانی در بدن بدون علامت هستند و زمانی علائم‌ مشاهده می‌شود که فرد بیمار شده و نیاز درمان است.

علوی ادامه داد: چاقی یکی از مسائلی است که بروز بیماری‌های غیر واگیر را افزایش می‌دهد. بروز بیماری‌های قلبی، دیابت و سرطان‌ها از عوارض چاقی است البته در همه کشورها چاقی شیوع دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha