سلامت نیوز : معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: ایجاد هر اتاق تمیز(اتاق وِِیژه تولید دارو و واكسن های بیوتكنولوژیك) در پنج دانشگاه های علوم پزشكی كشور نیازمند تامین یك و نیم میلیارد تومان اعتبار است.

 مصطفی قانعی در گفت و گو با ایرنا افزود:سال گذشته معاونت علمی ریاست جمهوری برای راه اندازی هریك از اتاق های تمیز دانشگاه های علوم پزشكی شهید بهشتی در تهران، مشهد، تبریز، بقیه الله و شیراز، 500 میلیون تومان از محل مراكز رشد اختصاص داد.

به گفته وی، اتاق تمیز به محیطی گفته می‌شود كه برای تولید یا تحقیقات علمی و صنعتی در آن فعالیت‌هایی صورت می‌گیرد و در این محیط مقدار آلاینده‌های زیست محیطی بسیار پایین تر از حد معمول فضای یك محیط بسته است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: بخشی از اعتبار لازم برای راه اندازی اتاق های تمیز را دانشگاه های علوم پزشكی متقبل شدند.

قانعی با بیان اینكه 20 شركت دانش بنیان برای راه اندازی اتاق های تمیز و تولید داروهای بیوتكنولوژیك با وزارت بهداشت همكاری دارند، افزود: ایجاد اتاق های تمیز سبب آشنایی دانشجویان داروسازی با تولید دارو در یك محیط كاملا استاندارد می شود.

وی اضافه كرد: اتاق های تمیز به عنوان كارخانه كوچك تولید محصولات بیولوژیك سبب اتصال فناوری و علم در دانشگاه و تسهیل ارتباط دانشگاه و صنعت در حوزه بیولوژیك می شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: برای ورود به تكنولوژی های بالا و تولید دارو چاره ای جز مهیا كردن زیر ساخت های لازم نداریم و اتاق تمیز در دانشگاه ها از مهمترین زیر ساخت ها برای تبدیل علم و فناوری به تولید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha